Skip to main content

Ik ben drager van twee gehoortoestellen en heb een versterking via een Rogerpen voor de tv die het geluid draadloos naar mijn gehoortoestel doorstuurt.

Dit kastje sluit ik aan op de audio aansluiting van de interactieve tv-ontvanger, dit kan nu niet meer.

Doordat KPN deze interactieve tv-ontvangers heeft ge-update, kan ik mijn versterker niet meer aansluiten omdat de audio plug op de vernieuwde uitvoering, ontbreekt. 

Er is wel een aansluiting voor een optische kabel maar welk type dat is weet ik niet

Om mijn Rogerpen toch aan te kunnen sluiten zou ik een kabel nodig hebben van 3,5 mm stereo jack plug naar optical. Ik neem aan dat daarvoor dan weer een versterker nodig is.

wie kan mij helpen?

voor ontvangst op mijn hoortoestellen gebruik ik widex play met een optische kabel aansluiting. Het geluid hapert ook na resetten en wisselen van aansluiting tv en tv ontvanger. De fabrikant widex heeft mijn hoortoestellen en de tv play al 3 x omgeruild. Het probleem blijft ook bij de tv ontvanger van de buren. Is er een oplossing?

Kan het te maken hebben met de experiabox of modem? Het valt op dat bij het kijken van opnames het geluid ook zeer slecht.


Ik heb zelf ook een kastje om het geluid van de tv naar mijn gehoorapparaten te sturen. Echter deze heb ik aangesloten op de tv en niet op de tv ontvanger. Dan kan je het gebruiken voor alles wat je op tv kijkt, bijvoorbeeld netflix of YouTube via een app op de tv of een dvd box een dvd speler.

Ik zou u aanraden om te kijken of dat voor u ook niet mogelijk is dan bent u niet afhankelijk van het kastje van KPN.


Goedemorgen! 
@ghw  ik heb jouw reactie even samengevoegd met het topic van @lvm53. 
Zou ook jij de tip van @slingshot eens kunnen proberen en jouw installatie aan kunnen sluiten op de TV in plaats van direct op de ontvanger?


Alle overige apparatuur hebben alleen maar een optische aansluiting en geen jack connector. Ik zal dus op zoek moet naar een omvormer van 3,5 mm jack naar optisch


Hoi, @lvm53 .

Ik zal dus op zoek moet naar een omvormer van 3,5 mm jack naar optisch

Net andersom. Optisch (input) náár 3,5 mm jack (output).

Je kunt zo'n adapter óók aansluiten op de optische uitgang van je televisie :wink:

MAAR!
Dat heb ik in dit topic netjes uitgelegd staan. Lees je mijn antwoord daar?

/interactieve-tv-11/koptelefoon-gebruiken-bij-interactieve-televisie-529918?postid=1228191#post1228191

 


Ik heb ondertussen een omvormer gevonden en aangeschaft en aangesloten op de tv.

Het werkt perfect, bedankt voor de hulp.