Skip to main content

Hi,

In de afgelopen weken heb ik enkele keren bovengenoemde foutcode gehad, maar elke keer verdween die na een seconde of wat vanzelf, om vervolgens geruime tijd niet meer terug te keren.

Nu heb ik de foutcode sinds gisteravond permanent op beide tv-ontvangers staan, op elke zender. Dus ook geen haperingen, af en toe wel geluid/geen beeld etc., helemaal niks. 

Opnames worden ook niet afgespeeld (zwart beeld, af en toe een beetje haperend geluid), hetzelfde resultaat bij het afspelen van films uit het pluspakket.

TV ontvanger beneden is rechtstreeks op het modem aangesloten, die op de slaapkamer via een draadloze verbindingsset.

Inmiddels is alles (beide ontvangers + modem) meerdere keren spanningsloos geweest/opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Dus ik hoop van harte op een andere oplossing :)

Hoi @mies__89 ,

Kan je die DVS'en eens loskoppelen?En als je daarna de rechtstreeks aangesloten ontvanger en het modem herstart, wat gebeurt er dan?

Welk modem heb je en welke ontvangers?


Hoi @mies__89 ,

Kan je die DVS'en eens loskoppelen?En als je daarna de rechtstreeks aangesloten ontvanger en het modem herstart, wat gebeurt er dan?

Welk modem heb je en welke ontvangers?

 

Hi @martijn197108, beide DVS'en uit het stopcontact, de ontvanger in de woonkamer + modem herstarten en vervolgens alleen die ontvanger aangesloten laten/opstarten bedoel je? 

Edit; ik heb een V10 modem en twee VIP2952 ontvangers


Hoi @mies__89 ,

Jazeker.


 

Edit; ik heb een V10 modem en twee VIP2952 ontvangers

Ah ok, dat zijn in ieder geval beide prima apparaten en dat zal het probleem ook niet zijn🙂


@martijn197108 helaas, geen verschil.

Inmiddels alle stekkers weer teruggestoken waar ze vandaan kwamen, maar heb nu ook geen wifi meer (ondanks dat het Wireless lampje groen brand). De twee lampjes bij de DSL stekker knipperen ook groen, de twee UTP kabels (één naar de ontvanger en één naar de DVS) hebben ook beide een groen lampje, maar het service lampje van het modem brandt nu rood. Modem zojuist ge-reset, zelfde resultaat...


Dan is het probleem toch wel groter dan ik dacht…

Is er een storing?Hier kan je dat checken: kpn.com/storing


Dan is het probleem toch wel groter dan ik dacht…

Is er een storing?Hier kan je dat checken: kpn.com/storing

Nee, 'helaas' niet :)


De DSL kabel zit goed vast aan beide kanten?

Misschien kan @Noordzee een moderator inseinen om hier even naar te kijken.


De DSL kabel zit goed vast aan beide kanten?

Misschien kan @Noordzee een moderator inseinen om hier even naar te kijken.

Jep. Sorry, duurde even voordat ik kon checken, de andere kant van de DSL kabel ligt achter de bank (gaat een zwart 'doosje' in, aan de andere kant zitten twee witte kabels aangesloten die de meterkast in gaan).


Kunnen we een foto oid van het zwarte kastje krijgen? Of staat er iets op van merkt/type


Kunnen we een foto oid van het zwarte kastje krijgen? Of staat er iets op van merkt/type

Nevermind het stof 🙂 geen merk/type, maar het is ook geen apparaatje, meer het equivalent van een kroonsteentje - slechts een omhulsel


Dat klinkt als een mogelijke boosdoender… Foto zou toch handig zijn….

En waar gaan de twee witte kabels heen?


Dat klinkt als een mogelijke boosdoender… Foto zou toch handig zijn….

En waar gaan de twee witte kabels heen?

Ik was te snel met verzenden. Foto uploaden lukt op dit moment helaas niet, ben door het gebrek aan wifi inmiddels ook door mn MB's voor deze maand heen.

Waar de twee witte kabels heen gaan; werkelijk geen idee - ze verdwijnen in de meterkast het plafond in. Duidelijk, hè 🙂 Alles was helaas al ruim voordat ik hier kwam wonen aangelegd...


Zou je willen proberen het modem direct in de meterkast aan te sluiten?Wat is dan het resultaat🙂?

Edit:Ik vermoed dat het om zo'n kastje gaat, klopt dat?:

 


Bij jou binnen is door KPN Netwerk alles technisch opgeleverd en klaar. Wat echter nog moet gebeuren en de vertragende factor zou kunnen zijn is het aansluiten in de wijkkast.

