Skip to main content
Ik heb als tv ontvanger een Motorola vip 1963.

Kan wel HD instellen maar niet 4K.

Heb ik een andere ontvanger nodig?
Die is zeer antiek. Hoort thuis in museum.



Alleen als je je abonnement naar 4K upgrade krijg je er twee 4k-ontvangers bij (i.p.v. je huidige HD ontvangers). Alle zenders zijn daarin gewoon HD, maar deze 3 ook UHD: Xite, LoveNature en Insight. Verder heb je in on demand nog een klein aanbod van 20 à 30 stuks UHD-huurfilms die je voor € 7,99 per keer kunt huren.

Niet buitengewoon interessant.



Maar ruil die antieke ontvanger i.i.g. om voor een moderne HD-ontvanger. Die geven ook nog eens een beter beeld want er zit een veel betere HD-beeldchip in!

Omruiltool verouderde apparatuur.
Dank voor je reactie. Wordt omruilen.
Nog één dingetje. Standaard staan (nieuwe) ontvangers nog op 720P. Dat is prima voor een HDready tv.

Voor een mooi Full HD beeld, i.c.m. een FHD televisie, is 1080i echter de norm.

(instellingen > beeld & kwaliteit)
Nog één dingetje. Standaard staan (nieuwe) ontvangers nog op 720P. Dat is prima voor een HDready tv.

Voor een mooi Full HD beeld, i.c.m. een FHD televisie, is 1080i echter de norm.

(instellingen > beeld & kwaliteit)


Hoop dat ze dit nou eens veranderen in de nieuwe firmware, en dat ze dit standaard naar 1080i configureren, want volgens mij is 720p weer achterhaald. Of die 720p eruit gooien bij de volgende firmware.

No offence maar 720P is beter dan 1080i


Dan heb je zeker een HDready televisie,@DaJoJo . (?) Met een HDready is 720p inderdaad mooier. Progressief is sowieso mooier dan interlaced vind ik.
Bij een HDready past 1080 beeldlijnen niet, scherm is iets meer dan 720 namelijk. Het wordt dan 540i. En dat is dus minder dan 720p. Vandaar dat dat laatste mooier en aan te bevelen is bij HDready. (decoders kiezen bij ‘automatisch’ helaas altijd 1080i aangesloten op een HDready).

Met een Full HD of Ultra HD televisie is 1080i écht zichtbaar mooier. Ik heb 'm zelfs op 1080p staan (50 Hz).

Advies:
HDready tv: 720p
Full HD en UHD tv: 1080i of 1080p 50 Hz.


Reageer