Skip to main content

Wij zijn terug van langere tijd vakantie en zouden een berg opnames moeten hebben. Waaronder de serie Flikken Rotterdam. Echter, als ik die kies kan ik alleen verwijderen. De data en tijd staan er wel. Balen!

 

Hoe kan dit? Hoe kies ik dit op? Heb laatste nota gecontroleerd en ik betaal voor pakket met opnemen

Heb je de ontvanger al een "frisse start " gegeven? Vaak zijn de opnames dan weer terug. De "frisse start " vind je in het menu.


Ik kijk tv via netwerkkabel en smarttv ipv met ontvanger. En op smartphone geprobeerd en krijg de melding dat opname alleen te zien is met ontvanger. Wat is dit nou weer. 

Op reis merkte ik al dat ik zelden tv kan kijken met kpnapp en nu zijn opnames beperkt tot ontvanger.

 

Bij andere opnames loopt het afspelen regelmatig vast. Dan moet ik eerst op smartphone dezelfde opname stukje verder spelen, terug spoelen en dan kan ik er op smart tv met netwerkkabel en de app de opname verder kijken.

Waar kan ik een cursus tv kijken volgen,? Want zo simpel van 20ste eeuw met tv gids, video recorder en afstandsbediening is het al lang niet meer .

 


Heb smart tv met app. Dus geen ontvangst. Nu blijkt dat opnames van bijv serie Flikken Rotterdam niet te zien zijn via app maar alleen via ontvanger. Zucht. Krijgen er daar vaker mee te maken? Hoe voorkom ik dat ik, nadat ik er voor ga zitten om vandaag begin te kijken, het helemaal niet kan! Ook niet op smartphone.

En hoe weet ik dat van te voren?


Admin: bericht en reacties samengevoegd met bestaand topic


Krijgen er daar vaker mee te maken?

Daar mag je wel vanuit gaan. Sommige opnames mogen niet via Internet bekeken worden en dus ook niet via de (smart-)TV apps.

Daarnaast zijn er een aantal zenders die ook niet beschikbaar zijn via de (smart-)TV apps en zijn opnames van de HD-"Glas" zenders (kanaal 661 t/m 670) ook niet terug te kijken via de (smart-)TV apps


Hallo @Schorpioentje ,

Je kunt Flikken Rotterdam nog wel terugzien via de app van NPO Start. Je hebt dus een alternatief. 


Sorry hoor, maar ik heb er moeite mee om te begrijpen.

 

Ik heb 2 jaar kpn interactieve tv en een smart tv gekocht zodat ik dat kastje niet nodig heb. Want in ons appartement was geen kabel of kpn kabel getrokken, alleen data kabel.

Maar heb dus npo start nodig om bepaalde programma van npo later te kijken. Voor formule 1 heb ik een mi tv stick moeten kopen omdat de lg smart tv geen app kent voor F1.

Als ik in het buitenland tv wil kijken in de camper, kan dat soms met streamen en smartphone maar dus niet meer alle programma. En dan voor rtl4 enz heb ik een app zoals nl ziet nodig? Maar omdat er niet overal wifi is, moet ik in buitenland en sim data card kopen om via internet te kijken (met name journaal e.d.). In buitenland F1 kijken lukt niet dus ik moet ook een vpn app kopen.netflix kan ik in camper beter kijken door films te downloaden.

Ben ik nu zo dom dat ik terug belang naar vrogguh Nelleke 67 jaar jong


Vroeger had je alleen Nederland 1 en 2, drie Duitse zenders, twee Vlaamse zenders en één Waalse. En mogelijk later een videorecorder. Meer had je ook niet nodig. 

Op vakantie in het buitenland keek je hooguit een keer naar de TV van dat land. 
 
Van mij mag je naar die tijd terugverlangen. Niets mis mee. 😊


Sorry hoor, maar ik heb er moeite mee om te begrijpen.

De smart-TV app is aangesloten op het online TV platform van KPN dat ook gebruikt wordt door de website tv.kpn.com en de iTV apps op tablet en telefoon.

Dat platform loopt via Internet en KPN heeft simpelweg de rechten niet om die opnames en zenders via Internet te distribueren.

Het "gewone" TV platform van KPN loopt via een besloten netwerk (vlan 4) en niet via Internet.


Ik schreef dat ik moeite heb om te begrijpen hoe het zit. Toen begreep ik het, nu rekening houden met veel meer dingen. Ik denk met weemoed aan de tijd dat ik het nog begreep maar gebruik desondanks wel de nieuwere mogelijkheden. Vrogguh was veel niet beter dan nu, maar nu is niet alles beter dan toen..


Hier is flikken Rotterdam van gisteren gewoon terug te kijken via de smartphone app. Dat is hetzelfde platform als de smart-tv app.

Vrijdag npo 1, 20:30 uur.