Alles glasvezels vanuit de gehele buurt moeten daar aangesloten worden. Dit gebeurd meestal als er een groot deel van de wijk klaar is. Het is dus gewoon wachten tot KPN Netwerk hier mee klaar is en de vervolgverbinding naar de centrale/netwerk getest en in orde is.

Op dat moment krijgt de provider KPN een seintje dat de wijk/straat/huis klaar is voor installatie van het glasvezel abonnement. Dan zijn ook de adressen bekend in het KPN systeem en kunnen de abonnementen geactiveerd worden en de monteur van de provider KPN op pad worden gestuurd om het laatste stukje bij jou thuis in orde te maken.

 

Dit laatste stukje is het plaatsen van een zwart kastje over het huidige witte kastje heen en daaruit komt de “beruchte”rode kabel voor jouw modem.

 

Kortom, het is dus wachten op KPN NetwerkNL

 

Goede avond!

Oud topic, maar ik haak hier toch even op in; momenteel heb ik zoals de foto hier eerder geplaatst door @Lisa alleen het witte ‘doosje’ met de ene oranje kabel eruit naar buiten in de meterkast hangen.

Uit het bericht van @Speedmaster maak ik op dat het ‘zwarte kastje over het huidige witte kastje heen’ geplaatst moet worden door een monteur van KPN Provider? Echter heb ik zojuist een uur met de klantenservice van KPN Provider aan de bel gezeten om te proberen over te stappen naar glasvezel. Conclusie van KPN Provider; er moet eerst een monteur komen van KPN Netwerk om het glasvezelkastje te monteren/installeren, dan pas kunnen zij m’n abonnement overzetten… Consider me confused :)

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt ; originele topic
Admin: verplaatst naar je eigen topic


Hoi @mies__89, ik heb even meegekeken. Ik zie dat er al een ticket aangemaakt is. Mijn collega's zullen er verder induiken. Hopelijk is het allemaal snel opgelost. 


Hi @Bart_Z, we gaan het meemaken.

Ik snap alleen niet goed waarom mijn antwoord/vraag op het bericht van @Speedmaster vanuit het andere topic naar hier gehaald is, dit zijn twee compleet verschillende issues... Dit topic gaat over een foutmelding op m'n tv-ontvangers, m'n reactie in het andere topic betrof van wie de monteur moet komen die de glasvezelaansluiting afmaakt; van jullie of van KPN Netwerk...


Nee daar zat ik ook even naar te kijken. En zorgde bij mij ook voor verwarring. 

Maar ik heb even gekeken. Er kan een overgang naar glas aangevraagd worden. KPN Netwerk komt dan om het NT te plaatsen. Dus om de verbinding dan volledig op te leveren. 

 


Hi @Bart_Z, net telefonisch contact gehad met zowel KPN Netwerk ("nee hoor mevrouw, wij zijn klaar op uw adres, de rest moet uw provider regelen') als met jullie klantenservice (stúk vriendelijker/behulpzamer);

volgens hen is de aansluiting in orde (wellicht in het systeem eerder niet goed afgemeld?), is er zojuist een nieuw glasvezelabonnement voor me in orde gemaakt en wordt een glasvezelkastje opgestuurd wat ik zelf zou moeten kunnen aansluiten ("Als u een stekker in een stopcontact kunt steken, kunt u dit ook"). Dus ik ga er voorzichtig vanuit dat alles nu goed komt... :)

Echter ontvang ik net ook een automatische mail om een afspraak met een monteur te maken (á EUR 75,00?), maar ik twijfel nu of het nodig is om die afspraak te maken. Ik las wel her en der dat er een stopcontact in de buurt van het aansluitpunt moet zijn om het kastje op aan te sluiten; die is er momenteel niet. Maar als ik EUR 75,- moet betalen om die monteur een stopcontact in de meterkast te laten maken en een paar stekkers in te pluggen, kijk ik wel of iemand anders dat voor me kan doen :)


@martijn197108 ik kan geen aansluiting vinden in de meterkast, zoals genoemd in m'n reactie naar @EAZ1964 verdwijnen de kabels bovenin de meterkast het plafond in.. 😋 Bedankt voor het meedenken in ieder geval!


Jat dat kastje plaatsen kan je zelf. Handleiding zit erbij. Alleen dat kastje moet wel in het stopcontact. Dus als die er niet zit, moet die er wel komen. Als onze monteur dat doet, betaal je 75 euro voor de monteur, maar er komen nog extra kosten bij voor het plaatsen van het stopcontact.