Skip to main content

Het lukt mij niet op de functie onder de "Meer opties" knop van de Comfort+ afstandsbediening aan te passen.

De procedure zoals beschreven in het kennisbank topic De Comfort+ voor TV+ afstandsbediening lijkt niet te werken.

Als ik naar instellingen -> afstandbediening ga en dan op de "Meer opties" knop druk springt de TV+ Box direct naar het Apps scherm, de functie die ik initieel aan de knop had toegewezen.

Ik lees dat anders @wjb . Druk je dan op de fysieke knop of “klik je op Meer opties knop” ?

In het eerste geval krijg je de initieel ingestelde functie, in het tweede geval krijg je het overzicht van mogelijke opties op het scherm, lijkt mij….


Er

Ik lees dat anders @wjb . Druk je dan op de fysieke knop of “klik je op Meer opties knop” ?

In het eerste geval krijg je de initieel ingestelde functie, in het tweede geval krijg je het overzicht van mogelijke opties op het scherm.

Ik druk op de fysieke knop, er is immers geen "Meer opties knop" op het scherm.

 


Na 22-8 komen er meer functies beschikbaar, wat je nu ziet is op dit moment het enige


Na 22-8 komen er meer functies beschikbaar, wat je nu ziet is op dit moment het enige

Maar op dit moment zou ik al moeten kunnen kiezen uit een aantal functies echter de mogelijkheid om een keuze te maken ontbreekt, zoals je kunt zien in mijn screenshot, in z'n geheel.

Ik ben benieuwd of er iemand met een Comfort+ afstandsbediening is die de keuze "Meer opties knop" wel op het scherm van de afstandsbediening heeft staan.


Heb je software update van de ab. Gedaan? Misschien helpt dat

 


Heb je software update van de ab. Gedaan? Misschien helpt dat

Die is inderdaad al voorzien van de nieuwste firmware.

Heb jij een Comfort+ afstandsbediening en zie jij die keuze dan wel?


Ja ik zie ze wel.

 


Ja ik zie ze wel.

Kan je eens een foto tonen van het scherm "Afstandsbediening"?


Je kan ook even terug gaan naar fabrieksinstelling instelling van je AB,

Volume+ en P- 3 seconden tegelijk indrukken toto rode lampje brand, dan op OK drukken, wit lampje gaat branden.

Daarna AB opnieuw koppelen.

 


Het opnieuw koppelen van de afstandsbediening heeft niet geholpen.


Jammer, het enige is misschien reset van de box zelf, ik weet het anders ook niet meer 😪


...het enige is misschien reset van de box zelf...

Daar wil ik nu nog even niet aan, ik ben een behoorlijke tegenstander van het geven van factory reset. Dat moet eigenlijk alleen als allerlaatste redmiddel maar zover zijn we nog niet. Eerst maar eens een reactie van KPN.


Ik ga vanavond mijn gewone (witte) afstandsbediening maar eens ontkoppelen om te kijken of dat gaat helpen.

In het kennisbank artikel over de TV+ Comfort+ afstandsbediening lees ik het onderstaande over de mogelijkheid om de functie van de “Meer opties knop” te kunnen beheren.

Deze optie is alleen beschikbaar als je een Comfort+ voor TV+ afstandsbediening gekoppeld hebt aan de TV+ Box.

De Comfort+ afstandsbediening is uiteraard gekoppeld.

 

Op de servicepagina van de TV+ Comfort+ afstandsbediening lees ik echter het onderstaande…

Nu gebruik ik de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening ook maar zou het kunnen zijn dat de TV+ Box denkt dat ik de “gewone” afstandsbediening gebruik? Ik zie immers ook bij de batterijstatus de resterende capaciteit van de “gewone” afstandsbediening en niet die van de Comfort+.

Als dat zo is, dan zou het ontkoppelen van de “gewone” afstandsbediening wellicht kunnen forceren dat de TV+ Box de Comfort+ afstandsbediening herkent als “gebruikte” afstandsbediening.

Fingers crossed.


Ja dat viel mij ook op, het lijkt het menu van je witte AB.

In mijn menu zie je ook model M3 staan, dat is het zwarte model


Helaas heeft het ontkoppelen van de gewone (witte) afstandsbediening geen oplossing geboden voor dit issue.

Het lijkt op mijn TV+ Box dus volstrekt onmogelijk om de functie van de "Meer opties knop" aan te passen.

Voor nu maar even wachten op een reactie van de moderators of iemand van het developmentteam.


Succes, wie weet lost het zich op.


Succes, wie weet lost het zich op.

De afstandsbediening werkt verder prima en de "Meer opties knop" opent de Apps pagina. Ansich niets mis mee dus ik heb geen haast. Ik meld het hier omdat dit natuurlijk niet de normale en correcte werking is. Ik ben iemand die pas als allerlaatste optie een factory reset zal laten uitvoeren. Voor die tijd hoor ik graag van KPN.

Misschien ligt het wel aan de nieuwe versie (1.160.2) van de TV+ launcher die op mijn TV+ Box actief is.

Onderstaand nog even een screenshot waarop je kunt zien dat de Comfort+ afstandsbediening gekoppeld is aan de TV+ Box.

 


Ik heb dit even getest @wjb, maar ik heb hier geen problemen.
Via dit menu heb ik gewoon een lijst met opties om toe te wijzen. 


Ik heb dit even getest @wjb, maar ik heb hier geen problemen.

Ik wel, anders was ik dit topic niet gestart.


Ik krijg een déjà vú.

Hier kan ik al maanden de apps niet sorteren. Anderen ook niet. Velen wel.


Succes, wie weet lost het zich op.

De afstandsbediening werkt verder prima en de "Meer opties knop" opent de Apps pagina. Ansich niets mis mee dus ik heb geen haast. Ik meld het hier omdat dit natuurlijk niet de normale en correcte werking is. Ik ben iemand die pas als allerlaatste optie een factory reset zal laten uitvoeren. Voor die tijd hoor ik graag van KPN.

Misschien ligt het wel aan de nieuwe versie (1.160.2) van de TV+ launcher die op mijn TV+ Box actief is.

Onderstaand nog even een screenshot waarop je kunt zien dat de Comfort+ afstandsbediening gekoppeld is aan de TV+ Box.

 

Ik zie bij jou ook een "Mouse" en een "Keyboard" in de lijst staan. Je zou eens kunnen proberen om al die andere accessoires even tijdelijk te ontkoppelen zodat alleen de nieuwe afstandsbediening nog maar over is. Het is maar een idee…….

 


Ik denk dat ik eerst maar een reactie van van KPN afwacht.

Wellicht dat ze wat kunnen leren van dit issue.


Ik wel, anders was ik dit topic niet gestart.

Oh mijn excuses, ik wist niet dat het emotioneel zo hoog voor je lag.
Ik dacht laat het even weten dat het dus niet een algemene bug is (kan voor KPN handig zijn om te weten), maar dat wordt blijkbaar niet op prijs gesteld 😅


Dit is een gekke situatie, wjb. Dit zou inderdaad gewoon moeten werken. Ik heb het voorgelegd aan de tv mensen, kom er op terug.

 

Ik wel, anders was ik dit topic niet gestart.

Oh mijn excuses, ik wist niet dat het emotioneel zo hoog voor je lag.
Ik dacht laat het even weten dat het dus niet een algemene bug is (kan voor KPN handig zijn om te weten), maar dat wordt blijkbaar niet op prijs gesteld 😅

Wordt inderdaad gewaardeerd. Het is goed voor ons om te weten dat dit bij wjb speelt, én om te weten dat het bij anderen niet speelt. 


Als dit gebeurt, is meestal de oorzaak een foutieve data of cache van de Apps

Bij niet kunnen sorteren is de App waarschijnlijk KPN TV+

Bij probleem met AB waarschijnlijk de Apps Instelling, TV Remove Service, RCU Interface, System UI en KPN TV+

Ga na deze Apps en wist de Caches, als dat niet help, ga naar Data wissen en Standaardwaarden wissen en start de ontvanger opnieuw . Het hoeft idr geen reset nodig zijn, sommige instelling zijn verloren en moet opnieuw ingesteld worden, maar duidelijk minder dan bij een reset.


Reageer