Skip to main content

Hallo,

Afgelopen week is mijn nieuwe abonnement ingegaan met 1GB internet en 4K televisie. Ik heb 2 4k tv-ontvangers. Allebei doen ze het goed op mijn 4k televisie, maar ik heb ook een bioscoop met surround opstelling waarbij alles is aangesloten op een ARCAM receiver met HDMI output naar een Epson beamer. Beide 4k tv-ontvangers geven hier een haperend beeld en geluid. Dwz het valt steeds na een paar seconden weg en na zo'n 20 seconden is er weer eventjes beeld en geluid enzovoorts.

Ik heb van alles geprobeerd. Andere HDMI kabels, andere settings op tv-ontvangers en de AV receiver. Geen enkel verschil. Mijn "oude” HD tv ontvanger deed het hier altijd prima en die gebruik ik nu dus nog.

Alles is bedraad rechtstreek op modem (met swithces) aangesloten. Dus geen powerline. Wifi in huis is snel en geen enkel probleem met andere apparaten.

Iemand nog andere suggesties?

 

 

Hoi @dufhoen, welkom op ons forum! 
Ik ben nog wel benieuwd hoe het beeld is als je de ontvanger zonder ARCAM receiver aansluit, is het beeld dan beter? Ik ben met deze apparatuur niet bekend genoeg om daar echt iets zinnigs over te zeggen maar we denken altijd graag even met je mee.


Hoi Thomas, de 4k tv-ontvanger doet het gewoon prima op mijn andere 4k televisie. Dus het moet wel met de software in de tv-ontvanger of met bepaalde instellingen in de tv-ontvanger of Arcam receiver te maken hebben. 

Ik heb geen enkel probleem met de oude HD tv-ontvanger. Ik zal dit weekend alle instellingen nog eens goed nalopen en diverse opties uitproberen.


Hoi @dufhoen, heb je nog een oplossing gevonden?


Het enige wat werkt, maar dat is niet optimaal. Is om de audio en video in de receiver op "Bypass” te zetten en daarnaast in de tv-ontvanger een maximale resolutie van 720p of 1080i.

 

Eigenlijk bizar want 1080p heeft altijd gewerkt met de oude HD tv-ontvanger. Op de nieuwe 4k kastjes van KPN zitten wel 1080p varianten (allemaal andere Hz) maar geen ervan doen het.


en als je het helemaal zonder de receiver probeert?


Zonder receiver kan bij mij niet.