Skip to main content

Ik ben gebeld door Ziggo met een enorm goed bod. Het scheelt mij op jaarbasis bij €700 euro. Dat vind ik een enorm bedrag en snap eigenlijk niet dat dit kan. Kunnen jullie niet eens kijken of jullie ook een goed aanbod hebben voor mij. Wil eigenlijk niet weg bij KPN maar ja €700 reden om het wel te doen.

Rens Sibon 

 

Hallo @RensSibon , voor dat je appels met peren gaat vergelijken, moet je de welkomstkorting bij Ziggo even wegstrepen. Dan kom je heel anders uit.

Leg je huidige pakket van KPN maar eens naast het pakket dat je bij Ziggo af kunt nemen en vergelijk e.e.a. per onderdeel van het pakket.

Die €700 op jaarbasis is bijna € 60 per maand dat je goedkoper uit zou zijn, ik kan me dat niet voorstellen of je hebt bij KPN nu een pakket met alle beschikbare opties.

Ik betaal bij KPN voor 100Mbit/s internet en tv en vaste telefoon nog geen €50 per maand, bij Ziggo zou ik bijna €60 per maand kwijt zijn.

Dus ik ben benieuwd wat jij aan KPN betaalt voor je thuisabo?

 


Ik betaal € 64,99 per maand inclusief pluspakket en 100MB down en 100MB up.

Dat is € 799,88 per jaar.  (bij Ziggo eerste half jaar € 39,95 en daarna € 68,-- per maand. Ik ben dus goedkoper uit bij KPN, Zelfs als ik 200/200 zou nemen. En bij Ziggo is in alle gevallen de upload lager (ik heb glasvezel FTTH) 

Dus € 700,-- korting per jaar kan ik mij ook niet voorstellen. 

Hoeveel betaal je nu per maand bij KPN en wat heb je allemaal bij KPN? 


Hoi @RensSibon 

12x 86,37 = 1036.44 erg uitgebreid abonnement bij KPN
-                    700.00 goedkoper bij Ziggo
=                   336.44 Zou ik dan bij Ziggo dit betalen ?

Plus minus 28 euro per maand. Hoe dan ?
O ja ik heb ook glas.


Ik betaal alleen al €130 per maand bij kpn. Met telefoon abonnement €180 euro. Trouwens je kan allemaal wel glasvezel hebben net zoals ik maar werkt niet zo als ik wil. Ik heb een appartement. Let op: ik heb 2 internet adressen omdat voor en achter in het appartement niet goed werkt. Ik heb 2 versterkers. 2 door geef punten. En nog steeds niet 100%. Kom op dit kan echt niet voor iemand die € 130 euro betaald. Bij ziggo betaal ik minder en krijg ik alle sportkanalen gratis. Daar op jaar basis scheelt mij dat een hele boel

 


Hoi @RensSibon 

Overstappen dan maar.
Blijf liever bij KPN, zelfs al kreeg ik het bij Ziggo voor niets.
Ik ken de firma.

Veel plezier bij Ziggo en succes.
En natuurlijk geluk want dat kun je gebruiken daar.:wink:


Ik ben ook helemaal geen voorstander van Ziggo. Heb het in het verleden gehad en niet voor niets over gestapt. Alleen scheelt mij wel een hoop geld. En vind het erg jammer dat ik bij KPN zoveel betaal en niks extra, gratis of een goede aanbieding krijg. Ik vind €130 en met gsm zelfs €180 euro per maand erg veel geld😔.

 


Hoi @RensSibon 

Met de telefoon erbij, komt er plus minus 12 x 16 = 192 euro bij.


Waarom heb je in 1 appartement 2 abonementen?

Volgens mij niet nodig.

Voor Wifi heb je goede wifi versterkers, ook via KPN.


Omdat het niet werkt daarom 2 adressen in mijn appartement. En nogmaals ik heb 2 versterkers en 2 tussen stations (DVS 650) om mijn internet werkend te maken. Zonder deze dingen is het een grote drama ivm betonnen muren blijkbaar

 


Hoi @RensSibon 
Ik denk dat @Joep1965 dat wel kan waarderen.:wink:
Die heeft wel wat met 

Omdat het niet werkt daarom 2 adressen in mijn appartement. En nogmaals ik heb 2 versterkers en 2 tussen stations (DVS 650) om mijn internet werkend te maken. Zonder deze dingen is het een grote drama ivm betonnen muren blijkbaar

Dacht ik te weten.


Vind het alleen een grote poppenkast die providers. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk internet aanleggen in een eenvoud appartement 


Nou @RensSibon in mijn huis geen klachten, en ik kan niet zeggen dat ik klein woon.
prima aangelegd en prima monteur. Geen klachten wat dat betreft.
Had wel wat meerwerk, maar dat heeft hij de dag erop gedaan.

Volgens mij is het meer wat jij wil, en wat je ervoor over hebt.
Wat je krijgt staat hier beschreven.
En wat jij eventueel nog meer wil moet jezelf even afrekenen.

