Skip to main content

Wij wonen in het buitengebied en hebben WiFi via 4G ontvanger, tv via digitenne.

Na een gesprek met onze buurman hoorde ik dat hij een abonnement heeft bij de KPN en interactieve tv.

Na bellen met de klantenservice van de KPN kreeg ik te horen dat wij geen interactieve tv kunnen krijgen, op mijn vraag waarom??!!! Kon de juffrouw niet meer vertellen dat het bij de buurman wel kon omdat hij in het verleden een of ander abonnement heeft gehad van de KPN.

Wat een raar antwoord, wij willen ook graag interactieve tv ipv digitenne, kan iemand mij vertellen hoe dit zit??

 

groet Karin

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Kaatjekpn ,

Er is een grote kans is dat jullie huis niet bekabeld is aangesloten op KPN. En zo'n aansluiting kost veel geld als de aansluiting al mogelijk is. 


Hallo @Kaatjekpn,

Heeft uw buurman ook 4G internet buitengebied?


Ja hij woont 500 meter verder.


Volgens de juffrouw van de KPN kon hij ook geen interactieve tv krijgen…toen ik zei dat hij het toch heeft, antwoordde ze met het verhaal van dat hij in het verleden een ander abonnement had en het toen wel kon…

ik vind het heel raar


@Kaatjekpn zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kan een KPN moderator hier eens naar kijken, want hier gaat er duidelijk iets mis. Maar wat, dat kan ik je helaas niet vertellen. 


Heb ik bijgewerkt, ben zeer benieuwd wat er uit komt.


Volgens de juffrouw van de KPN kon hij ook geen interactieve tv krijgen…toen ik zei dat hij het toch heeft, antwoordde ze met het verhaal van dat hij in het verleden een ander abonnement had en het toen wel kon…

ik vind het heel raar

Dat is niet raar. Vroeger kon gewoon iedereen tv krijgen. Tegenwoordig is er een ondergrens van minimaal 15 mbit ofzo. Dat was vroeger niet.


Hi @Kaatjekpn, welkom hier. 

Erg jammer dat we je niet kunnen aansluiten wat tv betreft. 

Op basis van jouw gegevens zie ik dat je een maximale snelheid hebt van 6,5 Mbps. Dit is helaas te weinig om ook interactieve tv af te nemen. Slecht nieuws dus. Voor de beeldvorming: alleen tv neemt 6 Mbps in beslag, dan zou je niets meer overhouden voor je internetverbruik.  

Ik vermoed dat je buren op een andere centrale zijn aangesloten waardoor ze een grotere bandbreedte/snelheid hebben. Hier kan ik helaas niets aan veranderen, behalve als ik zelf langskom om te graven en de kabels omleid.

Digitenne is in dit geval de enige optie. 

 


Wij zitten met hetzelfde probleem. Alleen waren wij het zelf die eerst wel konden zien, maar nu verhuisd, 50 meter verder op (2 huizen) en het nu niet meer kunnen krijgen op dit adres. Terwijl we bij de zelfde centrale aangesloten zijn. 

Bij de verhuizing konden we het niet meenemen. Wat we erg jammer vinden. Via de chat en telefoon met kpn hebben we het geprobeerd, maar elke keer kwam het computersysteem er tussen. Op het oude huisnummer hadden we geen problemen met tv en internet samen. Alles werkte prima. In begin hadden we geen hd zenders, later wel. Maar ookal zouden we hier geen hdzenders kunnen ontvangen, dat hoeven we ook niet. Het gaat ons om het interactieve gedeelte.

 

Is het mogelijk om het toch te kunnen ontvangen op dit adres? Ik durf het wel aan. Hier gaat het ook wel lukken.

Of dat we alleen de Itv app geactiveerd krijgen.

Kunnen jullie hier iets in betekenen? 

 

Groeten, 

Inge

 

Â