Skip to main content
Beantwoord

Aanmelden KPN TV APP in EU lukt niet

• April 23, 2025
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Hoi,

Het volgende probleem doet zich voor na een reset van mijn smart tv. Ik heb de TV APP opnieuw geïnstalleerd en probeer deze aan te melden. Helaas tevergeefs, krijg de melding dat ik mijn tv moet koppelen aan het KPN netwerk. Ik maak gebruik van KPN mobiel, maar helaas. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere keer als er een probleem is met de APP terug moet naar Nederland.

Alvast bedankt voor de eventuele oplossing.

Beste antwoord door Alex van KPN

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken. De app op de Smart TV werkt als je televisie met de KPN verbinding is aangesloten. 

Als ik even mee mag denken: schaf daar een Chromecast aan die je op je tv kunt aansluiten. Dan kun je vanaf je smartphone casten naar de tv als beide apparaten op hetzelfde wifinetwerk zijn aangesloten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 23, 2025

Je mag ervan vinden wat je wilt, maar de KPN TV App moet verbonden zijn met een KPN thuisnetwerk, niet met KPN mobiel.

Lees zelf meer hierover op;

https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Je kunt de APP gebruiken in de gehele EU en dan gebruik je KPN mobiel. Dus vreemd als ik hem niet kan aanmelden.

• April 23, 2025

Je kunt de APP gebruiken in de gehele EU en dan gebruik je KPN mobiel. Dus vreemd als ik hem niet kan aanmelden.

De app geïnstalleerd je mobiel zelf. Niet op de tv geïnstalleerd. De app op de tv geïnstalleerd werkt echt alleen thuis. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 23, 2025

De app voor je televisie en die voor je mobiel zijn niet hetzelfde! Niks vreemds aan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Thuis heeft de app gewoon gewerkt over KPN mobiel. Ik zie hier geen verschil in.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 30, 2025

Hi ​@Ut Kuupke, ik denk ook graag mee. 

Voor de duidelijkheid, gebruik de app op je telefoon en cast je deze vanaf je telefoon naar een tv of Chromecast? Dan hoort dit te werken. 

Gaat het om de Smart TV app die rechtstreek op je televisie is aangesloten, die je dus gebruikt zonder je telefoon? Dan kan dit alleen thuis op een vaste KPN verbinding. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Beste Alex, ik had thuis middels mijn wifi de app geïnstalleerd. Daarna heb ik gestreamd middels  mijn simkaart router met KPN abonnement. Dit werkte perfect. 
Nu in het buitenland had ik problemen waardoor ik mijn TV opnieuw moest instellen. Echter de problemen waren niet de TV maar de router wat inmiddels opgelost is. En nu krijg ik de app niet aangemeld.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 6, 2025

Dan ben ik bang dat dit niet gaat lukken. De app op de Smart TV werkt als je televisie met de KPN verbinding is aangesloten. 

Als ik even mee mag denken: schaf daar een Chromecast aan die je op je tv kunt aansluiten. Dan kun je vanaf je smartphone casten naar de tv als beide apparaten op hetzelfde wifinetwerk zijn aangesloten.