Skip to main content
Beantwoord

4K modem

  • April 5, 2020
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo allemaal

 

Een domme vraag misschien, maar hier gaat-ie.

Er wordt vaak gepraat over streamingsplatforms ( amazon; netflix ) die in 4K te ontvangen zijn ( nu even niet natuurlijk )

Hiervoor heb je toch nog steeds een 4 K modem nodig of niet ?

Beste antwoord door wjb

Dan kijk je dus via de Netflix app op de televisie zelf en dan hoef je dus geen 4K Ultra-HD TV ontvanger van KPN te hebben.

 

... die in 4K te ontvangen zijn ( nu even niet natuurlijk )

Ook nu zijn die gewoon in 4K te ontvangen hoor.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

  • April 5, 2020

Hallo @petersteinmeije ,als je via een decoder kijkt wèl, als je rechtstreeks via een UHD tv kijkt niet.

 


Forum|alt.badge.img+1

Hallo JanD

 

Dat is een snelle reactie; al lang wakker ?

Ik gebruik het Netflixknopje op mijn t.v afstandsbediening.

 


wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 5, 2020

Dan kijk je dus via de Netflix app op de televisie zelf en dan hoef je dus geen 4K Ultra-HD TV ontvanger van KPN te hebben.

 

... die in 4K te ontvangen zijn ( nu even niet natuurlijk )

Ook nu zijn die gewoon in 4K te ontvangen hoor.


Forum|alt.badge.img+1

Dus voor alle zenders die  geen speciaal appknopje op mijn afstandsbediening hebben heb ik er wel een nodig.


wjb
Wijsgeer
  • April 5, 2020

Dus voor alle zenders die  geen speciaal appknopje op mijn afstandsbediening hebben heb ik er wel een nodig.

Er zijn maar drie 4K Ultra-HD zenders bij KPN, alle overige zenders zijn gewoon HD.

De genres van die drie 4K Ultra-HD zenders ligt zo ver uit elkaar dat de kans klein is dat je er meer dan één interessant zult vinden.

Het heeft mijns inziens dan ook geen enkele zin om (nu al) een 4K abonnement af te sluiten.

Het "modem" (Experia Box) heeft hier overigens niets mee te maken.

 

Vraag:

Gebruik je nu de afstandsbediening voor de televisie of de afstandsbediening van de KPN TV ontvanger om Netflix te kijken?


Forum|alt.badge.img+1

Ik gebruik de tv -afst. 

Gaat wat sneller.

Even zien of ik dit begrijp ;  om Netflix te kijken heb ik de tv ontvanger niet nodig. Dat gaat via het netwerk ?


wjb
Wijsgeer
  • April 5, 2020

Klopt, want jij gebruikt de Netflix app van jouw televisie en niet die van de TV ontvanger van KPN.