Skip to main content

Hallo, 

Ik heb sinds 2 weken een nieuw TV kastje, KPN TV+ BOX. Ik was zeer tevreden 

met mijn oude 4K box en moet heel erg wennen aan deze nieuwe box. De skin

is best wel onduidelijk en de zenders die ik  bekijk via de apps, oa viaplay, die 

hapert regelmatig zodat ik alsnog via de app van mijn Sony TV moet kijken,

ik moet echt heel erg wennen aan deze nieuwe box.

Ik heb nu wel aantal vraagjes.

1- Als ik straks na een half jaar deze box niet meer wil, geen € 12.50 en geen

    € 3.5 abonnement, krijg ik dan een ander kastje of kan ik deze box houden?

2-Komt er nog een andere gids, dit is echt niets, sorry.

3- Op de oude box kon ik diverse instellingen zelf aanpassen zoals 

     bij het zappen naar een andere zender dat de beschrijving van die zender

     0-1-2-3-4-5 seconde in beeld bleef staan. Ik had deze op 1 seconde staan

     anders blijft het zo lang in beeld staan. Is dit nu ook aan te passen? 

4- Ik had hiervoor een 4K box, is dit ook een 4K box?

 

ik hoop op antwoorden en wacht rustig af.

Jammer dat het nog niet helemaal lekker loopt met de nieuwe box bij jou. Ik heb wel wat antwoorden voor je. 

1. Er is geen andere box, want terug naar de oude doet kpn niet. Dus geen 12,50 of 3,50 dan heb je alleen internet. Dan mag je de box ook niet gratis houden. Je kunt dan een en ander wel via streaming diensten (apps) in je tv doen. Diverse tv zenders bijvoorbeeld via NLziet. 

2. Er is nu alleen horizontale gids. Vraag voor (ook) verticaal staat op de feature requests. Voorlopig gebruik ik dan die in de app op mijn telefoon. Die is wel vertikaal.

3. De duur van de info is nu alleen 5 seconden. Ik vind het minder storend dat bij de oude box omdat ie nu transparant is.

4. Ja. Deze is ook zeker 4k. 


1) In de overeenkomst staat vermeld hoe of wat  , er staat ook iets in  over bedenktijd  ,na afloop van de bedenktijd dan heb u als klant niet meer het recht om de overeenkomst te veranderen of op te zeggen.
2 persoonlijke voorkeur, kpn kan het scherm  niet inrichten naar persoonlijke wensen
3) Op de oude box ? U hebt nu een nieuwe box hiermee moet u de kommende twaalf maanden mee moeten doen. Wen er maar aan
4) Het is een illusie/misvatting om de denken dat je met een 4k TV  en met een 4k Box dat je ook werkelijk naar 4k kijkt,  zender en Streamingdiensten moeten het ook in 4k uitzenden  anders heb je niets aan je 4k tv en je 4k kastje.
Voorbeeld Netflix Premium zend in 4k uit(mits content in 4k uitgezonden kan worden)
Netflix standaard en basis en de meeste zenders zenden niet uit in 4k ,kpn en tv fabrikant kunnen zoveel beloven.