Skip to main content

Sinds enkele dagen vertoont de 4k ontvanger kuren. Ik heb geen geluid meer via de HDMI kabel. Het begon tijdens het zappen door de kanalen.

Het volume op de Tv staat aan, de ontvanger heb ik gereset, (software herinstalleren en terug naar fabrieksinstellingen, een ander hdmi aansluiting geprobeerd op de tv, andere hdmi kabel.

Om problemen op de tv ipv ontvanger volledig uit te sluiten ga ik vandaag de ontvanger op een andere tv aansluiten.

Via de toslink komt wel geluid door.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hoe heb je de geluidsinstelling van de ontvanger ingesteld, alleen Stereo of Dolby? Vaak hebben tv's alleen stereo speakers en moet je de ontvanger op Stereo instellen. Dobly is alleen zinvol al je ook een voor Dolby geschikte geluidsinstallatie (b.v. soundbar via HDMI-ARC) hebt.


Hoi @NeelsB, welkom op ons forum!
We denken graag even met je mee! Had je het bericht van Henk hierboven ook al gelezen of een oplossing kunnen vinden?


Beste @Henk2304 en @Thomas ,

 

 

Zowel de optische als hdmi uitgang heb ik ingesteld op Stereo. Voor de zekerheid heb ik de instelling voor beide interaces op dolby ingeteld. Optische uitgang gaf geluid (en ik zag netjes het signaal van stereo naar dolby veranderen op de versterker). Echter blee het geluid op de tv uit.

Ik koppel vandaag de box los, en sluit het aan op een ander apparaat met hdmi ingang.


Heren, Zojuist een test gedaan op een andere TV. En het geluid werkte via de HDMI. Na het aansluiten op de andere TV waarop het niet werkte heb ik nu ook weer geluid.

Gelukkig werkt het weer, maar vreemd dat de andere pogingen niet slaagden.

 

Hartelijk dank voor jullie hulp.