Skip to main content

Enkele dagen de vip5202 in bezit. Ondanks dat de resultaten beter zijn dan de 4K stb van ZTE zit ik toch met een paar vragen.

Onder instellingen met submenu Beeldscherm kom ik het volgende tegen;

Resolutie: tot 1080P kan ik deze instelling gewoon opslaan en automatisch terug in het hoofdmenu.

Hoger dan 1080P dus UHP kan niet worden opgeslagen en keert ook niet automatisch terug in hoofdmenu.

Beste kwaliteit: Hier kan men kiezen tussen SD of HD standaard maar UHD ontbreekt.

 

Verder werden er 2 HDMI kabeltjes meegeleverd en met gebruik van deze kabel was ik niet tevreden. Nu heb ik er een HDMI 2.0b op aangesloten en krijg toch de indruk dat de beeldkwaliteit en geluid, soundbar, toch beter zijn. De stb is rechtstreeks aangesloten op de Soundbar en vervolgens naar de TV.

KPN biedt in zijn winkel ook een HDMI kabel separaat aan maar dit is een HDMI 1.4 volgens de beschrijving, weet niet of de meegeleverde kabeltjes bij de vip5202 van de zelfde kwaliteit zijn maar voor voor 4K en o.a. dolby Atmos is toch minimaal een 2.0 vereist. 

Hi @flutter welkom op het KPN forum, wat gek dat je ondanks een 4K abonnement + ontvanger niet kan kiezen voor die kwaliteit. Ik wil dit graag voor je onderzoeken! Kan je voor mij aangeven welke software versie je 4K ontvanger heeft, hoe je dit aangesloten hebt op het modem? En wil je je profiel nog aanvullen met je postcode + huisnummer en mij een seintje geven als je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je! 


Is de ontvanger ook gekoppeld aan een soundbar of surround systeem ?


Hoi Jiske,

Arris VIP5202, UI-Versie: 3.70.1001, Software: 7.5.74_3030.

Router, D-link 16p managed Switch, Nedgear GS105E v2, VIP5202.

VIP5202 HDMI naar LG SK9Y Soundbar door naar LG 49SJ810V (4K TV)

Overigens ontvang ik wel de zenders e.d in 4K kwaliteit. Alleen de Settopbox zelf geeft HD kwaliteit weer.


Hi@flutter welkom op het KPN forum, wat gek dat je ondanks een 4K abonnement + ontvanger niet kan kiezen voor die kwaliteit. Ik wil dit graag voor je onderzoeken! Kan je voor mij aangeven welke software versie je 4K ontvanger heeft, hoe je dit aangesloten hebt op het modem? En wil je je profiel nog aanvullen met je postcode + huisnummer en mij een seintje geven als je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je! 

Is inmiddels aangevuld


Als je de ontvanger rechtstreeks aan je tv koppelt (dus zonder soundbar) kun je het dan wel instellen en opslaan ? 

Er zijn meer mensen (waaronder ik) die daar ook problemen mee hebben.


Hi @flutter, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar die vraag van @Wibisa als je hem aan de tv koppelt wat zie je dan?


Rechtstreeks op de TV had ik in den beginne gedaan en via arc-cec naar de soundbar, hierbij ook het zelfde. Daarnaast ondersteund mijn TV geen Dolby Atmos waardoor ik nu rechtstreeks via de Soundbar afspeel die wel dolby Atmos weergeeft en ook Dolby Vision kan doorgeven aan de TV.

Inmiddels is het nu wel zover dat de resolutie instelling op de ingestelde UHD 60 Hz blijft staan en niet meer terugschakelt naar automatisch. Daar en tegen komt de keuze bij “Beste kwaliteit” niet verder dan HD standaard of SD.

Ergo, veel moeite moeten doen om de oude 4K settopboxen omgewisseld te krijgen voor de nieuwe VIP 5202 en nu ik ze heb wil ik er ook van genieten.

 


Bij de keuze "Beste kwaliteit” is alleen maar de optie SD of HD standaard beschikbaar. Deze keuze geeft aan welke zenders er op 1 komen te staan. 


@flutter hey ik weet dat dit een oude toppic is maar ik zit sinds een paar dagen met een soortgelijk probleem en gelijke opstelling.

opstelling:

arris vip5202 → LG SJ9 soundbar→ LG UH850V tv echter krijg ik er alleen maar geluid uit.

als ik mijn PS4 pro aansluit op dezelfde manier werkt alles.

hoe heb jij het werkend gekregen ?

 


Hoi Apster,

De stb aansluiten op de hdmi in van de soundbar en de hdmi uit (arc) naar elke willekeurige hdmi ingang op de tv. Je moet wel de keuze instelling van de soundbar op HDMI in zetten.


Hoi Apster,

De stb aansluiten op de hdmi in van de soundbar en de hdmi uit (arc) naar elke willekeurige hdmi ingang op de tv. Je moet wel de keuze instelling van de soundbar op HDMI in zetten.

Bedankt voor je reactie, lees ik het goed dat het niet uitmaakt welke HDMI poort ( wel/geen ARC)?

vreemde is dat mijn laptop/PS4 en mediaplayer allemaal corroct werken op jouw manier, de oude arris 2502 krijg ik “slecht” beeld op jouw wijze maar de arris 5202 geeft enkel geluid.

 

ik kom helaas niet verder, en de klantenservice biedt een teleurstellende oplossing, namelijk oude decoder rechtstreeks aansluiten op tv tot dat er een oplossing is.