Skip to main content

Wij hebben 4 2260's. Eentje is verbonden via internet over stroomnet via een DVS 650. Vorig jaar natuurlijk maandenlang ellende gehad als gevolg van het nieuwe menu. Nu is het weer terug. Ik krijg de volgende foutcodes:

143

845

561

562

De 2260 maakt contact, kan (soms wel soms niet) een IP adres ophalen.

Maar verder dan 85 % komt hij niet.

Herstarten van het modem helpt niet.

Herstarten van de devolo (aan 2 kanten) helpt niet.

Herstarten van de 2260 helpt niet.

In onze configuratie is niets gewijzigd (geen nieuw modem, geen nieuwe kabels, geen nieuw NAS, helemaal niks nieuws)

Het laden van nieuwe software van de betreffende 2260 via een vaste kabel lukt prima, maar daarna aansluiten via de Devolo werkt niet.

Er zit geen enkele systematiek in. Dit lijkt sprekend op de ellende van ruim een jaar geleden die we gehad hebben. Hij blijft hangen op allerlei verschillende foutcodes.

Wat is de oplossing? (kijk goed naar wat ik hen geprobeerd.)

 

Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Misschien dat die helpt.  Maar misschien is je electriciteitsnetwerk niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.  Die kans is vrij groot. 


Bedankt voor de tip.

De cockpit geeft geen storing aan.

Wat zou er fout kunnen zijn aan het elektriciteitsnetwerk? Ik weet niet zo goed waar je op duidt.

Waarom laadt de 2260 (regelmatig) tot maar liefst 85% en geeft dan pas een storing?


De draadloze verbindingsets kunnen slecht tegen ledverlichting. Zonnepanelen en telefoonopladers kan ook problemen geven. Dat kunnen ook de zonnepanelen van de buren zijn. Of verschillende fase/groepen is ook niet gunstig.  Ik zou echt proberen een kabel te trekken want dit blijft tobben. Gebruik je ergens een switch toevallig in je netwerk of zijn de andere drie direct op het modem aangesloten?


Zonnepanelen liggen er al 9 jaar, bij de buren ook al jaren.

Het laatste jaar geen nieuwe led lampen geplaatst. Die dingen gaan niet kapot.

Niets veranderd aan fasen en groepen.

Er is een passieve switch maar die is er ook jaren.

Kortom: niets veranderd, behalve nieuwe problemen die me heel erg aan vorig jaar doen denken.

Vaste verbinding is uiteraard het beste, daarom loopt op 1 x 2260 na, alles via utp. Dat heeft juist met problematisch kabeltrekken te maken op die lokatie.

Bedankt voor het meedenken.

 


Ondersteunt de switch igmp snooping? Is ook vaak een dingetje hoor.


Probeer dan eens om die ontvanger met problemen te ruilen met een andere ontvanger in huis die goed werkt.


Vanochtend weer een klein wonder. Nog maar weer eens opgestart.

Onmiddellijk fout 143, maar het kleine KPN wondertje dat 2260 heet, trok zich er niets van aan en startte gewoon door. Beeld!

Wie het snapt mag het zeggen.

De switch is een nederige netgear gs108. En die ondersteunt volgens Joep geen igmp snooping.

Elders op dit onvolprezen forum vond ik dat de gs108 geen igmp snooping ondersteunt en dat je zou moeten overstappen naar modelletje GS108E.

Tot nu toe werkte alles min of meer Ok sinds het nieuwe menu debacle.

Ik wacht even af, verdiep me in “snooping” (klinkt als een vieze hobby)  en een nieuwe netgear kost me de kop ook niet

Allen: super bedankt voor de tips!


Ik help je een handje https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968