Skip to main content

Klopt het dat het aan en uitzetten van het opnemen pakket niet meer gaat via de decoder met het nieuwe menu? Ik kan het nergens meer vinden.

Hallo @Erick Hvl,

Heb je momenteel het gratis opnemen pakket? Want is deze optie inderdaad niet beschikbaar aangezien het pakket gratis bij de opties hoort op sommige pakketten. Mensen zeggen niet heel snel gratis opties op, dus dan zou dit niet veel toevoegen.  


Dit is een interessante tegenvraag want: de oorspronkelijke vraag kwam van mijn schoonvader, die ervoor betaalt. Ik heb het gechecked bij mij zelf (onbetaald) en ik zie bij beide geen mogelijkheid meer. In het oude menu zat dit onder 'service'. De definitie betaald cq onbetaald is wel wat vaag want ik betaal deze dienst wel maar krijg het bedrag zolang het abonnement loopt, weer terug. Dus eigenlijk is het betaald.


Klopt inderdaad, ik zet vaak het woord '’gratis'’ tussen aanhalingstekens omdat er altijd wel wat voor gerekend wordt in de abonnementsprijs. In de nieuwe pakketten is het zo geregeld dat als je een 2e ontvanger afneemt, je het opnemen pakket '’gratis'’ krijgt ( €5,00 per maand voor die 2e ontvanger, of €4,99 voor 1 ontvanger en het opnemen pakket).  Ik vermoed ook dat deze optie is weggehaald uit de software omdat de meeste mensen het '’gratis'’ krijgen en omdat het geen officieel zenderpakket is, maar eigenlijk behoort tot een dienst die dan enkel op MijnKPN aangeboden wordt. 


Bedankt voor het antwoord. Ik ga dit eens goed bekijken bij mijn schoonouders, het groeit hun een beetje boven hun hoofd. (84 jr)


Ik wilde het ook even checken maar wegens “werkzaamheden kunt u dit weekend geen zenderpakketten wijzigen”. Het houdt dus even op hier wat dat betreft.


Ik wilde het ook even checken maar wegens “werkzaamheden kunt u dit weekend geen zenderpakketten wijzigen”. Het houdt dus even op hier wat dat betreft.

Huh? Hier werkt de optie zenderpakketten prima hoor. 
Maar t.s. heeft gelijk, deze optie is al sinds de eerste pilot versie van de nieuwe software niet meer toe te voegen of verwijderen, laat staan zichtbaar in zenderpakketten. 


Tja, ik zal wel in een onderhoudsbatch vallen aangezien ik afgelopen woensdag ben omgezet met de decoder. Via MijnKPN krijg ik ook die melding.


En inderdaad. In de decoder wordt “opnemenpakket” niet meer vermeld bij zenderpakketten.

Het lijkt mij dat je even kan bellen om het toe te laten voegen. (moderator?)
En in MijnKPN zie ik ‘m wel nog vermeld.


Hoi mannen, ik heb dit ook; ik heb maar 1 ARRIS VIP 5202 en maar 1 TV.

Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit euvel.

Lees onderstaand draadje svp

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnemen-staat-niet-in-menu-502218?postid=1046502#post1046502

 

Groetjes,

D-box

 


Klopt inderdaad, ik zet vaak het woord '’gratis'’ tussen aanhalingstekens omdat er altijd wel wat voor gerekend wordt in de abonnementsprijs. In de nieuwe pakketten is het zo geregeld dat als je een 2e ontvanger afneemt, je het opnemen pakket '’gratis'’ krijgt ( €5,00 per maand voor die 2e ontvanger, of €4,99 voor 1 ontvanger en het opnemen pakket).  Ik vermoed ook dat deze optie is weggehaald uit de software omdat de meeste mensen het '’gratis'’ krijgen en omdat het geen officieel zenderpakket is, maar eigenlijk behoort tot een dienst die dan enkel op MijnKPN aangeboden wordt. 


(Ik betaal voor het Opnemen pakket €4,99 p/m), is dit normaal duurder dan?


Opnemen losse afname is € 4,99.

Bij Alles in één standaard en premium heb je 2 ontvangers én opnemen inbegrepen. Bij Alles in één Instap kost het 4,99 ongeacht het aantal ontvangers (volgens mij).

Bij Internet + TV heb je opnemen gratis van af 2 ontvangers. (ja, dan écht gratis want je betaalt € 5 voor de 2de ontvanger inclusief opnemen)

Bij Hussel zelfde als bij Internet + TV.


Hoi @PeterG 

Bedankt voor je antwoord en info.

Groetjes,

D-box

 

 


Hi @Erick Hvl, dank je wel voor jouw bericht. Wat vreemd dat het niet lukt om het zenderpakket uit te schakelen via de tv-ontvanger. Je gaf aan dat je bij jouw schoonouders zou controleren of het lukt om het zenderpakket uit te schakelen. Is het inmiddels ook gelukt om het zenderpakket uit te schakelen? Ik hoor het graag!


Hoi @Ron 

Het aan- en uitzetten van opnamepakket is sinds het nieuwe menu/platform alleen nog via MijnKPN mogelijk (en wsl ook via tel. KS). Feitelijk is het ook geen zenderpakket maar meer een optie natuurlijk.


@PeterG ,correct opgemerkt. ik heb het uitsluitend over het opname pakket of opname optie. De aanvullende zenderpakketten zijn uiteraard wel aan- en uit te zetten via de decoder.

 


Hallo @Erick Hvl,

Om hier even op terug te komen. Vanaf nu is het weer mogelijk het opname pakket via het zenderpakketten menu uit te zetten. Je vind deze onder geabonneerd.


Ja. Inderdaad dit klopt. Bedankt.


Reageer