Skip to main content

Bij het overschakelen naar andere zenders, verdwijnt het beeld en gaat op zwart, komt regelmatig voor.

Dit gebeurt ook soms bij het activeren van de ontvanger, reageert nergens op.

Bij het overschakelen naar andere zenders, verdwijnt het beeld en gaat op zwart, komt regelmatig voor.

Dit gebeurt ook soms bij het activeren van de ontvanger, reageert nergens op.

Welk type ontvanger heb je? Is het beeld volledig zwart of krijg je nog wel de blauwe balk in beeld?

Zo ja, dan kun je eens een andere HDMI-kabel proberen. Ik zou ook even een volledige reset doen. Ga daarvoor naar instellingen, kies voor systeeminformatie en druk vervolgens op de gele knop van je afstandbediening. Dan kiezen voor software verwijderen. Wellicht helpt dat en meestal krijg je dat ook als opdracht als je de klantenservice van KPN belt. Als je dat gedaan hebt dan laat maar weten wat de uitkomst is. Mocht het echt een hardwareprobleem zijn dan zal het kastje omgewisseld moeten worden.

 

 


Edwin, bovenstaande uitgevoerd, nu afwachten. Mocht het niet voor elkaar zijn dan meld ik mij weer.

Bedankt zover.


Ik ga er (gemakshalve) even vanuit dat je de ontvanger rechtstreeks en bekabeld op de router/modem hebt aangesloten? 


Alles uitgevoerd en helaas niet geholpen.


Alles uitgevoerd en helaas niet geholpen.

Dan denk ik dat de ontvanger niet goed is. Wellicht kan een moderator, @Robyn_  bijvoorbeeld, je helpen om hem om te wisselen voor een nieuwe. Heb even geduld tot ze reageren.


Ga ik doen, bedankt 


Hallo @Boud Welkom hier op het Forum en goed om te zien dat Edwin je al flink op weg heeft geholpen. Ik meet de betreffende ontvanger graag even door, maar dan heb ik wel enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het serienummer van de betreffende ontvanger? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @Boud Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Wellicht ben je via een andere weg al geholpen? Als ik nog iets kan doen lees ik het graag. 


Hallo Bart, ik heb bovenstaande vandaag pas gelezen, helaas wordt ik er nog af en toe uitgegooid.

Wat bedoel je met contractant?

 


Hallo @Boud Ik bedoel dat ik de naam van degene nodig heb op wiens naam het contract staan, waarschijnlijk de jouwe. 🙂 Als je dit, samen met de andere gegevens, invult op je Forum Profiel kan ik met je meekijken.  


Reageer