Skip to main content

Ik zou drie 4K zenders moeten hebben volgens mijn zender kaart. Ik heb een Arris 5202 en een 4K tv, maar de zenders zijn niet zichtbaar. Wat doe ik fout? Kan nergens 4k pakket kiezen of activeren.

Hallo @KMeijer ,

Ik ga er vanuit dat je dan ook een 4K-abonnement hebt afgesloten.  

Wat heb je verder nodig om 4K TV te kijken?

  • 4K UHD TV
  • Geschikte Experia Box
  • Voldoende internetsnelheid 
  • 4K tv-ontvanger

 

 

Hoe kun je zien of je de 4K-zenders kunt ontvangen? Check de zenders 691, 692 of 693. 

4k zenders

Geniet van deze 4K-zenders. LoveNature laat je dichterbij de natuur komen met documentaires en wildlife series. Zo scherp heb je de natuur nog nooit ervaren! Je kunt LoveNature bekijken op kanaal 693. Ben je meer fan van extreme sporten? Dan is Insight wat voor jou, adrenaline boost gegarandeerd. Insight is te zien op kanaal 692. De muziekzender Xite kun je ook bekijken op kanaal 691 in 4K-kwaliteit. Met de tv-ontvanger 5202 kun je de beschikbare content van Amazon Prime Video ook in 4K kwaliteit bekijken.

 

Zie je de zenders 691, 692 en 693 nog steeds niet ? Kijk dan of ze bij de verborgen zenders staan. 


Beste Noordzee,

 

bedankt voor het vlotte antwoord. Ik zie ze niet, ook niet bij de verborgen zenders (daar enkel erotiek), hij springt van 500 naar 800; het gekke is dat ze via de iPad wel via de app te bekijken zijn.


Hoeveel internetsnelheid heb je ? 

Probeer de ontvangers anders eens te resetten.  


110 mbps

reset reeds uitgevoerd


Dan lijkt het erop dat het 4K-pakket nog niet aangezet is voor jouw ontvanger. 

Raar ! 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Hi @KMeijer! Welkom hier. Ik zie dat Noordzee je al een eindje op weg heeft geholpen. Als je het goed vindt, kijk ik even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? :blush:


Gedaan! Ik kan bij nader inzicht toch geen informatie vinden over het 4K abonnement en het staat ook niet tussen de extra te kiezen pakketten.


Je kunt in Mijn KPN eventueel overstappen naar KPN Hussel (als je dat nog niet hebt) en dan kun je ook het 4K-pakket kiezen. 

Lukt het online niet? Dan kun je hiervoor ook bellen met 0800-0402. 

 


@KMeijer Ik zie dat je een nieuw abonnement hebt sinds 1-12-2020. Je hebt daar een 4K ontvanger bij geleverd gekregen. Helaas is er bij jou op het adres onvoldoende snelheid beschikbaar (70Mb/s) om het 4K-abonnement te kunnen bestellen. Wij hanteren een minimale grens van 100MB/s aan beschikbare snelheid op het adres. Het klopt dus dat je een 4K-zenders ziet!:sweat_smile:


@Lisa, bijzonder. Toen ik (inderdaad recent) ben overgestapt werd mij verteld dat ik ca. 100 mb/s zou halen, het zou niet best zijn dat dit in de praktijk 70 mb/s is. Nu kan ik zelf via mijn Unifi systeem de snelheden testen en ik kom steeds tussen de 100 en 120 (103 de laagst geteste) en standaard zo'n 26,5 upload; volgens mij zou het prima moeten kunnen


Oh wat stom van me! Ik heb iets over het hoofd gezien. Ik verantwoord mijn fout even aan de lezer van dit topic en mijn Community collega's. In verband met COVID-19 hebben wij, voor bestaande klanten, de pair bonding snelheden onzichtbaar gemaakt. Dit hebben wij gedaan ter voorkoming van monteursbezoeken. Veel klanten hebben een 50Mb/s abonnement en zijn ‘enkel koper’ aangesloten. Wanneer zij in de app de snelheid verhogen naar 100mb/s dan moet er een monteur langskomen om de tweede koperlijn aan te sluiten. Door deze snelheid onzichtbaar te maken, is het (tijdelijk) niet mogelijk, voor die klanten, om de snelheid te verhogen. 

Terug naar jou @KMeijer! We hebben jou (inderdaad) meteen dubbel koper (=pair bonded) aangesloten omdat je een 100 mb/s download abonnement gekozen hebt. Ik zag alleen de singel koper snelheid = 68mb/s. Jij kunt dus max. 128mb/s halen op jou adres! 

Goed, terug naar jouw initiële vraag: ‘waarom zie je geen 4K-zenders’. Het 4K-pakket staat niet aan. Dit kun je activeren via de MijnKPN app en kost €2,50 extra. 
 


Toch vreemd….Ik heb maximaal een 61mbit/s verbinding snellerniet mogelijk in postcode gebied,hier zou ik makkelijk 4K content kunnen bekijken via de 4K ontvanger omdat het gebruik in het gezin niet overdreven veel is voor de rest, 4K vraagt ongeveer 25mbit. Alleen omdat ik dat geen 100mbit/s haal is het niet mogelijk een 4K ontvanger/abbo af te sluiten...Hier heb ik telefonisch over gesproken met kpn medewerker van klantenservice en die vond dat idd zelf ook vreemdt. Op deze manier gaan de klanten dus naar de concurrend Ziggo,en moet ik dit dus ook overwegen...


Ziggo doet nog vrijwel niets aan/met 4k.

Ze hebben alleen de 4k versie van LoveNature en alleen via het (duurste) Max abonnement. Want dan krijg je ook de 4k ontvanger Next. Bij lagere (minder dure) abo's krijg je de Mediabox XL. Dat is een HD ontvanger.


Ziggo doet nog vrijwel niets aan/met 4k.

Ze hebben alleen de 4k versie van LoveNature en alleen via het (duurste) Max abonnement. Want dan krijg je ook de 4k ontvanger Next. Bij lagere (minder dure) abo's krijg je de Mediabox XL. Dat is een HD ontvanger.

Nu ook nog geen ramp,maar in de toekomst zullen er meer 4K uitzendingen zijn en dan is het natuurlijk wel jammer. Het gaat me ook meer om het principe dat ik geen 4K abbo kan krijgen bij kpn terwijl dat in mijn situatie makkelijk zou moeten kunnen, netflix en prime gewoon 4k films te kijken zonder problemen hier...