Skip to main content

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe 4K ontvanger. Ik heb deze op mijn Samsung tv aangesloten en werkt prima. 
Tevens heb ik op HDMI 2 externe camera’s aangesloten die ik op het beeld van de tv kan zetten. Op HDMI 1 is de tv ontvanger aangesloten. 
Met de knop op de afstandsbediening kan ik switchen van HDMI 1 naar HDMI 2. Bij de vorige tv ontvanger werkt dit prima maar als ik nu naar HDMI 2 switch en weer terug naar HDMI 1 moet ik de tv ontvanger weer helemaal opnieuw installeren. Als ik de stekker van HDMI 2 er uit haal dan blijft het tv wel zichtbaar op het scherm. Ook na het switchen naar HDMI 2 (waar ik nu dus niets meer kan zien) en weer terug naar HDMI 1 blijft de tv nu wel het beeld tonen. 
Wat doen ik verkeerd ? Wat kan ik doen zodat ik de tv niet telkens opnieuw moet installeren en dat ik ook naar mijn camera’s kan switchen ?

Inmiddels heb ik de tv aangezet met de HDMI stekker voor HDMI 2 eruit maar de tv blijft nu weer zoeken naar de bron. Dus als de tv een tijdje heeft uitgestaan en weer aangezet wordt is de verbinding weg, is er geen beeld meer en moet ik gaan zoeken naar de bron en alles weer opnieuw instellen. Wie weet wat het euvel is ?


@joan2014

Ik weet niet welke tv je hebt.

En welke KPN tv ontvanger heb je? 

 

Maar als het goed is, kan je de tv instellen dat hij opstart met HDMI1

Advies is ook om de KPN tv decoder op de HDMI1 ingang te doen.

Dit moet je uiteraard wel met de ab van de tv regelen, meestal in het menu. 


Ik heb een Samsung tv Q60 en de tv ontvanger is een 4K ontvanger van arris VIP5202


Hoi @joan2014, welkom op ons forum!
Dit issue komt me zo niet bekend voor, ervaar je het nog steeds?
Je schrijft dat je de ontvanger helemaal opnieuw moet installeren, bedoel je daarmee het opstarten?
 


Nee installeren niet opstarten. 
Ik heb het isseu zelf verholpen. Het lag aan de HDMI instellingen van de tv. 


Ah top, fijn dat je het weer werkend hebt gekregen! Bedankt voor je update!