Skip to main content

Mijn zus heeft een Arcadyan HMB 2260 ontvanger. En een Philips Stereo.
Beiden hebben een ingang Optical. Nu wil zij graag KPN radio luisteren via haar Stereo.

Helaas is optie Jack/2x Tulp niet meer beschikbaar. Dat werkt bij mij trouwens prima. 
Vrienden hebben echter alles al opnieuw voor haar gekoppeld. En ik heb geen zin de hele boel opnieuw te gaan aansluiten. Dus, ik wil nu optie Toslink kabel gaan proberen. Daar heb ik zelf nog nooit mee gewerkt. 
Moet ik in Menu geluidsinstellingen van kastje iTv, bij de keuze geluid via Optical nog iets wijzigen? Of is er iets anders waar ik op moet letten? 


 

Moet ik in Menu geluidsinstellingen van kastje iTv, bij de keuze geluid via Optical nog iets wijzigen? Of is er iets anders waar ik op moet letten? 

Het volume nivo van de radiozenders via Toslink is behoorlijk hoog dus als je dezelfde versterker ook voor televisie gebruikt dan blijf je het volume bijstellen.

 

Helaas is optie Jack/2x Tulp niet meer beschikbaar. Dat werkt bij mij trouwens prima. 

Waarom is die niet meer beschikbaar, zit daar al iets anders op aangesloten?


Hoe de vrienden te werk zijn gegaan…. In ieder geval is op versterker de jack/tulp al bezet.
Naar mijn idee door onnodige ingewikkelde koppelingen? 
Maar zoals gezegd, ik wil niet de hele boel los halen en weer opnieuw beginnen. Vandaar…

 


Ik zal van de week dan toch maar even kijken of ik de jack/tulp positie vrij kan krijgen. Dat van het geluid verschil is zeker niet handig. 


Zelf gebruik ik een aux kabeltje met volumeregelaar en daarmee heb ik de volumes gelijk getrokken.

 


Dank! Ook iets om te overwegen :-)


Houdt er ook rekening mee dat de nieuwe TV ontvanger, de Arris VIP5202, geen aux uitgang meer heeft en alleen nog maar via Toslink aangesloten kan worden.


Hoi @An-DH, zo te zien heeft wjb je al aardig op weg geholpen met de installatie van je zus. Is het daarmee gelukt en kan zij de radio nu via de stereo beluisteren?


Hallo Jasper,

Het is mij toch gelukt ruimte te creëren op de versterker en ik heb alsnog de jack/2x tulp koppeling kunnen gebruiken. 
Zolang die ontvanger in gebruik blijft zitten we goed 🙂


Dat klinkt als een mooie oplossing inderdaad, fijn dat het gelukt is! Als we nog iets voor je kunnen doen, trek gerust aan de bel :slight_smile: