Skip to main content

Dag beste mensen,

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het aansluiten van mijn beovision 7 (type 9331) op de Arris ontvangen van KPN (itv). Deze TV heeft alleen scart, geen hdmi. Ik heb al ontzettend veel geprobeerd en ook veel gelezen op fora, maar helaas is het nog niet gelukt. Omdat de TV geen HDMI aansluiten heeft, heb ik een converter ertussen gezet (HDMI naar scart). Vervolgens geprobeerd om de scart op AV aan te sluiten en in te stellen op verschillende bronnen.  Daarna ook nog geprobeerd via van HDMI naar RCA (met de instelling op camera).

Heeft iemand een idee welke aansluiting het beste kan gebruiken (scart of RCA) en hoe ik deze precies moet instellen om de TV ontvangen te koppelen aan de tv? Dank alvast. Gr. Mart

U heeft nu geen beeld? Volgens mij is de verbinding vanuit het kastje beveiligd en kan de scart kabel dit signaal niet omzetten.

 

Via de klantenservice kan je een omruiling omvragen voor een model met scart aansluiting of je neemt Digitenne in plaats van digitale tv. Alleen heb je dan minder opties.


Hoi @Mart111, welkom! Ik ben ook wel benieuwd of je helemaal geen beeld hebt, of dat je wel (bijvoorbeeld) het menu ziet maar geen tv beeld. Als je wel het menu ziet, wil je dan eens gaan naar Instellingen en dan Beeldscherm en daar kijken of je het op iets anders dan HDMI kunt instellen? Mocht dat niet lukken, vul je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan ga ik kijken of ik je een ander model ontvanger kan toesturen.

 


Je kunt de VIP5202 niet aansluiten op een televisie die geen hdmi ingang heeft.


Oh, ik zie nu dat het om een 5202 gaat. Dat gaat inderdaad niet werken. Ik zou eigenlijk aanraden, als dat haalbaar is voor je, om je tv te vervangen. Het klinkt alsof het een al wat ouder model is. Mocht dat niet kunnen, vul dan je forumprofiel in, dan kijk ik of ik je een ouder model ontvanger kan toesturen.