Skip to main content

Hallo, ik heb onlangs een Qled 4k ultra HD tv gekocht. Wat is de volgende stap om 4k te kunnen kijken? Heb zelf een kpn alles in 1  pakket, is dat hetzelfde als kpn hussel?

Hallo @mmtscipio65 , verschillende streamingdiensten zoals YouTube, Netflix etc bieden 4K content aan dat je rechtstreeks op je tv toestel kunt zien.

KPN biedt een 4K decoder aan, maar de reguliere zenders zoals NPO, SBS en RTL bieden nog geen 4K content aan.

 


Heb zelf een kpn alles in 1  pakket, is dat hetzelfde als kpn hussel?

De zenders 691, 692 en 693 bieden 4k-content, maar die kun je alleen ontvangen als je de 4k-optie hebt; daarvoor moet je je abo via MijnKPN eerst omzetten naar Hussel. Let op: je moet technisch minimaal 100 Mb/s op je adres kunnen krijgen (je abo mag wel lager zijn) om voor de 4k-optie in aanmerking te komen; met glasvezel is dat standaard maar voor DSL niet altijd. Als je 4k kunt afnemen krijg je vervolgens nieuwe ontvangers VIP5202 voor 4k. 


Als ik overstap naar Hussel krijg ik een nieuwe decoder(Arris VIP5202) welke geschikt is voor 4K. Heb ik voor 4K ook een andere experiabox nodig (heb nu experiabox 9)?


Nee, je hebt geen nieuwe EB nodig voor 4k. Overstap naar Hussel alleen is overigens niet voldoende, je moet ook de 4k-optie aanzetten.