Skip to main content

Ik had een aantal nieuwe seizoenen van series ingepland om op te nemen. Voor de serie startte nog gecheckt; serie opname stond aan. Een opnameĀ is een zwart vlak in mijn opnamelijst en een ander was ik aan het terugkijken, toen sloot hij ineens af, en deze opname is nu helemaal verdwenen; ook uit de gids! Terwijl aflevering 2 volgende week wel is ingepland. Dit is echt vervelend!Ā 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ā 

Heb je toevallig ook de KPN tv+ app op de mobiel of tablet?

Zo ja, kan je kijken of je hem daar wel op ziet.

Nee, in de app zie ik bij de ene opname een zwart blok, en de ander, die er eerst wel in stond, want ik heb de eerste paar minuten gekeken, is helemaal verdwenen.

In het opname menu op de TV zijn ze beiden helemaal niet te zien in de lijst met opnames, ook niet meer in de gids.
Ā 

Afsluiten en opnieuw opstarten werkt ook niet. Andere opnames zijn (nog) wel zichtbaar.Ā 

Menu tv?

Bedoel je hiermee de app op de Smart tv of op de KPN tv ontvanger?

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Welk programma? Welke zender? Dag, tijdstip?

Ik heb de opname ingesteld in de iTV app op mā€™n iPad. Het gaat om NCIS (Net5, maandag) en Greyā€™s Anatomy (Net5, dinsdag). Andere opnames van Net5 zijn wel goed gegaan en blijven wel zichtbaar; zowel in de app als in het menu vanĀ de tv ontvanger. Ik kijk bijna altijd op mā€™n iPad. Ik gebruik de tv ontvanger bijna nooit voor opnames. De ontvanger is een arris vip2952. Zowel op mā€™n iPhone 16 als op mā€™n iPad en de tv ontvanger zijn de opnames verdwenen. Ook uit de gids; daar zie je zoā€™n rood opname tekentje bij opgenomen programmaā€™s. Aflevering 2 heeft volgende week voor beide programmaā€™s nog wel zoā€™n rood symbooltje, en ook staan deze opnames bij ā€˜geplande opnamesā€™. Maar daar stonden de afleveringen van deze week eerst ook gewoon.Ā 
Ik zat de opname van Greyā€™s anatomy terug te kijken; na een paar minuten glitchte de app en sprong hij op het kpn startscherm, en vervolgens was de opname overal verdwenen. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Er zijn veel nieuwe programmaā€™s / seizoenen die deze week starten en ik hoop niet dat ik er nog meer kwijt raak! Het terugkijken via de kijk lijst is niet fijn, want dan kun je niet verder spoelen. Soms haperen die ook en dan moet je weer helemaal vanaf het begin kijken.Ā 

Er zal wat mis gegaan zijn in het systeem. Zoals jij het beschrijft zijn de opnames mislukt. De reden zullen we waarschijnlijk nooit weten.Ā 

Maar gezien je beschrijving zullen deze bij iedereen met dezelfde opnames mislukt zijn.

Ik wilde even kijken of terugkijken wel kon. Maar er zijn maar liefst 4 NCIS afleveringen.Ā 

Ik kan je nu alvast zeggen dat de zaak is opgelostĀ šŸ˜‰.

Gelukkig zijn het geen eenmalige uitzendingen. Van al die series zijn meer dan 500 afleveringen.Ā 

Bij mij is onlangs een eenmalige uitzending niet vastgelegd.Ā 

Reageer