Skip to main content

Eind oktober ontving ik van KPN een brief waarin werd gemeld dat in november de internetsnelheid zonder een kosten verhoogd wordt van 50 naar 100 mb. Dat zou mooi uitkomen. Dan kan ik het WK voet balĀ in hoge kwaliteit bekijken. In november regelmatig getest of de snelheid al verhoogd was maar in de hele maand geen verandering in de internet snelheid.

Op 2 december krijg ik een mail van KPN, een brief kon er blijkbaar niet meer van af, dat de sneheids verhoging niet door gaat. Er is helaas een foutje gemaakt en 100 mb is op mijn adres niet mogelijk. Maar nu het rare aan deze zaak. Volgens de site van KPN is op mijn adres een 100 mb abonnement af te sluiten. De effectieve snelheid is dan 74 mb. Op zich is dat niet vreemd. Mijn huidige 50 mb abonnement is effectief 45 mb.

Waar is KPN nu mee bezig? Een snelheid verhoging naar 100 mb aanbieden, dat vervolgens intrekken omdat het op mijn huisadres niet mogelijk is, maar wel op mijn adres een abonnement met een snelheid van 100 mb aanbieden.

Graag een reactie.

Nico

Ā 

Hallo @nico-sĀ wat zegt onderstaande link wat voor mogelijkhedenĀ je hebt:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8


Bonded koper 94 Mbit.


Bonded koper 94 Mbit.

En @nico-sĀ als bij www.kpnnetwerk.nlĀ kijkt, wat zie je dan als status inzake glasvezel-aanleg?

Als dat binnenkort op jouw adres komt, kan ik me de reactie van KPN voorstellen, dat ze die aanbieding van hoger internet intrekken, dan gaan ze koper niet meer aanpassen, maar wachten ze tot glasvezel er ligt.

Ā 


Bonded koper 94 Mbit.

Welk modem heeft u? Heeft u pairbonding?Ā 


V10 modem en heb op dit moment geen pairbonding.

Ā 


De aanleg van glasvezel duurt nog even. Er zijn alleen nog maar plannen. Er is nog geen schep grond verzet. Bovendien wordt volgens de plannenĀ Ā de aanleg gestart in een heel ander deel van de stad.


V10 modem en heb op dit moment geen pairbonding.

Ā 

Dan moet die pairbonding even geregeld worden denk ik... misschien kan hier een KPN medewerker mee helpen.


Hoi @nico-s, dat is nogal jammer zo inderdaad, ik ben er even voor je in gedoken maar helaas is er momenteel dus niet de capaciteit deze abonnementen gratis om te zetten. Zodra hier verandering in komt zullen we daarover weer contact opnemen.

Je kunt er wel voor kiezen je abonnement om te zetten naar een KPN Hussel abonnement waarbij de snelheidsverhoging en pairbonding ook meekomt maar het is mogelijk dat dat pakket wat duurder is, deze zitten allemaal net iets anders in elkaar.

De makkelijkste manier om die abonnementen te vergelijken en eventueel te wijzigen is via 0800-0402

Ā 


Ook al krijg je zo'n aanbieding, dan moet je die wel zelf activeren.:Ā 

Ā 


Hallo Thomas,

Bedankt voor je onderzoek en reactie. Al blijft het vreemd dat het verhogen van de Internet snelheid technisch mogelijk is, maar alleen wordt uitgevoerd bij een abonnements aanpassing.

Met vriendelijke groet,Ā 

Nico

Ā 


Ja dat is wel jammer inderdaad, als het niet zo'n haast heeft kun je ook afwachten tot er iets verandert waardoor het wel weer kan, dan kun je gewoon je huidige abonnement behouden.