Skip to main content

Onze 4K modem start niet op blijft maar laden

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Welke 4K TV ontvanger betreft het, een ZTE ZXV8001 of een Arris VIP5202?


Het gaat om de ZTE ZXV8001, Ook onze experiabox V9 moet ik bijna dagelijks opnieuw opstarten. Heel frustrerend allemaal, zeker omdat het altijd goed heeft gedaan.


Helaas lezen we de laatste tijd vaker dat de ZTE ZXV8001 in een installatie loop terecht komt.

Heb je al geprobeerd om de TV ontvanger een harde reset te geven via de standby knop op de TV ontvanger.

Zet de TV ontvanger helemaal uit en start deze op terwijl je de standby knop ingedrukt houdt.

Als het goed is kom je dan in een configuratiemenu.

Kies daar voor het opnieuw laden dan de software en en terugzetten naar fabrieksinstelling.


Klopt, allemaal gedaan, totaal geen verandering. Ook met onze experiabox totaal geen verandering. 

OOk voor mijn werk thuis mijn bedrijf is dit een enorme blaam aan het worden.


Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel? Zonder kastjes er tussen?


Ik heb glasvezel, de ontvanger is met kabel aangesloten. Ik gebruik het al heel lang dus alles is gewoon goed aangesloten. Volgens mij zijn beiden kastjes gewoon defect Nick. Kunnen ze niet omgeruild worden zeker de experiabox gaat al een tijdje mee en volgens mij is die V9 al verouderd. Hij doet niet meer wat hij moet doen. Heel frustrerend, tijdrovend dus ook geld  kost het nu.


Goede dag, bent u er nog?


Volgens mij zijn beiden kastjes gewoon defect ...

Het natuurlijk zeer vreemd zijn dat beide kastjes ineens defect zijn.

Er zijn op het forum meerdere medingen geweest van mensen die dit ervaren i.c.m. de ZTE ZXV8001. Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om dit probleem te tackelen.

Zelf heb ik dit lang geleden ook een keer "mogen" ervaren op mijn ZTE ZXV8001 maar dat heeft zich na een paar factory resets gelukkig vanzelf weer verholpen.


Hoi @alexvhedel, welkom hier. 

Je hebt dus een vastlopende tv-ontvanger en het modem moet regelmatig opgestart worden. Met de ontvanger heb je al veel geprobeerd, maar zonder succes begrijp ik. Het modem wordt wel opnieuw opgestart, maar heeft deze ook al een reset gehad? Helpt dat?

In ieder geval wil ik ook graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Allemaal gedaan.

 


Ik zie dat je twee ZTE ontvangers hebt. Welke van de twee geeft problemen? Kun je daarvan de laatste drie cijfers van het serienummer sturen?

En je modem moet elke dag herstart worden. Ik zie het herstarten ook wel terug. Het is mij echter nog niet duidelijk waarom je elke dag moet herstarten? Is dat omdat je anders geen verbinding hebt? Of valt de WiFi weg? In dat geval wil ik je vragen de WiFi manager te doorlopen. 


Ik moet vaak herstarten omdat er dan geen verbinding meer is met internet vast en wifi en de tv vastloopt. nr van zte ontvanger met problemen is: ***

 

Admin: serienummer verwijderd en opgeslagen in je profiel


Ik heb de ontvanger omgeruild. Deze kun je morgen na 14.30 uur omruilen bij de een PostNL punt. Je hebt hier een sms over ontvangen. Wil je laten weten of de nieuwe ontvanger zijn werk doet?


Hartelijk dank, Nee geen sms ontvangen. probeer het eens op *** aub.

Tevens hoe zit het met de modem? Kan deze omgeruild worden? Dan zijn alle problemen getackeld. En kan ik gewoon weer fatsoenlijk werken. Ik heb een eigen loopbaan academy en kan echt niet zonder of met storingen werken.

 

Admin: 06-nummer verwijderd en opgeslagen in je profiel


Ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens van het servicepunt. 

Verder geef je ook aan dat het modem omgeruild moet worden. Het is mij nog niet duidelijk wat er allemaal aan de hand is. Wat is er mis met het modem? Welke problemen ervaar je precies? Zijn er problemen met de WiFi? Zo ja, heb je de tips uit het WiFi topic al eens doorlopen?


Ik ga er van uit dat alles duidelijk is. Ik heb geen reactie meer van je gehad namelijk.Â