Skip to main content

We hebben twee 4K tv ontvangers maar helaas werkt de tv heel vaak niet. Gelukkig kijken we meestal Netflix, Videoland of npo plus.  Maar het is toch wel lastig als ieder race die je van Max wilt kijken (via RTL Duitsland) je er achter komt dat er weer een storting is.  
 

Ik heb eerder gemeld bij  kpn. Reacties: wissel de tv ontvangers (heb er twee), herstarten, nieuwe software downloaden, we sturen een service monteur. Niets helpt natuurlijk.. maar de service monteur oplossing was wel heel bijzonder: kreeg ik een melding dat de monteur geweest was en ik heb er nooit een gezien. De reactie van kpn toen ik dit meldde:  u heeft getekend dat het is opgelost. Oh nee, dat is een kruisje dat de monteur zelf heeft gezet. Ja dat doen ze omdat dit geen echte storing is en ivm Corona doen we alleen echte storingen. 
 

Ik zit nu weer te kijken naar een grijs scherm. Gelukkig net kunnen zien dat Max met Moyer problemen uitviel. Hoeft iemand suggestie? een goed alternatief voor kpn 4K wil ik ook overwegen. 

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Beste @BaggerKPN 

Kun je iets met deze vraag:

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?

Dan kunnen we je eventueel verder helpen. :wink:


Het is bedraad aangesloten en internet werk wel goed. 
Dat heb ik eerst zelf en daarna KPN front office gecontroleerd.
In totaal ongeveer 20 keer de laatste periode  


Maar ik zit me (24 uur na mijn eerste bericht) weer te ergeren aan een scherm dat opeenvolgend zwart en grijs is.
KPN kan me dinsdag al helpen. Fijn zo een zakelijk abonnement. 
 

suggesties voor een andere provider?

 


Zit er een switch tussen ergens of gebruik je ergens draadloze verbindingsets? 


Het is bedraad. 
KPN heeft er ook een switch tussen geïnstalleerd.  Een kabel naar het modem en een kabel naar de tv (om Netflix, Videoland of NPO plus te kijken). Aangezien het eerst 1 jaar heeft gewerkt is het deze switch niet. 


@BaggerKPN :

  • Gebruik je de Experiabox (welke versie?) of een eigen router?
  • Wat is het merk en type van de switch die KPN ertussen heeft gezet?
  • Welke tv ontvanger heb je?

@BaggerKPN Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met televisie kijken en dat je al even bezig bent om het probleem op te lossen. Ik begrijp dat de tv ontvanger bekabeld aangesloten zit en dat je alsnog problemen hebt. Zo te lezen heb je het probleem met beide tv ontvangers, klopt dit? Ook geef je aan dat je een zakelijk abonnement hebt. Als het een kleinzakelijk abonnement is dan kan ik je verder helpen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. 


Bedankt allemaal voor de reacties. De backoffice van KPN heeft contact opgenomen. Ik ga eerst kijken of ik het zo kan oplossen. 
 


@BaggerKPN Hoe is de situatie op dit moment? Is er nog contact met de backoffice geweest?


@BaggerKPN Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Status update KPN backoffice:

advies 1: switch ertussen uit halen. Probleem is er nog steeds (was niemand anders thuis, ik gebruikte geen internet)

advies 2: HDMI kabel op een andere ingang aansluiten. Dit wordt nu getest. Omdat de storing meestal optreed in het weekend (ookal is niemand anders thuis) moet ik dit nog testen  

 


Nog maar weer eens een update. 
Advies 2: HDMI op een andere ingang aansluiten werkte ook niet

Advies 3 was: HDMI gebruikt versleuteling van de data tussen decoder en tv. Als de software op de tv niet up to date is dan kan dit problemen veroorzaken. U heeft een tv uit 2018, en dan zou de versleuteling eigenlijk nog goed moeten gaan. Toch SVP de software updaten. 

Helaas werkt advies 3 ook niet.  Inmiddels is, tegen de afspraak in, mijn foutmelding afgesloten en sta ik al 15 minuten in de wacht. 

Het geeft aan dat KPN ver van zijn klanten afstaat.

Gelukkig werkt Netflix, Videoland en npo extra wel.


Weer een update:

Advies 4: HDMI kabel op een andere uitgang aansluiten. Jawel: je leest het goed. Dit betekent maak advies 2 weer ongedaan!
Zoals gebruikelijk werkt het nu weer, maar tot op heden treedt er elke 1-2 weken weer een storing op.


Het argument van KPN waarom het omsteken van de HDMI nodig is, is mij onduidelijk. Dat kan toch niet de bedoeling zijn elke paar weken de HDMI ingang te wijzigen. 


@BaggerKPN Ik begrijp dat het probleem dus wel opgelost is na het omsteken van de HDMI kabel? Is er toevallig ook al eens met een andere HDMI kabel getest?