Skip to main content

Hallo, ik zag laatst op mijnkpn dat als ik de oudere tv kastjes van motorola nog bezat, dat ik de mogenlijkheid had om deze in te ruilen voor 4k kastjes. Zo gezegd zo gedaan. Ik haalde mijn pakketje op bij de albert heijn, maar thuisgekomen zag ik tot mijn verbazing dat ik dezelfde kastjes weer kreeg. Alleen deze waren van het merk arris. Dus geen 4k. Deze heb ik weer teruggestuurd, met uitleg erbij. Ik zit nou al weer 2 weken zonder tv kastjes. Ik hoor hier ook niks meer over. Graag wil ik weten waar ik aan toe ben.

U krijgt ook geen 4K kastjes. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement af sluit. Maar dat heeft u niet gedaan?


Ik had begrepen dat wanneer ik zo'n heel oud kastje had, ik deze zonder voorwaarden kon omruilen. Dan zal ik bij deze mijn abonnement veranderen.


Ik had begrepen dat wanneer ik zo'n heel oud kastje had, ik deze zonder voorwaarden kon omruilen. 

Dat kan ook, die Motorola's zijn verouderd. U heeft ze dus laten vervangen, en dat is ook gewoon goed gegaan. 

Alleen u verwachte 4K ontvangers, die krijgt u niet. Dat was ook helemaal niet de bedoeling dat u die zou krijgen.

Wilt u wel 4K ontvangers, dan moet u het abonnement aanpassen naar Hussel indien u dat nog niet heeft en daarbij kiezen voor de 4K optie. Reken er wel op dat u waarschijnlijk meer gaat betalen.


Okee! Gaan we regelen Bedankt voor uw reaktie.


Okee! Gaan we regelen Bedankt voor uw reaktie.

Er moet op uw adres wel minimaal 100 mbit snelheid mogenlijk zijn. Indien u glasvezel heeft is dat geen probleem. Maar als u een DSL verbinding heeft is dat wel iets waar u nog even naar moet kijken.


Mijn Smart tv is via ethernet met mijn redelijk recente Fritzbox 7581 LX router verbonden, via een Arris blackbox actueel type.

Zit op KPN netwerk (A)DSL 20/20Mbit, is dit snel genoeg om 4k (EK voetbal) te kunnen ontvangen?

ITO

 


@Chywan, Over het algemeen wordt gezegd dat 25 Mb/s voldoende is om 4K te kunnen streamen. Om er zeker van te zijn dat je video vloeiend verloopt, raden wij aan om voor een hogere internetsnelheid te kiezen. Met een snelheid van 50 Mb/s of meer ben je ervan verzekerd dat je 4K video streaming aankan.


@Chywan , Zou dat “redelijk recente fritzbox 7581” maar laten varen, de 7581 is uitgerangeerd en word door AVM niet meer ondersteund en opgevolgt door de 7583 waarvan ik hoop dat je die hebt.


Nee ik heb een 7581 (LX weliswaar!?). Het grootste euvel hier is dat er glas tot in de meterkast ligt van T-Mobile, maar daar zit KPN niet op en die heb ik nodig voor mijn mailprovider, anders zou ik wel overstappen op glas.

KPN heet blijkbaar al glas (synchroon) in de wijkkast, maar het laatste eindje moet door de oude (40j) koperen telefoondraad komen.
Onderwijl staat de concurrent al in de meterkast met glas in de hand!

En maar wachten hè. Zonde van de tijd van leven die een mens heeft.