Skip to main content

Hallo,

Ik ben al een aantal jaren klant bij jullie. In het weekend was mijn tv kastje kapot deze is netjes vervangen. Nu kijk ik op jullie website en zag dat er een 4K kastje mogelijk is. Ik heb laatst een nieuwe 4K tv gehaald en wil het maximale eruit halen. Kan ik alsnog een 4K kastje krijgen? Wil anders mijn abonnement opnieuw verlengen? Of kan dit tegen een betaling? 


Mvg, 

Mertens 

Hallo @Mertens7 , dan kun je in MijnKPN misschien je abo aanpassen.

 


Het klinkt leuk die 4k, maar voor de 4k kastjes moet je ook een 4k abonnement afsluiten, dit kost 2.50 per maand extra en heb je wel 3 zenders die in 4k uitzenden, de rest is gewoon HD of een aantal zelfs nog SD.

Heeft mijn inziens weinig meerwaarde, het 4k duurt nog wel even voordat het breed uitgerold word, als het al breed komt want 8k is er ook al en zelfs de volgende staan al klaar.


Goedenavond @Mertens7, welkom! Welk abonnement heeft u? Als u geen Hussel heeft, dan moet u eerst een Hussel abonnement tegen 2,50 extra nemen. Anders krijgt u geen 4K kastje.


Maar let op, veel brengt het niet want, zoals @Doornekamp33 al zei, er zijn maar drie 4K zenders de rest is gewoon HD of SD. Daar komt bij dat de genres van die drie 4K zenders zo verschillend zijn dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat er meer dan één interessant voor je is.


Hallo, ik heb een Hussel Internet 100 Mbit/s abonnement. Alleen kan ik niet kiezen voor een 4k kastje in mijn account. Iemand een idee?

groetjes 


Hallo @Mertens7 ,

Een voorwaarde voor een 4K-abonnement is dat er bij jou thuis voldoende internetsnelheid beschikbaar is. KPN hanteert als grens 100MBit/s.  

Wil jij ook 4K televisie kijken?

Je kunt erachter komen of je in aanmerking komt voor 4K tv-kijken met de glasvezelcheck. Voor nu kun je er alvast vanuit gaan dat je minimaal een internetsnelheid van 100 Mbit/s nodig hebt.

bron :https://www.kpn.com/beleef/films-tv/wat-is-4k-televisie-kijken.htm