Skip to main content

Ik heb 5 decoders aangesloten, dat werkte prima vanaf gisteren kan ik met 2 kastjes geen verbinding meer maken.

Hallo @Aantal decoders,

Heb je iets meer informatie wat er precies misgaat? Krijg je specifieke foutcodes? Hoeveel ontvangers zitten er in je abonnement? Welke ontvangers zitten er in het abonnement? Hoe zijn de ontvangers aangesloten? 
Veel vragen maar hopelijk lukt het met de extra informatie om de boel weer werkend te krijgen. 😉. 


Hallo Chris, ik heb een abonnement waarmee ik max 5 decoders kan aansluiten. Werkte op prima het afgelopen half jaar. Maar gisteren kreeg ik op 2 kastjes code 143 te zien. Ik heb ze beide gereset maar ik kan ze niet aanmelden.


Zijn allemaal aangesloten met dvs1200


Hallo @Aantal decoders,

Helder, branden op alle DVS adapters wel de witte lampjes en hoeveel DVS’en zijn er in het abonnement aanwezig? Welke versie heb je trouwens? 200, 650 of 1200? 
Ik vrees dat je namelijk meer dan 3 adapters actief hebt en dat gaat snel tot een storing uitlopen. 
Klopt het dat er meer dan 3 dvs adapters aangesloten zijn?


Zijn allemaal aangesloten met dvs1200

@Aantal decoders zou je een UTP-kabel kunnen gebruiken? Want de DVS1200 zijn best gevoelig voor verstoringen in het electriciteitsnet, en heb je de DVS eens een reset gegeven:

Ben je verbonden met een Draadloze Verbindingset? Volg dan deze 3 belangrijke regels om storingen te vermijden.

  • Gebruik maximaal drie adapters binnen één huisnetwerk, niet 5 stuks. Je hebt er dus 2 teveel.
  • Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbindingset.
  • Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact (in de muur). Maak geen gebruik van eventueel naastgelegen stopcontact.

Zitten de stekkers goed vastgeklikt. Controleer de kabels op slijtage of breuken en vervang deze bij twijfel. Download de gebruiksaanwijzing voor hulp bij het aansluiten.

Volg de onderstaande stappen om ze te koppelen:

  • Haal bij beide DVS adapters de ethernetkabel er voorzichtig uit.

  • Haal beide DVS adapters uit het stopcontact. 

  • Druk de DVS adapters op elkaar zoals hiernaast afgebeeld. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.

  • Plaats de gecombineerde DVS adapters in een stopcontact.

  • Druk bij één van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden en laat dan weer los. Het ‘power’ lampje gaat nu knipperen.
  • Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ‘power’ lampje knipperen.

Na maximaal 2 minuten gaan de middelste lampjes (huisjes) continu branden. 

 

Draadloze verbindingset koppelen

 

Reset knopje onderkant

Overige oplossingen

  • Controleer op storingsbronnen (magnetron, adapters van andere apparaten, een dimmer van een lamp) bij je DVS en verplaats de apparaten die verstoringen kunnen veroorzaken. 
  • Sluit de adapter van de Draadloze Verbindingsset op een andere stopcontact aan.


 


Zijn allemaal aangesloten met dvs1200

Alle 5 zitten aangesloten op de 4 DVS’en @ChrisWissink :wink: Dat zijn er 1 teveel. KPN zegt ook maximaal 3 stuks. 


Hoi Dennis, ik heb 4 adapters dvs1200 en ze branden alle 4 wit. Het vreemde is dat ik het aanmeldingsscherm niet krijg van kpn.


Hoi Dennis, ik heb 4 adapters dvs1200 en ze branden alle 4 wit. Het vreemde is dat ik het aanmeldingsscherm niet krijg van kpn.

KPN geeft aan dat er maar maximaal 3 DVS systemen gebruikt kunnen worden. Verstoringen kunnen ook komen door huishoud apparatuur. Maar kun je ze niet bekabeld verbinden? Want bekabeld werkt altijd nog het beste. Meestal bevelen we dit dan ook aan. Maar als het niet anders kan, dan wordt het wel een probleempje. 


Wat ook er ook nog kunnen proberen is dit: 

Software update voor Draadloze Verbindingsset (geschikt voor Windows)

Update de software op alle Draadloze Verbindingsadapters. Zo voorkom je storingen of problemen en verbetert de verbindingskwaliteit tussen je adapters.  

  1. Sluit 1 adapter met een ethernetkabel aan op je computer of laptop. 
  2. Controleer of alle Draadloze Verbindingsadapters aan elkaar gekoppeld zijn. Hiermee kunnen alle adapters in één keer geupdate worden. De Draadloze Verbindingsadapters zijn gekoppeld als het verbindingslampje (huisje) groen of wit brandt. 
  3. Download de software. (Vereisten: computer of laptop met Windows 7,8 of 10 die voorzien is van een functionele Ethernetpoort.)

 

  1. Update je software. Ga naar je downloads map. Open het gedownloade bestand en volg de instructies van het programma.

Je Draadloze Verbindingsset heeft nu de nieuwste software.


Dank je Dennis, de software update ga ik proberen.

Fijne avond nog.


Dank je Dennis, de software update ga ik proberen.

Graag gedaan, laat je het nog even weten of het gelukt is?


Hoi Dennis, ik heb de dvs aan de laptop gehangen maar de software was up to date. Ik heb de andere 2 nu bekabeld en 3 met de dvs, dat werkt nu. Bedankt voor je hulp!


Hoi Dennis, ik heb de dvs aan de laptop gehangen maar de software was up to date. Ik heb de andere 2 nu bekabeld en 3 met de dvs, dat werkt nu. Bedankt voor je hulp!

Graag gedaan! Zo zie je maar weer dat je er blijkbaar teveel DVS systemen had. Maximaal 3 is dus het maximum. 😉


Reageer