Maar dat ze het niet kunnen wat je schrijft

Vind het alleen een grote poppenkast die providers. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk internet aanleggen in een eenvoud appartement 

Is natuurlijk niet waar, ik neem wel aan dat er verschil kan zijn tussen de ene monteur en de andere.
Maar goed je kan naar Ziggo, misschien kunnen ze het daar wel doen zoals jij wil.
Waar ik dan weer om moet lachen. :joy:


Nou wat ik graag wil daar betaal ik extra voor. Als ik dan 2 versterkers, twee tussen stations en twee internet adressen nodig heb om ongeveer te krijgen wat ik. En dan ook nog €130 voor betaal mag ik best wel iets verwachten. Zeker voor een bedrijf als KPN die jij zo hoog hebt zitten. Ik vind het schandalig en niet kunnen. Maar goed snap dat jij tevreden bent want jij hebt wat je wil. Ik niet helemaal

 


Versterkers via een dvs aansluiten kan je beter niet doen. De kans dat da een teleurstelling word is behoorlijk groot.

Vind het alleen een grote poppenkast die providers. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk internet aanleggen in een eenvoud appartement 

Een provider is dan ook geen installateur. Monteurs van KPN kunnen geen kabels netjes in de muur wegwerken. Gaten boren in muren doen ze ook niet. Wil je een goed netwerk in huis, bel dan een instalatiebedrijf wat bij u een goed netwerk aan komt leggen.


Men bied iets aan en daar betaal ik voor. Hoe ze het doen interesseert me werkelijk niet maar wil waar ik voor betaal en recht op heb. Of hrt hangt, staat of ligt. Het moet werken


U betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Als u een extra stopcontact wil verwacht je toch ook niet dat het electriciteitsbedrijf dat gratis komt plaatsen. 


Nee ik betaal voor een goede internet verbinding. Dat ik daarvoor 2 internet adressen, 2 versterkers en 2 tussen stations nodig heb voor een verbinding. Die tevens nog niet 100% werkt vind ik niet kunnen. Zekers niet in een appartement. Kom op zeg. Slaat nergens op. Denk eerlijk gezegd dat jullie het niet helemaal snappen hoe de situatie hier is. 


Als je nou een netwerk maakt zoals ik hieronder heb beschreven dan heb je het gewoon goed. Dat werkt bij iedereen!


Dat heeft een kpn monteur gedaan. 2x zelfs en er is nog een tester geweest. Dus denk eerlijk gezegt niet dat het bij iedereen werkt. Trouwens hoor heel veel klachten van mensen over internet van verschillende providers. Zou zeggen als het allemaal zo simpel is maak er je beroep van. Kan je veel geld verdienen 


Dat er klachten zijn klopt maar je wil niet weten hoe sommige mensen hun netwerk hebben ingericht.  Denk alleen maar aan draadloze verbindingsets.  Als je ergens je netwerk mee verknalt dat zijn het die dingen. Data versturen via het electriciteitsnetwerk haha dat is zoiets als stroom transporteren via een tuinslang. 


Nee ik betaal voor een goede internet verbinding. Dat ik daarvoor 2 internet adressen, 2 versterkers en 2 tussen stations nodig heb voor een verbinding. Die tevens nog niet 100% werkt vind ik niet kunnen. Zekers niet in een appartement. Kom op zeg. Slaat nergens op. Denk eerlijk gezegd dat jullie het niet helemaal snappen hoe de situatie hier is. 

Nee, ik snap inderdaad niet wat u eigenlijk bedoeld met "2 internet adressen". Heeft u echt 2 abonnementen lopen? Why? 

Je betaald voor een goede internetverbinding tot de Experiabox. Daarachter moet u zelf regelen. 


Er zijn momenteel wel nepaanbiedingen. Bedrijven die je iets aan proberen te smeren....


Snap dat het nooit 100% kan zijn. Maar denk toch een normaal iemand het wel met me eens is dat mijn situatie niet gezond is. 2 adressen, 2 versterkers en 2 tussen stations in een appartement. Mensen met hele huizen die hebben dit zelfs nog niet. 2x monteur geweest en een internet tester. Maar het werkt nog niet 100% maar betaald er wel dik voor. Lijkt erop dat sommige mensen dit wel normaal vinden maar ik niet. 


Nee 2 adressen maar 1 abonnement. Ik heb een aparte internet  adres voor de achterkant en 1 internet adres voor de voorkant van het appartement. Alleen zo konden ze het internet maken wat ik besteld heb en waarvoor ik betaal. Als ik het bij 1 adres hield konden ze niet de snelheid bieden waar voor ik betaal 


Nee 2 adressen maar 1 abonnement. Ik heb een aparte internet  adres voor de achterkant en 1 internet adres voor de voorkant van het appartement. Alleen zo konden ze het internet maken wat ik besteld heb en waarvoor ik betaal. Als ik het bij 1 adres hield konden ze niet de snelheid bieden waar voor ik betaal 

 

Laat het door een goede monteur een echt netewerk aansluiten.

Je hebt geen 2 abonnementen op 1 adres nodig.

Dit probleemlos je bij Ziggo ook niet op, ook dan moet je toch echt eerst een goed netwerk aanleggen met vaste UTP kabels.