Skip to main content

Goedemorgen,

 

wij hebben een 4D tv gekocht maar nu begreep ik dat de kwaliteit van de zenders beter is met een 4D ontvanger van KPN...klopt dit?

Zo ja hoe kan ik daar aan komen?

alvast bedankt voor de info,

 

groet Juan

Hallo @JFCabreraHuygens ,
Ik neem aan dat je 4K bedoeld.  Nee dit is niet direct beter als een hd ontvanger, bijna alle zenders zenden gewoon uit op een Full HD resolutie en dit zal er niet anders uitzien op een 4K ontvanger.  Wel heeft KPN een 4K pakket met 3 zenders (LoveNature, Xite en Vice) en daarvoor is wel een 4k ontvanger nodig maar deze kost €2,50 p.m. meer en is alleen af te sluiten met een KPN hussel pakket. Dit kan worden indien gewenst geregeld worden via MijnKPN.  
Het duurste pakket van Netflix kan overigens ook in 4k bekeken worden via de tv zelf.


Juan,

De kwaliteit van de zenders kunnen nooit beter worden door de ontvanger. 

Als je dit forum eens door gaat bladeren op de enige STB (ontvanger in KPN jargon) die KPN levert, de Aris Vip 5202, dan kan jezelf wel je conclussie trekken over de kwaliteit van de doorgifte hiermee. 

Er waren verwachtingen dat de Olympische spelen een boost zou kunnen geven rond 4K uitzendingen. Ook hiervan weet je dat dit in kort termijn niet het geval zal zijn. 

Je 4K is natuurlijk geen miskoop. Het is gewoon iets dat tegenwoordig standaard op een TV zit. 


Alleen hebben Netflix en andere streaming-diensten tijdelijk hun beeldkwaliteit naar beneden bijgeschroefd i.v.m. de belasting van het netwerk door de Corona-crisis.