Skip to main content

Gisteren heb ik een 4K tv-upgrade aangevraagd. In de toelichting bij deze upgrade staat het volgend:

Kies je voor een 4K tv-upgrade? Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld met 4K Ultra HD én HDR ondersteuning. Met deze optie kun je alle beschikbare 4K kanalen ook écht ervaren.

Ik ging ervan uit dat ik dan ook de nieuwe KPN TV + box zou krijgen. Maar nu krijg ik de indruk dat ik die nieuwe box niet automatisch krijg.  En aan de 4K tv-upgrade zelf heb ik niets, want mijn oude TV is niet geschikt voor 4K. Moet ik de 4K tv-upgrade weer terugdraaien?

U krijgt wel de 5202 met Bluetooth afstandsbediening. Die ontvanger is wel iets beter dan de ontvanger die u nu zult hebben. Voor veel mensen is dit op zichzelf al voldoende reden om de 4K optie te nemen. Na 6 maanden kunt u het weer uitzetten. Dus het kost u 6 x € 2,50 = 15 euro.

En de allernieuwste TV+ ontvanger zijn nogal wel wat kuren mee. Dus de 5202 ontvanger kan een hele goede keuze zijn. Er zijn heel wat klanten die de TV+ ontvanger hebben, maar die graag de 5202 zouden willen vanwege de problemen. Of vanwege de iets andere werking die ze niet fijn vinden. Ondertiteling voor slechthorenden werkt bijvoorbeeld anders/nog niet altijd goed.

Er zijn sowieso maar 3 4K zenders. Dat zijn LoveNature, INULTRA en Xite. De rest is gewoon HD. Hetzelfde als bij uw huidige ontvanger. Soms wordt er daarnaast bij ESPN op 4K uitgezonden. En bij Netflix is wat 4K aanbod. Maar lang niet alles is 4K.

De TV+ ontvanger krijgt u alleen als u het hele abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat kunt u altijd nog doen. Maar misschien is het leuk om eerst de 5202 eens een paar maandjes uit te proberen. 


Als je geen 4K-tv hebt is een upgrade zinloos en zonde van het geld @Rivellino2022 


Ja terug laten draaien, je hebt er niets aan.

Om 4k te kunnen kijken heb je een 4k tv, 4k tv ontvanger een 4k zenders nodig.( ook juiste kabels)

Mis je een van wat hierboven staat dan kijk je naar de minste kwaliteit, in jouw geval zal je te zien krijgen wat je tv je laat zien ongeacht of je een 4k tv ontvanger of 4k zenders hebt

Enige voordeel wat je hebt met een Tv+ ontvanger op een oude Tv is dat je gebruikt kan maken van apps ,die je op je tv+ ontvanger kan installeren.


Nick83, bedankt voor je reactie.

De door jou genoemde ontvanger (VIP5202) heb ik al lang. Ik wilde graag de nieuwe KPN TV + box hebben. Ik heb daar lovende kritieken over gelezen. Maar ik wist niet dat er haken en ogen aan zitten.

 


Ik zou het maar mooi bij de 5202 houden @Rivellino2022 

 


4K Xite is helaas gestopt met uitzenden.


Dank voor alle goede raad. Ik heb telefonisch de  4K tv-upgrade laten terugdraaien.

Mijn huidige ontvanger (VIP5202) werkt inderdaad prima.