Skip to main content

na het onbegrijpelijke afvoeren van de voor kpn gratis zender TV5 is er France2.

Al een hele tijd, 2 jaar?

Nog steeds geen programmabeschrijving, en, belangrijker, geen enkele ondertiteling of teletext.

Dit moet veranderen, want bijna niemand heeft hier iets aan!

Verder is het bijzonder ergerlijk dat Arte niet ook, naar keuze, in het frans wordt doorgegeven, het staat kant en klaar bij arte.

De zender TV5 was voor KPN helemaal niet gratis. Omdat ze voor het nieuwe contract indertijd bijna een verdubbeling van de vergoeding wilden heeft KPN besloten ermee te stoppen. Als zenders daar namelijk ‘de vrije hand’ in gaan krijgen is het eind zoek en worden onze abonnementen (ik ben niet werkzaam bij kpn) alleen maar duurder.


Ipv die FOX-boete aan iedereen op te leggen, hadden ze ook dat geld kunnen besteden aan dit soort zenders ipv een alternatief waar niemand om gevraagd heeft met de opmerkingen in het achterhoofd erbij van ts. Ik weet dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, maar bij die ruil van TV5 naar France 2 kan je vraagtekens plaatsen..


De zender TV5 was voor KPN helemaal niet gratis. Omdat ze voor het nieuwe contract indertijd bijna een verdubbeling van de vergoeding wilden heeft KPN besloten ermee te stoppen. Als zenders daar namelijk ‘de vrije hand’ in gaan krijgen is het eind zoek en worden onze abonnementen (ik ben niet werkzaam bij kpn) alleen maar duurder.


Dat is wel raar, want op de satelliet zit TV5 gewoon vrij, FTA.

Het is ook het reclame-ding voor Frankrijk en franse cultuur..


Ja. Maar dan nog mag KPN volgens Europese wetgeving dat niet opnemen en herdistribueren zonder contract met de zendereigenaar. Daarna mag de satelliet wel als aanvoer gebruikt worden.

Ik geloof dat de Zwitserse wet (geen E.U.-lid) dit wel toestaat. Daar zitten dan ook álle BBC zenders en andere zenders 'gewoon’ op de kabel.

Het is voor iedereen vrij om een satellietschotel te nemen. En de hoge distributievergoeding (ca. € 1 p/mnd per aansluiting ging er rond) en de FTA satellietdoorgifte heeft KPN tot het besluit gebracht.