Skip to main content
Beantwoord

4K ontvanger blijft maar laden

  • March 6, 2020
  • 16 reacties
  • 184 keer bekeken

alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Onze 4K modem start niet op blijft maar laden

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste antwoord door Bart van KPN

Ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens van het servicepunt. 

Verder geef je ook aan dat het modem omgeruild moet worden. Het is mij nog niet duidelijk wat er allemaal aan de hand is. Wat is er mis met het modem? Welke problemen ervaar je precies? Zijn er problemen met de WiFi? Zo ja, heb je de tips uit het WiFi topic al eens doorlopen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2020

Welke 4K TV ontvanger betreft het, een ZTE ZXV8001 of een Arris VIP5202?


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2020

Het gaat om de ZTE ZXV8001, Ook onze experiabox V9 moet ik bijna dagelijks opnieuw opstarten. Heel frustrerend allemaal, zeker omdat het altijd goed heeft gedaan.


wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2020

Helaas lezen we de laatste tijd vaker dat de ZTE ZXV8001 in een installatie loop terecht komt.

Heb je al geprobeerd om de TV ontvanger een harde reset te geven via de standby knop op de TV ontvanger.

Zet de TV ontvanger helemaal uit en start deze op terwijl je de standby knop ingedrukt houdt.

Als het goed is kom je dan in een configuratiemenu.

Kies daar voor het opnieuw laden dan de software en en terugzetten naar fabrieksinstelling.


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2020

Klopt, allemaal gedaan, totaal geen verandering. Ook met onze experiabox totaal geen verandering. 

OOk voor mijn werk thuis mijn bedrijf is dit een enorme blaam aan het worden.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 8, 2020

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreeks met een kabel? Zonder kastjes er tussen?


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2020

Ik heb glasvezel, de ontvanger is met kabel aangesloten. Ik gebruik het al heel lang dus alles is gewoon goed aangesloten. Volgens mij zijn beiden kastjes gewoon defect Nick. Kunnen ze niet omgeruild worden zeker de experiabox gaat al een tijdje mee en volgens mij is die V9 al verouderd. Hij doet niet meer wat hij moet doen. Heel frustrerend, tijdrovend dus ook geld  kost het nu.


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2020

Goede dag, bent u er nog?


wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2020

Volgens mij zijn beiden kastjes gewoon defect ...

Het natuurlijk zeer vreemd zijn dat beide kastjes ineens defect zijn.

Er zijn op het forum meerdere medingen geweest van mensen die dit ervaren i.c.m. de ZTE ZXV8001. Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om dit probleem te tackelen.

Zelf heb ik dit lang geleden ook een keer "mogen" ervaren op mijn ZTE ZXV8001 maar dat heeft zich na een paar factory resets gelukkig vanzelf weer verholpen.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 9, 2020

Hoi @alexvhedel, welkom hier. 

Je hebt dus een vastlopende tv-ontvanger en het modem moet regelmatig opgestart worden. Met de ontvanger heb je al veel geprobeerd, maar zonder succes begrijp ik. Het modem wordt wel opnieuw opgestart, maar heeft deze ook al een reset gehad? Helpt dat?

In ieder geval wil ik ook graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 9, 2020

Allemaal gedaan.

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 10, 2020

Ik zie dat je twee ZTE ontvangers hebt. Welke van de twee geeft problemen? Kun je daarvan de laatste drie cijfers van het serienummer sturen?

En je modem moet elke dag herstart worden. Ik zie het herstarten ook wel terug. Het is mij echter nog niet duidelijk waarom je elke dag moet herstarten? Is dat omdat je anders geen verbinding hebt? Of valt de WiFi weg? In dat geval wil ik je vragen de WiFi manager te doorlopen. 


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2020

Ik moet vaak herstarten omdat er dan geen verbinding meer is met internet vast en wifi en de tv vastloopt. nr van zte ontvanger met problemen is: ***

 

Admin: serienummer verwijderd en opgeslagen in je profiel


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 11, 2020

Ik heb de ontvanger omgeruild. Deze kun je morgen na 14.30 uur omruilen bij de een PostNL punt. Je hebt hier een sms over ontvangen. Wil je laten weten of de nieuwe ontvanger zijn werk doet?


alexvhedel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2020

Hartelijk dank, Nee geen sms ontvangen. probeer het eens op *** aub.

Tevens hoe zit het met de modem? Kan deze omgeruild worden? Dan zijn alle problemen getackeld. En kan ik gewoon weer fatsoenlijk werken. Ik heb een eigen loopbaan academy en kan echt niet zonder of met storingen werken.

 

Admin: 06-nummer verwijderd en opgeslagen in je profiel


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • March 12, 2020

Ik heb je een privébericht gestuurd met de gegevens van het servicepunt. 

Verder geef je ook aan dat het modem omgeruild moet worden. Het is mij nog niet duidelijk wat er allemaal aan de hand is. Wat is er mis met het modem? Welke problemen ervaar je precies? Zijn er problemen met de WiFi? Zo ja, heb je de tips uit het WiFi topic al eens doorlopen?


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 18, 2020

Ik ga er van uit dat alles duidelijk is. Ik heb geen reactie meer van je gehad namelijk.Â