Skip to main content

Hallo,

aandachtspunt voor de moderators en ontwikkelaars:

zoals bekend werkt tv+ op mijn tv in de woonkamer met soundbar vrij aardig mbt de lipsync.. op dolby 5.1 kanalen geen llpsync problemen en op stereo only kanalen ben ik voor 90 procent tevreden over de lipsync als ik alles op passthrough instel.

 

Nu heb ik de tv+ ook ingesteld op de tv op de slaapkamer. Prima beeld en ook geen lipsync problemen op de dolby 5.1 kanalen. Echter op de stereo only kanalen vind ik de lipsync toch wel een beetje storend. Ik zou zeggen, 50% tevreden.

Ik heb op deze tv geen soundbar aangesloten dus alles staat ingesteld op pcm stereo.

Ook de andere instellingen geven lipsync problemen op de stereo only kanalen.

 

Hoi @pietheingrun, dat is wel gek inderdaad! Heb je de audiovertraging daarbij ook al geprobeerd aan te passen? Is het daarmee wel te verbeteren voor de stereo kanalen of blijft het uit sync? Of komen de 5.1 kanalen dan juist uit sync?


@pietheingrun 

Ik ga ervan uit dat je de Sagacom DIW7022 hebt.

 

Ik heb het zelf in de tv aangepast (met de ab van de tv uiteraard.

Daar op Dolby gezet.

Ik denk dat Dolby atmos in de tv voor de vertraging naar de soundbar zonder Dolby Atmos veroorzaakt.

Ik heb er nu zo goed als geen last meer van. 


@Jasper  dat maakt de vertraging erger. Het vreemde is dat de lipsync voorkomt op de stereo only kanalen terwijl de tv+ box op stereo staat ingesteld.


En bij deze TV+ Box is geen externe audio apparatuur aangesloten dus, dat gaat als ik je goed begrijp via de ingebouwde tv speakers. Ik ga 'm meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij hun licht er ook op kunnen laten schijnen.


Samengevat: Ik heb dus bijna geen problemen beneden in de woonkamer met een soundbar aangesloten en alles op passthrough. De lipsync werkt daar op de stereo only kanalen zeg maar voor 90 procent goed en op de dolby digital kanalen 100 procent goed.

 

Echter boven op de slaapkamer met een simpele basic Samsung tv zonder soundbar, dus alles op interne speakers, en geluid instellingen op stereo op zowel box als tv heb ik een behoorlijk lipsync issue op de stereo only kanalen (de dolby kanalen werken 100 procent goed).

Voorbeeld van stereo only kanalen waarbij dit probleem vaak speelt is ESPN.

 

Het vreemde is dus ook dat je zou verwachten dat juiste de stero only kanalen goed zouden werken bij instelling op stereo en de dolby kanalen niet. Maar het is juist andersom.


Dat zou ik ook verwachten inderdaad, het voelt voor mij niet logisch. Als we een reactie hebben van de ontwikkelaars komen we er op terug.


@Jasper Ik heb de nieuwste 1.122.1 update inmiddels al binnen en beneden op de tv met soundbar heb ik op dit moment geen enkel lipsync probleem meer, dus ook niet op de stereo only kanalen. Ik zal morgen binnen op de slaapkamer ook even testen. Geen idee of dit met de update te maken heeft maar het valt me op, dus dat is positief.


Op de slaapkamer met instelling op stereo is de lipsync op de stereo only kanalen nu ook goed.


Dat zijn goede berichten @pietheingrun! Fijn dat het dan nu wel goed werkt en dank je wel dat je tijd hebt genomen om dit te delen. Ik zal dit intern doorgeven!


Iets te vroeg gejuicht , stereo only kanalen hebben nu wel weer problemen 


Dezelfde als voorheen Piet? Wat jammer, op alles of iets specifieks?


In deze update zitten verscheidene geluidsverbeteringen, waaronder lipsync.


Reageer