Skip to main content

Sinds kort nieuwe 4K tv ontvanger, op zich geen probleem echter wel als je deze niet meer op je Marantz FM 8000 kan aansluiten.

Wie kan mij een oplossing aanreiken, zodat ik mijn Tv ontvanger op de Aix ingang van mijn versterker kan aansluiten.

De vorige tv ontvanger had de mogelijkheid wel 

 

 

Ik denk dat je daar een verloopstekker voor nodig heb.


Verloopstekker ?

Waar moet deze verloopstekker dan komen? 
De ingang van mijn versterker Aix poort zijn tulpstekkers, maar hoe en op welke wijze maak ik een verloop met de HDMI uitgang van de 4 K TV ontvanger 


Volgens mij moet je dat een verloopje vanuit die oranje aansluiting hebben...


Verloopstekker ?

Waar moet deze verloopstekker dan komen? 
De ingang van mijn versterker Aix poort zijn tulpstekkers, maar hoe en op welke wijze maak ik een verloop met de HDMI uitgang van de 4 K TV ontvanger 

 

Dit is een verkoopkabel van HDMI naar tulpstekkers. 

https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-rca-kabel-voor-overdragen-van-signalen-van-hdmi-naar-rca-vergulde-connectoren-1080p-full-hd/9200000077623264/?Referrer=ADVNLGOO002073-G-119212805441-S-1108312631670-9200000077623264&gclid=EAIaIQobChMIpdv2soPH7gIVCLd3Ch13xAC8EAQYASABEgJOOvD_BwE

 


Verloopstekker ?

Waar moet deze verloopstekker dan komen? 
De ingang van mijn versterker Aix poort zijn tulpstekkers, maar hoe en op welke wijze maak ik een verloop met de HDMI uitgang van de 4 K TV ontvanger 

Wil je de oranje optische uitgang gebruiken? Dit is te gebruik als verloop naar hulpstekkers. 

https://www.kabeldirect.nl/optisch-en-coaxiaal-naar-tulp-en-3-5mm-jack-omvormer.html?gclid=EAIaIQobChMIh9iD14TH7gIV4wyLCh0Xbgj7EAQYBCABEgJY9_D_BwE


De FM 8000 is me niet bekend maar als die voorzien is van een optische (SPDIF) ingang dan lijkt me dat een goede optie. 

Of anders zoiets shoppen?

 


Die oranje aansluiting is een optische audio-uitgang. Heeft je versterker dan geen optische audio-ingang? Zet dan deze adapter (opt. / dig. audio → tulp / minijack analoog uit) ertussen. Dan kan je gewoon analoog op je AUX aansluiten.

Webshop 1 ( hier is ie € 6 …. Huh?)

Webshop 2 (hier is ie € 27,99……….)

Ze zijn er ook zonder minijack met alleen analoog tulp (RCA rood en wit) uitgang. Zie google.

Niet handig, dat kabeltje van @Berteman . Want als je die in de hdmi steekt hoe sluit je dan nog de televisie via hdmi, voor HD!, aan???
überhaupt, waarom adviseren jullie hdmi naar analoog audio. De tv moet er ook op! Er zit gewoon een optisch audio op wat het ook voor analoog eenvoudig maakt met zo'n adaptertje hoor.


@PeterG :

inderdaad, dat gaat hem inderdaad niet worden. Meende op de tv-ontvanger naast de ethernet-poort nog een HDMI te zien maar da’s dus een usb-poort . Waar zou die voor zijn?


Die usb poort is alleen voor service doeleinden van kpn. En je kan er je smartphone op opladen (5 volt staat erop). @Berteman .


Peter dank voor jouw antwoord. Ga ermee aan de gang


Jij schreef: Marantz FM 8000

Bedoel je soms de Marantz SR 8000 (volgens deze afbeelding)? Dan is ie écht antiek! :grinning:


Jij schreef: Marantz FM 8000

Bedoel je soms de Marantz SR 8000 (volgens deze afbeelding)? Dan is ie écht antiek! :grinning:

Sorry Peter,

Maar het is de PM 8000 en inderdaad een oud beestje maar wel verschrikkelijk goed.