Skip to main content

Geen 4K zenders zichtbaar.  Aan welke voorwaarden moet ik voldoen.

Hallo @Cumulo , je moet een 4K/UHD tv hebben en een 4K-decoder van KPN en dan zijn er nog geen reguliere zenders die 4K aanbieden.

Er is wel veel 4K-content beschikbaar via YouTube bijvoorbeeld of via Netflix en andere streamingdiensten, maar geen reguliere tv-zenders zoals NPO, SBS, RTL etc.

 


Hoi @Cumulo en welkom op het forum!

Hallo @Cumulo , je moet een 4K/UHD tv hebben en een 4K-decoder van KPN en dan zijn er nog geen reguliere zenders die 4K aanbieden.

Er is wel veel 4K-content beschikbaar via YouTube bijvoorbeeld of via Netflix en andere streamingdiensten, maar geen reguliere tv-zenders zoals NPO, SBS, RTL etc.

Ik sluit me aan bij het antwoord van JanD met een kleine toevoeging: De 4K ontvangers krijg je door 4K TV als extra optie aan je abonnement toe te voegen via je MijnKPN. In de Hussel propositie kost deze €2,50 per maand en je kunt hem dan na 6 maanden weer stopzetten, mocht het toch niet bevallen. 


Je dient dus wel het Hussel abonnement MET 4k te hebben.


Hallo  JanD  Sanne M  en Peter G.

Dank voor jullie reactie.  Ik heb een 4K tv.  Onlangs zijn we overgegaan van Telfort naar KPN.

In het basispakket staan 3 4K zenders, die ik niet te zien kreeg, Ik was niet op de hoogte dat daar een 4K

ontvanger voor nodig is.  Het hussel abonnement met 4K overweeg ik nu.

Groet,   JP


In het basispakket staan 3 4K zenders

Die 4k zenders maken GEEN deel uit van het basispakket.

KPN vermeldt ze, mijns inziens ten onrechte, bij het basispakket op de website. Maar je moet er dus extra voor betalen én je dient Hussel te hebben/nemen.

Het is gewoon een extra (4k) pakket. Dat is alleen af te nemen bij een Hussel abonnement. Dan krijg je ook de voor 4k geschikte Arris vip5202 erbij. Als je switcht naar Hussel zonder 4k pakket dan houd je je huidige HD-ontvanger(s). Da's een mileutechnische overweging.


Volgens mij moet je ook op het glasvezelnetwerk zitten wat bijna niemand heeft in Etten-Leur 


@ikke234567890- ook met een goede koperverbinding kan je 4K afnemen!


4K heeft een stream van ongeveer 25MB en de meeste kopernetwerken kunnen dat probleemloos aan.

 

En als ik het goed heb, is KPN nu bezig met het uitbreiden van het glasvezelnetwerk.

 

En via de Smart TV kan je heel veel 4K via Youtube en Netflix, etc. kijken. 

Dus in dat geval heb je geen 4K abonnement en 4K decoder (VIP5202) nodig.