Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik had even een vraag, zelfde eigenlijk als hierboven vermeld staat.

 

ik heb vandaag 4 verschillende medewerkers aan de lijn gehad, die allemaal zeiden dat ik geen 4K kan krijgen. Maar als ik op de website kijk dan zie ik dat dit gewoon te bestellen is als nieuwe klant.

 

ik heb een Hussel abonnement en zou dit graag voor tv om willen zetten naar 4K televisie.

Wie kan mij hierbij helpen? 

 

Groet. Melvin 

Admin: Reacties uit verschillende topics samengevoegd en eigen topic voor je aangemaakt

Goedemiddag,

ik had een vraag. waarom kan ik vaste klant niet over naar 4K televisie kijken? en als ik me als nieuwe klant aanmeld dan kan dit wel?

Wij krijgen volgende week glasvezel en ik zou dan ook graag in 4K televisie willen kijken.

Groet. Melvin 


Goedemiddag,

ik had een vraag. waarom kan ik vaste klant niet over naar 4K televisie kijken? en als ik me als nieuwe klant aanmeld dan kan dit wel?

Wij krijgen volgende week glasvezel en ik zou dan ook graag in 4K televisie willen kijken.

Groet. Melvin 

Je kunt 4K aanvragen via de telefoon: 0800 0402. Je moet wel eerst een Hussel abonnement hebben. Bij een ouder abonnement is 4K sowieso niet leverbaar. 

Althans... er bestaat wel een ouder abonnement met 4K, maar als je dat abonnement niet hebt kun je dat niet krijgen 😉


Hallo @Melvin_1985 , in MijnKPN onder tv-abo kun je zien of je de 4K-optie aan kunt vinken, zo ja, dan is het geregeld en wordt de 4K-optie op je decoder geactiverd en als je nog geen geschikte decoder hebt krijg je er alsnog een toegestuurd.

Als je die optie (nog) niet (meer) aan kunt vinken dan is er nog een tekort aan 4K-decoders en zul je geduld moeten hebben tot het wèl weer leverbaar is.

 


Dan wachtten we nog even af, ik krijg namelijk ook glasvezel en wil dan gelijk alles omzetten. 

maar bedankt voor de reactie. 


@Melvin_1985, Wat is de snelheid van jouw Internet verbinding als je dat vanaf een bekabeld aangesloten computer meet via https://kpn-itns.speedtestcustom.com?


Mogelijk kun je het niet krijgen omdat je op koper zit en te lage snelheid hebt op de lijn. De DSL lijn moet minimaal 100 Mb/s kunnen leveren voor het 4k abo.

Je kunt, indien gewenst, wel 4k kijken via bv Netflix met de app daarvan in je nieuwe tv. On demand 4k vereist een lagere bandbreedte dan live tv in 4k.

Melvin, wat staat hier onder ‘Kies je internetsnelheid’ als maximale download snelheid?


Op dit moment 100 down en 20 up, maar dat gaat omhoog als de glasvezel is aangesloten. 


Op dit moment 100 down en 20 up, maar dat gaat omhoog als de glasvezel is aangesloten. 

Hallo @Melvin_1985 , om 4K te kunnen kijken moet je verbinding van de centrale naar huis 100Mbit/s aan kunnen. Dat wil dus niet zeggen dat je zelf die snelheid ook als abo moet hebben, met een abosnelheid van 50Mbit/s kan het ook omdat je DSL-lijn geschikt is voor 100Mb en je glasvezellijn is straks geschikt voor 1000Mbit/s.

Bij de overgang naar glasvezel gaat je snelheid niet vanzelf omhoog, behalve als je je abo naareen hogere snelheid aangepast hebt.

Het enige dat standaard omhoog gaat is de upload-snelheid, die wordt van 100/10 (DSL) 100/100 (Glas).

 


Dat klopt , en wij kunnen hier in de wijk 1000/1000 krijgen op glasvezel. Dus dat pakket neem ik ook straks. 

Maar bedankt voor de info.


Het is een tijdje niet mogelijk geweest om 4K te bestellen, omdat de 4K TV ontvanger niet voldoende beschikbaar was. Nu is het weer mogelijk om 4K te bestellen, maar niet iedere KPN-medewerker is hierover geïnformeerd. Die zeggen dus dat het nog niet mogelijk is. 

Door een moderator ben ik op de hoogte gesteld dat het wel weer mogelijk is. Gewoon weer bellen of inderdaad als je straks glasvezel hebt via mijnkpn doorgeven.

Succes.

 


Door een moderator ben ik op de hoogte gesteld dat het wel weer mogelijk is. Gewoon weer bellen of inderdaad als je straks glasvezel hebt via mijnkpn doorgeven.

Als bestaande klant kan je, ook met glasvezel, nog niet via mijnKPN de 4K optie aanzetten. Het is overigens naar mijn weten de hele tijd mogelijk geweest om telefonisch het 4K pakket te bestellen, in ieder geval tot aan de EK voetbal.


Hi @Melvin_1985, welkom!

Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden heb ik je vragen en alle bijbehorende reacties hier samengevoegd in een topic. Zo te zien ben je al super goed geholpen en wacht je eerst de overgang naar glasvezel af. Als je met ons wilt delen hoe het is afgelopen of als je nog vragen hebt, laat het dan gerust hier weten!


Op dit moment 100 down en 20 up

Dat is waarschijnlijk de snelheid van het abonnement. Maar mogelijk is de werkelijk haalbare snelheid lager. 


Goedemorgen,

 

ik heb nu glasvezel 1 Gigabit, maar ik zie nog steeds de optie 4K niet verschijnen?

ook al paar medewerkers van de klantenservice gesproken, maar die zeggen dat ze niks kunnen doen. terwijl hier op het forum wordt aanbevolen contact op te nemen met de klantenservice om het in orde te brengen.

 

Groet. Melvin 

 

 


@Melvin_1985 

Zie hier.