Skip to main content

Ik wil graag onze tv bekabeld aansluiten.

Dat lukt ook wel ,maar niet als ik ook het kpn kastje aansluit. Dan werkt het kastje niet. 

Het is alsof er een conflict is tussen de twee.

 

Ik wil graag onze tv bekabeld aansluiten.

Dat lukt ook wel ,maar niet als ik ook het kpn kastje aansluit. Dan werkt het kastje niet. 

Het is alsof er een conflict is tussen de twee.

 

 

UTP kabel van Experiabox naar de KPN tv ontvanger.

HDMI van KPN tv ontvanger naar TV.

Ga naar het ingangskanaal van de HDMI ingang op de tv.

Daarna moet het werken.

 

P.S.

Welke Experiabox en welke KPN tv decoder heeft u? 


Wij hebben een V10 en een arris 5202  . Uw verhaal werkt inderdaad prima. Maar wij hebben diverse abonnementen en hebben die niet via het KPN kastje.

Dus eigenlijk via de tv(via wifi).

En de tv wil ik daarom met een netwerkkabel aansluiten voor optimale beeldkwaliteit. 


U wilt dus zowel de ontvanger als de tv bekabeld hebben?


Dat kan, dan moet je zowel een UTP kabel naar de TV als een UTP kabel naar de KPN tv ontvanger.

(zo doe ik het ook en werkt perfect).

Als je maar 1 kabel hebt, kan je deze switch gebruiken, zie hier.

Andere switch mag ook als hij maar IGMP Snooping heeft. 

Zelf heb ik de Netgear G105E via KPN destijds gekocht. 

UTP kabel van Experiabox naar de Netgear G105E switch en vanaf de Switch met een kabel naar de tv en een kabel naar de KPN tv ontvanger. (bij mij gaat vanaf de switch ook nog een kabel naar de Desktop en een kabel naar de Blu-Ray).

 

En de KPN tv decoder met een HDMI kabel naar de tv en de tv op het kanaal van de HDMI ingang (bij mij is dat HDMI1). TV op ingang HDMI van decoder zetten om het beeld van de decoder te kunnen zien. 

 

Ik ga ervan uit dat je een KPN abonnement met tv hebt.

 

Het beeld via de KPN tv ontvanger is veel mooier dan via de app van KPN op de tv.

Ook bij deze app moet je een tv abonnement van KPN hebben en heb je zo wie zo minimaal 1 KPN tv decoder. 

 

Bekabeld is altijd het beste.

Wifi via de tv is op zich geen probleem, heb ik op de 2de tv voor o.a. Netflix (slaapkamer, maar tv kijk ik ook daar via de KPN tv ontvanger).

Woonkamer heb ik alles bekabeld. 


Kom je er zo uit @Boots69, met de tips die hierboven worden gegeven door @joop2011


Top bedankt voor jullie meedenken.