Skip to main content

Goeden avond ik heb vandaag mijn 4k tv binnen gekregen. Nu verteld de leverancier dat ik bij jullie mijn huidige ontvanger kan omruilen voor 1 die 4k ready is klopt dat ??

Als de snelheid van de aansluiting thuis voldoende is, kan je een upgrade doen van je huidige abonnement. Hiervoor moet je per maand extra betalen. Daarvoor krijg je dan wel een nieuwe tv-ontvanger.

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm


  • Goedendag Jeroen hoe kan het zo zijn dat de nieuwe klanten hem Gratis krijgen en ik er voor moet betalen zie onderstaande tekst
  •  


Beste @Andre2000 

Een HD TV ontvanger omruilen voor een 4K ontvanger omdat je een 4K TV hebt gaat KPN niet doen, als iedereen dit gaat doen wordt het een zooitje. Wat Jeroen aangeeft is jou abonnement wijzigen naar 4K voor € 2,50 per maand. Maar of je dit moet doen is de vraag, er zijn maar drie 4K zenders:

  • Xite (muziekzender)
  • Insight (info / Amusement)
  • Love Nature (natuur)

Dat is alles wat KPN op dit moment heeft, en ik ben bang dat dit verlopig ook niet veranderd. 


Het nieuwe kastje betekent niet dat je direct een 4K signaal doorgestuurd krijgt. Nieuwe klanten krijgen de nieuwste hardware opgestuurd bij het bestellen van een Hussel abonnement. Voor bestaande klanten die al een ontvanger hebben, krijgen zij bij defecte apparatuur, een zelfde of soortgelijke ontvanger opgestuurd. Iedereen die klant is bij KPN een nieuwe ontvanger cadeau geven gaat KPN teveel geld kosten.


@Andre2000 als nieuwe klanten gelijk een 4K abonnement erbij nemen voor € 2,50 per maand dan krijgen ze de 4K ontvangers. Hebben klanten geen 4K maar wel HD ontvangers worden ze niet zomaar omgeruild voor 4K ontvangers, nemen ze later met hetzelfde abonnement het 4K pakketje (€ 2,50 per maand) bij, dan worden ze wel omgeruild. 


Iedereen die klant is bij KPN een nieuwe ontvanger cadeau geven gaat KPN teveel geld kosten.

Jazeker, echt teveel! 😉👍🏼


Iedereen die klant is bij KPN een nieuwe ontvanger cadeau geven gaat KPN teveel geld kosten.

Jazeker, echt teveel! 😉👍🏼

Dat niet alleen, ook enorme impact op het milieu als al die miljoenen ontvangers omgewisseld worden en moeten worden gerecycled. 


… en wat heb je aan een 4k ontvanger als de zenders nog HD zijn? Helemaal niets.

En voor die 3 4k zenders hoef je het m.i. ook niet te doen. Kijk je wel eens naar Xite, Insight of LoveNature? Verder staan er ca. 20 films in on demand à € 6,99 per stuk per dag. Dat aanbod schijnt nog nauwelijks gewijzigd te zijn.

Voor Netflix 4k is het ook zéker niet nodig. Dan kan je beter gewoon de Netflix app in je nieuwe 4k tv gebruiken !!

Een nieuwe tv (4k UHD is dan onontkoombaar voor maten v.a. 40 inch) werkt uitmuntend met een HD ontvanger. Uit eigen ervaring. Ik heb een supermooi beeld met m’n Arris 2952 op de 43 inch UHD televisie.


… en wat heb je aan een 4k ontvanger als de zenders nog HD zijn? Helemaal niets.

 

Er zijn ook klanten die de Bluetooth-functie heel prettig vinden.

 

@Andre2000

 

Je zou dus zelf de 4K-ontvanger kunnen regelen door het aanvragen van een 4K-abonnement.

Je gaat dan wel over op KPN Hussel en mogelijk houdt jou dat tegen. Want waarschijnlijk ben je wel op de hoogte dat je bij KPN Hussel wat voordeeltjes gaat kwijtraken t.o.v. oude abonnementen van bv KPN Compleet. . 
 

Als je het niet erg vindt om bv een gratis pluspakket of gratis Fox Sport kwijt te raken, dan kun je het 4K-pakket zelf aanvragen via Mijn KPN of telefonisch via 0800-0402
 

Weet wel dat als je eenmaal over bent op KPN Hussel, je dan nooit meer terug mag naar je oude pakket. 
 

En als je later dan weer het 4K pakket opzegt, dan loop je wel het risico dat je de 4K-ontvanger weer moet inleveren. 

 

Of wil je eigenlijk gewoon de nieuwste ontvanger zonder dat je overgaat op het 4K-pakket? Normaliter doet KPN dat niet, maar je weet natuurlijk maar nooit. 

 

 


Hoi @Andre2000. Wat leuk dat je een nieuwe 4K TV hebt gekocht. Helaas hebben we niet de mogelijk om jouw tv-ontvanger daarom om te ruilen, daarnaast heb je niets aan een 4K ontvanger als je het abonnement niet upgrade naar 4K TV en Internet. Alleen een upgrade in het abonnement naar Tv-kijken in 4K zorgt er dus voor dat er gratis een 4K tv-ontvanger wordt toegestuurd. 


@Vikash ik moet wel zeggen dat die 4K aanbod erg schraal is, het zijn maar 3 zenders, en dit is al een paar jaar zo. Er zijn meer 4K zenders, ik denk ook als je hier iets mee doet (meer 4K zenders) dan trekt KPN meer klanten om over te stappen naar 4K. Maar ik weet al precies waar het op uit draait, geld! Vroeger hadden jullie het HD-pakket, dat is niet meer, maar misschien is het een idee om een 4K-pakket samen te stellen van 10 4K zenders, en daar dan een prijs aan vast maken. € 10,- per maand ofzo, 


@Dennis Schreve 

Er zijn op dit moment nog geen tien 4K-zenders die doorgegeven kunnen worden. Hooguit zo'n zes of zeven, maar daar houdt het wel bij op.  (als extra mogelijk : NASA, Fashion, TravelXP, Museum, RTL, RAI : en niet voor al deze zenders zullen er uitzendrechten mogelijk zijn. ) 

 

 


@Dennis Schreve

KPN: 3 (Xite, LoveNature, Insight)
Ziggo: 1 (LoveNature)
T-Mobile: 0
SKV: 1 (Nasa)
SKP: 1 (Nasa) Stichting Kabeltelevisie Pijnacker (SKP)
Overig: 0

Netflix heeft ook 4k

en via satelliet een handje vol.


Reageer