Skip to main content

Heb nu sinds 1 week 2 stuks 4k decoders. Type Arris VIP5202. Nieuwste software erop. Reeds meerdere malen terug gezet in fabrieksinstellingen. Tevens de tv ook. Beeld is niet om aan te zien. Lijkt wel een tv uit 1980. Beeld flikkert, spookachtige bewegingen van beeld. Soort van animatie effect. Beeld staat om de zoveel seconden heel even stil en gaat dan weer door. Herhaalt zich continu. Afstandbediening reageert traag( update bluetooth is ook uitgevoerd). Geluid wordt vaak niet doorgegeven, moet dan decoder weer opnieuw opstarten. Normaal is mijn tv tuner aangesloten op mijn Marantz nr1607 en die upscalled beeld ook nog eens naar 4k. Maar de kpn decoder werkt in zijn geheel niet via de Marantz. Lekker dan!! Geen beeld en geen geluid. De combinatie van Marantz en Samsung niet totaal geen probleem zijn dus ligt aan de 4k decoders.👍  De 4k decoder is nu rechtstreeks aangesloten op tv. Plus 4k decoder  ook rechtstreeks op Experia ellende ding. (Één en al ellende mee maar goed daar kan kpn en geen enkele monteur iets van maken. Is noodoplossing gemaakt, ruim jaar geleden maar oplossing hebben ze niet. Probleem is door verschillende monteurs naar een speciale technische afdeling gestuurd (zogenaamd ticket aangemaakt) bij KPN maar een antwoord? Vergeet het maar laat staan de oplossing). Heb week aangekeken of er iets veranderd maar wordt alleen maar slechter. UHD in Samsung aan- en uitgezet. Alle beeld instellingen gereset.... Tv terug in fabrieksinstellingen... Helpt allemaal niks. Sorry maar.wat kan ik nog meer doen? Denk maar retour die twee (4k) decoders. Want de oude normale geven een veel mooier en scherper beeld. Heb op de.4k decoders nu bij beeldscherm instellingen HDR mode uitgezet. Lijkt iets te helpen maar sorry daar neem je geen 4k decoder voor om dat uit te MOETEN zetten. 

Hoi @HaraldTomba , dat kan niet prettig TV kijken zo!
Wat je hier beschrijft zou heel goed de “automotion plus” functie van jouw TV kunnen zijn. Zou je die eens uit kunnen proberen te zetten?


@HaraldTomba  is het je nog gelukt het bovenstaande te testen?


Zou het dolgraag willen proberen maar als KPN nu al ruim 2 weken geen werkend signaal kan geven wordt het lastig. Tv, internet, telefonie (vast en mobiel) klappen er om de paar minuten uit. Heb niet eens 0,6mb download. Zie overzicht van speedtest hieronder. Prachtig ook hè hoe de monteurs je router monteren. Echte vakmensen.🤭

 


@HaraldTomba, je hebt het speciale  “∀0Ɩʌ xoq ɐᴉɹǝdxƎ” modem zie ik!  :sweat_smile:
Nee met deze resultaten kun je inderdaad geen TV kijken!
Brandt het lampje altijd rood? Zou je het glasvezelkastje en experiabox in deze specifieke volgorde willen herstarten?
Experiabox uit > glasvezelkastje uit >wacht 10 seconden > glasvezelkastje aan > wacht 10 seconden > experiabox aan (het glasvezelkastje zet je uit door de stroomstekker er even uit te halen)

Ik vermoed dat jet het al eens uitgevoerd hebt maar kun je ook het resetknopje op je experiabox eens 10 seconden ingedrukt houden om deze volledig te resetten?


Goedemiddag @HaraldTomba is het nog gelukt je experiabox te resetten en glasvezelkastje/experiabox in volgorde te herstarten?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


Beste forumleden,

Heb de 4k decoder van kpn en een Netflix premium 4k Ultra abonnement.

Nu valt mij op dat als ik via de app op mijn Smart tv kijk ( Samsung 4k UHD) dan krijg ik bij de titels die in 4k zijn de tekst 4k ultra HD. 

Zodra ik via de app op de KPN 4k decoder kijk komt dat nergens te staan, alleen maar HD.

Zie de 2 foto's:

-1 via Samsung Netflix app en dus wel Ultra HD 4k.

-1  via de Netflix app op de KPN 4k decoder . Daar dus geen Ultra HD en enkel HD.

Instellingen op Netflix voor beeld staan op de hoogste instellingen voor afspelen. 

Snelheid MB is ook in orde, daar ligt niet aan. 

Software up.to.date.

 

Tevens ander probleem met mijn Marantz NR1607 AV receiver. Alles wordt naar mijn decoder gestuurd den die stuurt het weer naar mijn Samsung 4k tv. Upscalled naar eventueel 4k. Alles werkt alleen bij de kpn decoder niet. Geen beeld, geen geluid, helemaal niks. 

Software ook up to date.

 

PS. Sorry voor de type fout in de titel. Wijzigen lukt niet meer.🤔

*admin samengevoegd met je eigen topic


Excuses door omstandigheden niet meer in de gelegenheid geweest. Heb alles opnieuw geïnstalleerd zowel router etc. Beeld is nu goed niet mooi maar 4k decoder zal wel een verkoop truukje zijn.

De 4k decoder werkt ook al niet op mijn 4k Marantz NR1607 AV receiver. Geen beeld en geen geluid. Decoder is up to date. Herinstallatie helpt niks.

Dus met al geen vooruitgang met oude niet 4k decoder. Netflix werkt ook niet op 4k ultra HD. Geeft alleen HD aan. Via app op Samsung smart tv werkt die 4k Ultra HD wel. Dus lekker handig kastje dat 4k kpn geval. Tevens zo traag dat je koffie kan gaan zetten als je zenders wilt wisselen. Afstandsbediening is ook drama je moet wel 5x toetsen indrukken. Heb bovenstaande klachten met beide 4 k decoders. En ja.ik.heb een.4k.abonnement.


Deze functies zouden absoluut in 4K moeten werken, kun je het eens testen met je 4K ontvanger direct op je TV aangesloten dus zonder Marantz AV decoder ertussen? En eventueel met een andere HDMI kabel?
Als je TV ontvanger langzaam is helpt het vaak deze een “frisse start” te geven via het systeemmenu of via deze stappen te resetten. Hiernal zul je wel eventueel aangepaste instellingen opnieuw moeten aanpassen en Netflix opnieuw in moeten loggen.


Weer 14 dagen verder en werkelijk niks méér gehoord van die geweldige KPN. Wat een dramatisch rotzooi daar. Afspraken nakomen ho maar. Nu al de 8de afspraak niet nagekomen. Je bent gewoon een stuk vuil bij KPN. Als ze je abonnementskosten maar ontvangen. Meest klantonvriendelijk bedrijf ooit. 


Tsja je hebt hier niet meer gereageerd. 


Klopt allemaal wel. De spullen van KPN zijn niet af of half gemonteerd in de zogenaamde eigen spullen. Heb een tip doe die tv aansluiting de deur uit als je de mogelijkheid heb een satelliet ontvanger aan te sluiten. er gaat meteen een wereld voor je open. pak een abonnement bij kanaal digitaal als je ook Nederlandse zenders wil. En een ding is zeker je kan alles weer kopiëren en je heb top sound ook op 7.1

tevens een super 4k beeld. en ongelofelijk veel muziek stations zonder reclame.

Ik ben eind mei ook weg bij dit zooitje ongeregeld zonder vak kennis en rare informatie.