Skip to main content
Ha sta nu 27 minuten in de wacht voor wat eerst 12 minuten zou zijn. Wat een waardeloze service.



*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
Kunnen we je hier helpen misschien?
Wellicht. Mijn k4 ontvanger blijft in een loop software downloaden en installeren. Ik heb er twee. Een werkt prima. Heb ze al omgewisseld maar probleem blijft bij de defecte ontvanger bestaan.

Ook gereset maar dat maakt ook niets uit
@Rob12345 welke 4K ontvanger heb je? De ZTE of de Arris?
De ZTE
Aan het eind van de update komt er een boodschap dat er nieuwe software beschikbaar is en dat deze na 60 seconden automatisch wordt gedownload. Als ik dit onderbreek kan ik wel gewoon in het menu en zie ook de tvgids. Maar ik krijg geen beeld
@Rob12345 heb je eens een harde reset gedaan:


Helaas. Kan menu instellingen niet openen.
Doe anders eens een harde reset zoals beschreven bij Reset je tv-ontvanger zonder het tv-menu op deze pagina.
Ontvanger gereset. Kan nu ook weer in het instellingen menu via de AB. Nog een reset gedaan met software verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen. Maar heb nog steeds geen beeld. De zelftest ook gedaan. Krijg hier wel stilstaand en bewegend beeld maar niet de zenders en ook geen geluid. Kan wel gewoon bij de TV-gids. Iemand nog ideeën?
Dit lijkt op een probleem met de HDCP handshake.

Gebruik je de meegeleverde hdmi kabels?

Zet de televisie ook een helemaal uit en weer aan.
Ha Tv helemaal uit gezet. Stekker uit stop contact zelfde met ontvanger. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen idee of de HDMI kabel ooit is meegeleverd maar het heeft altijd wel gewerkt met de kabel. Iemand nog meer ideeën?

Ook maar weer de helpdesk gebeld maar sta daar ook al weer 15 minuten in de wacht. Vraag mij af of daar wel iemand zit 🙂
Dat klinkt allemaal redelijk hopeloos, @Rob12345 . Ik ben blij dat je al zoveel geprobeerd hebt.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan je wel even bellen en mochten we de conclusie trekken dat 'ie stuk is, regel ik een nieuwe.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, weet je mij te vinden!
Ha, ik heb ene nieuwe opgestuurd gekregen en alles werkt weer prima. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Goed om te lezen! Dank voor de positieve update! 🙂
Mijn k4 ontvanger blijft in een loop software downloaden en installeren.

...

Aan het eind van de update komt er een boodschap dat er nieuwe software beschikbaar is en dat deze na 60 seconden automatisch wordt gedownload.


Gisteravond heb ik precies hetzelfde ondervonden met onze ZTE ZXV8001.

Er was een probleem met de Netflix app waardoor een aflevering uit een serie niet wilde starten. Ook opnieuw inloggen in de app werkte niet en daarop heb ik uiteindelijk besloten om de software opnieuw in te laden.

Welnu, had ik dat maar niet gedaan. De TV ontvanger kwam daarbij in een "installatie loop" waarbij na installatie van de software direct weer gemeld werd dat er nieuwe software beschikbaar waarop de hele cyclus weer opnieuw begon.

Stroom er af, aan uit knop vastgehouden, gedreigd dat ik het apparaat tegen de muur zou smijten ... niets hielp.

Uiteindelijk wist die na een uurtje of twee wel weer de weg te vinden en draait hij nu dus weer.
@wjb Ik hoop niet dat dit een generiek issue wordt want dan voorzie ik aardig wat drukte. Ik heb er intern nog geen signalen over gelezen maar zal het in de gaten houden.
@wjb Ik hoop niet dat dit een generiek issue wordt want dan voorzie ik aardig wat drukte.

Dat hoop ik ook want dan voorzie ik dat heel wat abonnees daar last van zullen gaan hebben.

Dat jullie het dan wat drukker krijgen is toch niet zo erg. 😉

Misschien ligt het wel aan de wijn. 😉
Ik heb gisteravond onze ZTE ZXV8001 alsnog een volledige factory reset gegeven omdat deze op 720p bleef hangen. Nu staat hij gelukkig weer op 1080i wat de beste instelling is als je geen 4K abonnement hebt en alleen naar HD(-"Glas") zenders kijkt.