Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een maand geleden een 4k tv ontvanger gekregen.

Deze heb ik aangesloten, maar op de TV ontvanger kan ik alleen SD en UHD als kwaliteit settings selecteren. Omdat ik geen abonnement heb dat UHD ondersteunt kan ik UHD niet gebruiken.

Ik zou wel de HD instelling moeten kunnen gebruiken, maar deze is niet te selecteren, deze optie is helemaal niet zichtbaar. Daardoor is het nu alleen mogelijk in SD kwaliteit tv te kijken. Dit geef een zeer lage kwaliteit en pixelig beeld wat voelt alsof ik tv van 20 jaar geleden kijk.

Ik zou graag de tv ontvanger om willen wisselen, maar vanuit KPN zeggen ze dat er niks mis lijkt te zijn met het kastje en deze daarom niet vervangen kan worden.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen, of om het voor elkaar te krijgen om de tv ontvanger te laten vervangen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michel 

Hallo @M van M , gewoon op UHD zetten, dat is inclusief HD


Bij HD zie je geen lampje op de decoder of zo.

Dat is enkele jaren geleden al uitgezet.

 

Verder zoals @JanD zegt.

Hij kiest dan de best mogelijke kwaliteit. 😉


Beste Jan en Joop,

 

Het is niet mogelijk om hem op UHD te zetten. Wanneer ik op bewaar en afsluiten klik (of zoiets), dan bewaard hij die setting niet en spring hij terug naar SD.

 

Groeten,

 

Michel


Hallo @M van M even met KPN bellen, waarschijnlijk niet goed geactiveerd. 0800 0402.

Succes.


Beste Jan en Joop,

 

Het is niet mogelijk om hem op UHD te zetten. Wanneer ik op bewaar en afsluiten klik (of zoiets), dan bewaard hij die setting niet en spring hij terug naar SD.

 

Groeten,

 

Michel

 

Wat is uw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten. 


Zie hieronder voor de download snelheid. Net gemeten op mijn laptop via wifi.

 


Zie hieronder voor de download snelheid. Net gemeten op mijn laptop via wifi.

 

 

Ziet er goed uit.

Zie hier, misschien kom je hier verder mee.

Hoe is de KPN tv ontvanger met de Experiabox verbonden?

Ik hoop met vaste UTP kabels.

Die netwerkadapters kan ook het probleem zijn (als u die gebruikt). 


Hoi @M van M, welkom op ons forum!
Ik zie dat je al n eind op weggeholpen bent. Heb je HD nog goed werkend gekregen?