Skip to main content
Beantwoord

4K ontvanger kwaliteit instellingen

  • February 21, 2020
  • 11 reacties
  • 1510 keer bekeken

Vandaag is mijn internet geupgrade van 50 naar 200 en de TV geupgrade naar 4K

Ik heb 2 nieuwe decoders en 2 UHD-televisies

Ik heb de nieuwste Arris VIP5202 decoders aangesloten, maar nu ga ik naar

Instellingen > Beeldscherm & Kwaliteit instellingen

Zou ik bij de optie “Best mogelijke kwaliteit op deze TV-ontvanger” niet moeten kunnen kiezen voor “UHD”, want ik kan nu alleen “SD” en “HD standaard” kiezen?

Beste antwoord door Anonymous

Dan hoop ik dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om zich hier in te verdiepen want je moet natuurlijk wel gewoon UHD@50 op kunnen slaan.

Beste @wjb en @Erwin_ , opslaan daarvan is inmiddels gelukt.

Bij de Sony bleek ik een andere HDMI-aansluiting op de TV te moeten gebruiken (1 of 2). Dit schijnt bij Sony’s van ná 2014 niet uit te maken, maar die van mij is uit 2014, gekocht in 2015.

Bij de Samsung is het opeens gelukt na het wijzigen van wat instellingen, maar vraag me niet welke.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

  • February 21, 2020

Ik heb het antwoord al gevonden. De keuze UHD bestaat niet op deze decoder. Wel een beetje verwarrend, maar de keuze “HD” of “SD” bepaalt alleen welke zenders vooraan komen te staan als beide versies beschikbaar zijn.


wjb
Wijsgeer
  • February 21, 2020

Welke keuzen heb je dan bij "beeldschermresolutie"?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


  • February 21, 2020

@wjb Bedankt voor je reactie!

De keuzes die ik heb zijn:
Automatisch
UHD @ 60
UHD @ 50

UHD @ 30

UHD @ 25

1080p @ 50

1080p @ 25

1080i

720p

576p
Waarbij ik moet opmerken dat ik de UHD-resoluties wél kan kiezen, maar niet kan opslaan.

Verder heb ik in de woonkamer een Sony KD-49X8505B

en in de slaapkamer Samsung UE40MU6400

 

 


wjb
Wijsgeer
  • February 21, 2020

Dan hoop ik dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om zich hier in te verdiepen want je moet natuurlijk wel gewoon UHD@50 op kunnen slaan.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Dan hoop ik dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om zich hier in te verdiepen want je moet natuurlijk wel gewoon UHD@50 op kunnen slaan.

Dan ben ik erg blij dat ik de ZTE ZXV8001 4K ontvangers heb, KPN moet eerst maar eens zorgen dat die nieuwe 4K ontvangers geen kinderziektes meer heeft. En verder hoop ik maar dat de ZTE ZXV8001 het heel lang volhouden! Want die klok en display is een must! Want op die nieuwe zit helemaal geen display meer. 😔


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @jlthkoch . Er is recentelijk een update geweest. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. 


  • February 25, 2020

@Erwin_  Bedankt voor je vraag!

Ik weet niet of het met de update te maken heeft, maar inmiddels blijkt dat ik bij de decoder aangesloten op de Samsung kon kiezen voor UHD@60 maar bij de decoder die is aangesloten op de Sony (nog) niet.

Het zal vermoedelijk liggen aan een instelling in de TV, maar omdat er zo ontzettend veel instellingen zijn weet ik niet wat ik moet veranderen.

Het is best wel lastig al die instellingen, want ik wil toch graag het beste uit mijn aansluiting halen…. Ik heb nu op zich een haarscherp beeld en als ik teveel aan de instellingen verander en mijn beeld is opeens slechter (i.p.v. beter) dan weet ik straks niet meer wat ik moet “terug veranderen”… :) dus ik laat het maar even zo!


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb zelf de overstap naar een nieuwe tv nog niet gemaakt, @jlthkoch  :-) Ik zit nog steeds met een relatief simpele lcd van samsung. Ik kan me voorstellen dat de instellingen overweldigend zijn. Je kunt in principe foto'tje maken van de settings, en daarna een beetje experimenteren. Ik ben iig blij dat je nu een mooi scherp beeld hebt.


  • Antwoord
  • February 29, 2020

Dan hoop ik dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om zich hier in te verdiepen want je moet natuurlijk wel gewoon UHD@50 op kunnen slaan.

Beste @wjb en @Erwin_ , opslaan daarvan is inmiddels gelukt.

Bij de Sony bleek ik een andere HDMI-aansluiting op de TV te moeten gebruiken (1 of 2). Dit schijnt bij Sony’s van ná 2014 niet uit te maken, maar die van mij is uit 2014, gekocht in 2015.

Bij de Samsung is het opeens gelukt na het wijzigen van wat instellingen, maar vraag me niet welke.


Wibisa
Slimmerik
  • Slimmerik
  • February 29, 2020

@wjb Bedankt voor je reactie!

De keuzes die ik heb zijn:
Automatisch
UHD @ 60
UHD @ 50

UHD @ 30

UHD @ 25

1080p @ 50

1080p @ 25

1080i

720p

576p
Waarbij ik moet opmerken dat ik de UHD-resoluties wél kan kiezen, maar niet kan opslaan.

Verder heb ik in de woonkamer een Sony KD-49X8505B

en in de slaapkamer Samsung UE40MU6400

 

 

Heb je er toevallig een surround systeem of een soundbar er tussen zitten ?

Sluit de ontvanger maar eens rechtstreeks (dus zonder surround en soundbar) op de tv en test het dan eens weer. Dit probleem is veel voorkomend (ook bij mij) 


  • February 29, 2020

Op mijn Sony UHD-tv zijn 2 HDMI-poorten apart instelbaar voor UHD-STB's.