Skip to main content

Goedemorgen,

Door de bomen zie ik het bos even niet. 

Ik heb van KPN interactieve TV met glasvezel internet. Ik weet dat er maar een aantal officiële 4K zenders zijn. 

Ik heb al 2 jaar de zelfde tv ontvanger (HUMAX). Nu vraag ik me simpel af, haal ik met deze opntvanger wel het optimale uit mijn TV? 1080 is de max. maar veel programma’s etc zijn toch beter te ontvangen?

Is de nieuwe ontvanger van KPN een optie of een andere optie?

KPN levert nieuwe 4K-ontvanger aan tv-klanten

De beeldkwaliteit van de programma's is een combinatie van jouw TV en jouw ontvanger. Als je geen abonnement hebt op de (momenteel drie) 4K-zenders, dan is een HD-ontvanger en een HD-televisie in principe voldoende. 

Wel is het zo dat ik op mijn 4K (of UHD) TV een beter beeld ervaar dan op mijn vroegere HD-TV. De huidige 4K-ontvanger van KPN is in meerdere opzichten ook beter dan de oudere ontvangers. 

Maar alleen op de 4K-zenders ga je echt het grote verschil in beeldkwaliteit zien tussen HD en 4K/UHD.   

Wil je hiervan genieten?, neem dan een abonnement op het 4K-pakket. 

(Aan jou te bepalen of je dat de moeite vind voor die drie zenders) 


De HD -zenders bij KPN zijn (meestal) 1080i. 4K is in principe wel meer maar voor die paar demo-zenders zou ik nooit een 4K-abonnement nemen.

Kwaliteit van het beeld wordt voor een groot gedeelte bepaald door de tv. Ik heb zelf een 4K-ontvanger maar die staat gewoon op automatisch. Sommige mensen hebben de beste ervaring met de instelling 1080i.

Zet eerst eens alle beeldverbeteraars op de tv uit. Dus geen ruisonderdrukking, dynamisch contrast, kleurverbeteraars etc. etc. Scherpte op (nagenoeg) 0 zetten. Keuren niet te fel etc. Meestal scheelt dat al een hele hoop.

IK heb een nieuwe 4K-ontvanger en een "gewone΅ ontvanger. Beeld is (op de 4K-zenders na) gewoon hetzelfde.


Dank jullie wel. Qua hardware maakt het geen verschil begrijp ik. Dat was inderdaad de vraag.

@Edwin_Merks ik heb een Samsung, ik zal eens proberen wat je zegt. Mogelijk is dit wat ik zoek. 
Als ik bij vrienden binnen kom, met een mindere televisie, denk ik vaak dat zij scherper beeld hebben. Hier komt mijn vraag ook uit voort. 

Die 4 zender + paar euro meer betalen voor de ontvanger begin ik inderdaad niet aan.
Via mijn PS4 PRO → Netflix etc ervaar ik nu de mooiste beelden van de HDR docu’s/series. Hoef ik jullie niet vertellen ;-) 


HI M, welkom hier. 

Je bent al goed op weg geholpen zie ik. Ik lees echt dat je aangeeft dat je een Humax ontvanger hebt bij interactieve televisie? Welke is dit precies? Heb je hier eventueel een foto van?


4K is in principe wel meer maar voor die paar demo-zenders zou ik nooit een 4K-abonnement nemen.

De 4K zenders zijn volwaardige zenders en beslist geen demozenders.
Wel veel herhalingen, maar dat gebeurd bij veel meer zenders. maar er komen ook geregeld nieuwe programma's bij.


De 4K zenders zijn volwaardige zenders en beslist geen demozenders.

Volwaardige zenders zijn het mijns inziens absoluut niet, daarvoor is het percentage herhalingen veel te hoog.


Ik vraag me af hoe u nou TV kijkt want de KPN werkt helemaal niet met Humax ontvangers.


HUMAX-decoders werken in de regel alléén met coax-providers zoals Ziggo.


Ik vraag me af hoe u nou TV kijkt want de KPN werkt helemaal niet met Humax ontvangers.

Vandaar mijn vraag. :) 




@Edwin_Merks ik heb een Samsung, ik zal eens proberen wat je zegt. Mogelijk is dit wat ik zoek. 
Als ik bij vrienden binnen kom, met een mindere televisie, denk ik vaak dat zij scherper beeld hebben. Hier komt mijn vraag ook uit voort. 

Die 4 zender + paar euro meer betalen voor de ontvanger begin ik inderdaad niet aan

@MKem 

Die vrienden van jou hebben dan mogelijk wel een officiële KPN-ontvanger. 
Vandaar dat zij wel een goede beeldkwaliteit hebben. Maar waar is nu jouw KPN-ontvanger?