Skip to main content

Beste KPN,

 

Heb al tijden problemen met haperend beeld en geluid op mijn digitale televisie toestellen.
Eerder contact met de helpdesk heeft mij niet verder geholpen.

Ik kijk met DVS contacten op 2 kamers tv. Dit alles op een gelijkvloers appartement met Maximaal 10 meter tussen de apparaten en het modem.

Ik heb alle kabels al vervangen, de box V10a verplaatst naar plek in woonkamer. 
Bekabeld geeft ook geen verbetering. de lampjes zijn altijd gewoon aan en wit. Ik heb alle stappen doorlopen om het op te lossen. Soms lijkt het even opgelost maar komt ook snel weer terug. Nu alweer twee dagen storend beeld en geluid. Niets helpt. 
Ik heb nu alles geprobeerd, alles gereset, kaba vervangen, bekabeld geprobeerd. Maar niets helpt. Is de Experia box dan kapot?

 

Graag hoor ik wat ik hieraan kan doen. 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Heb je al een keer getest of het met een kabel ipv de dvs wel goed werkt?


Ja ik heb het direct bekabeld geprobeerd, maar dan geeft het geen verbetering. Soms even wat beter, maar dan weer terugval en terug bij af. 
Als ik dan stream naar mijn chromecast gaat het wel goed, die verbinding doet het wel goed. (Ben ik nu ook aan het doen, tv hapert, stream vanaf iPhone naar chromecast loopt heerlijk goed)


Welk type ontvanger heb je?


DVS type 650. 
experia box v10a

tv ontvanger: Arris, VIP2952


Op zich een prima combi met uitzondering van de dvs. Die veroorzaken heel vaak problemen. Haal ze weg en test bekabeld om uit te sluiten dat zij de problemen veroorzaken. Dus niet 1 er uit halen.


Ja ik heb dus al bekabeld geprobeerd, maar dat gaf dezelfde problemen. Paar maanden geleden zelfs nieuwe kabels getrokken vanuit de meterkast (die op de gang buiten appartement zit) naar binnen om een eventuele breuk of oude kabel uit te sluiten (appartement is 4,5 jaar oud). Maar gaf ook geen verbetering.

Vorige week nog alle stappen doorlopen, en dan Experia Box etc ook weer helemaal gereset. Gaat dan paar dagen goed, maar weer zelfde ellende.

 

Best frustrerend eigenlijk, weet niet zo goed wat te doen. Misschien alles maar af laten sluiten en elders zoeken.


Vreemd dat het niet werkt hoor en hoe gaat het met bekabeld internet? Is dat wel stabiel?


Internet lijkt draadloos en bedraad gewoon stabiel. Ook als tv hapert doet internet het gewoon, en werkt streamen naar tv wel goed.


Dan zou het nog in de hdmi kabel kunnen zitten maar iets anders kan ik niet verzinnen. Als daar het probleem ook niet zit dan moet het haast wel de ontvanger zijn. Ik neem aan dat je die al een keer terug gezet hebt  naar fabrieksinstellingen. Er zal een medewerker aan te pas moeten komen.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht. 


Hoi @Frenkecie, welkom op het forum! Als je het haperen ook met een rechstreekse bekabelde verbinding hebt zou het ook wat anders kunnen zijn.
Wat voor merk televisie heb je? Soms kan dit veroorzaakt worden door een van de automatische beeldverbeteringen zoals automotion plus (bij samsung). Op LG televisies heet dit dit Trumotion. Zou je deze eens uit kunnen zetten?

Als ook dat het niet verhelpt kijk ik graag even met je mee naar de lijn! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


We hebben een Samsung tv, in slaapkamer en woonkamer (zelfde verdieping, appartement). 
 

ik heb geen functie als deze, dus dat heeft geen invloed dan. 
 

het is vooral erg frustrerend. Op mijn oude woonadres had ik hier geen last van, zelfde ontvangers, experia 10 modem en zelfde tv. 
Maar hier steeds weer een terugkerend probleem. 
 

Zit eraan te denken alles maar op te zeggen en dan vanaf 0 te beginnen. 
 

Heb de instellingen ingevuld. 
 


Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, het hoort natuurlijk gewoon goed te werken! De lijn naar je huis ziet er uitstekend uit dus er moet ergens in de aansluiting of apparaten niet helemaal goed zitten.
Heb je iets van een typenummer of modelnummers van je TV's?


@Frenkecie  We zijn inmiddels al weer even verder. Ik heb niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Beste Thomas,

 

ik was een aantal dagen weg. Helaas is het probleem nog niet verholpen. 
 

hieronder een foto van het type tv. 
 

 


Bedankt voor de foto @Frenkecie, ik heb even in de handleiding gekeken en deze TV moet “Motion Plus” hebben. Zou je deze functie eens uit kunnen schakelen?


Beste Thomas,

 

ik heb alle instellingen doorgenomen, maar nergens staat auto motion of motion plus oid. Dus ik kan het ook niet aan of uit zetten. 


Volgens de handleiding zou het hier moeten staan: Menu → Picture → Picture Options

Welke opties heb jij daar staan?


Ah, met de Kpn afstandsbediening kom ik daar niet. Nu met Samsung afstandsbediening wel. 
 

ik heb dan: beeld —> 

 

volgens mij staat de motion plus uit. Nooit aangestaan.

 

 


Duidelijk! Dat sluit ook weer een hoop uit. 
Ik heb je lijn net nog een keer doorgelezen en het ziet er nog steeds voorbeeldig uit vanaf hier. 
De problemen die je beschrijft zijn wel echt problemen die vaak voor komen met de draadloze verbindingssets die je gebruikt. Ik begrijp uit je eerdere berichten dat je de storing ook ervaart als je de TV ontvangers direct met een kabel op de experiabox aansluit. Zou je dat toch nog eens een keer willen testen? 


@Frenkecie, is het nog gelukt met een rechtstreekse kabel?


Beste Thomas,

 

dank voor je berichtje. Het gaat altijd een tijdje goed, daarom moest ik weer even wachten. Maar gisteren was het weer bal. Nu dus bekabeld. 
Kon niets volgen op tv, alles haperen. Resetten etc werkte niet. Streamen via tv naar mijn chromecast biedt dan altijd gelukkig wel uitkomst. 
maar als dat de oplossing is, alles streamen en terugkijken via internet en chromecast, dan kan ik beter tv opzeggen en alleen internet nemen denk ik dan. Scheelt een hoop ergernis en ook een hoop geld...


Dat is inderdaad knap vervelend!
Is er iets anders op je stroomnet op het moment dat het stoort? Denk dan bijvoorbeeld aan een bepaald apparaat aan de oplader, een specifieke lamp aan of een ander electrisch apparaat wat op dat moment iets doet? De CV ketel zal je nu niet zoveel gebruiken maar dergelijke apparaten, wasmachine's airco's zijn allemaal dingen die kunnen storen met de draadloze verbindingssets.


Het gebeurd op willekeurige momenten, maar meestal als ik rustig op de bank zit en een programma zit te kijken. Zonder dat er iets anders aanstaan of aanslaat, zonder wasmachine/droger/vaatwasser/waterkoker/opladers etc. Dus geen hoge belasting op het net, of er moet een illegale aftap zijn door iemand hier in het appartementencomplex, maar dat zou ik wel merken dan in de rekening ;)

 


Nog 1 ding uitsluiten...Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit een switch tussen?


Nee direct op de experiabox.