Skip to main content

Ik heb telefonisch mijn oude abonnement aan laten passen naar een hussle abonnement en tijdens dat telefoongesprek is mij verzekerd dat ik nieuwe setupboxen zou krijgen.

De setupboxen die ik nu heb zijn eigendom en daarom moet ik nieuwe krijgen 

echter als ik mijn bestellingstatus zie staat daar dat de apparatuur goed is aangesloten ?? Ik heb geen apparatuur ontvangen dus hoe kan dat. 

 

De eigen setupboxen wil ik niet gebruiken dus …..
hoe nu verder want op de site kom ik er verder niet uit (ook de chat functie is weg of kan deze niet vinden )

Dus graag contact met medewerker hierover en dan kan ik ook aangeven hoe dat zit met die setupboxen 
ben nu niet zo tevreden met KPN en verwacht een oplossing

 

Ik ben wel heel benieuwd welke tv ontvangers u dan nu heeft? 


Hallo @websurfer de modems en tv-decoders kunnen geen eigendom zijn, worden uitsluitend in bruikleen gegeven. KPN weet precies wat je behoort te hebben of hebt en aan de hand daarvan beslissen ze of apparatuur omgeruild moet worden.

 


Als je van Alles in 1 naar Hussel gaat ZONDER 4k zenderpakket dat houd je je huidige HD ontvangers. Dat is ook het geval als je ivm de bandbreedte niet het 4k zenderpakket kan afnemen. 

De setupboxen die ik nu heb zijn eigendom

Dat is wel apart. KPN verhuurt ze alleen maar. 
Illegaal via een particulier bij Marktplaats gekocht?

en daarom moet ik nieuwe krijgen 

Als het Motorola's zijn, dan wel.

Naar je antwoord op de vraag van @Joep1965  ben ik ook wel benieuwd.


Ik heb telefonisch mijn oude abonnement aan laten passen naar een hussel abonnement en tijdens dat telefoongesprek is mij verzekerd dat ik nieuwe setupboxen zou krijgen.

De setupboxen die ik nu heb zijn eigendom en daarom moet ik nieuwe krijgen 

echter als ik mijn bestellingstatus zie staat daar dat de apparatuur goed is aangesloten ?? Ik heb geen apparatuur ontvangen dus hoe kan dat. 

 

De eigen setupboxen wil ik niet gebruiken dus …..
hoe nu verder want op de site kom ik er verder niet uit (ook de chat functie is weg of kan deze niet vinden )

Dus graag contact met medewerker hierover en dan kan ik ook aangeven hoe dat zit met die setupboxen 
ben nu niet zo tevreden met KPN en verwacht een oplossing

 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Als u de 2K (HD) decoder HMB2260 of Arris VIP 2952 hebt, dan krijg je geen nieuwe KPN tv decoder.

Maar u geeft aan dat ze eigendom zijn?

Je huurt zo wie zo niet, ze worden in bruikleen gegeven.

Eerste KPN tv decoder zonder extra kosten.

2de KPN tv decoder € 5,-- per maand extra en daarbij krijg je het opname pakket erbij.

 

Wil je de 4K KPN tv decoder Arris VIP 5202 hebben, dan moet je ook het 4K abonnement van € 2,50 extra per maand afnemen. 

Je krijgt er dan 3 4K zenders bij.

De HD zenders zijn hetzelfde en daar zie je ook geen verschil. Dus voor HD hoef je het niet te doen.😉

 

P.S.

Het is Hussel niet Hussle.😉


De setupboxen welke ik heb zijn de laatste modellen dacht dat dit de arris 5202 waren maar niet zeker en kan het nu niet nakijken 


De setupboxen welke ik heb zijn de laatste modellen dacht dat dit de arris 5202 waren maar niet zeker en kan het nu niet nakijken 

 

Als je die hebt en ze zijn bij KPN aangemeld, dan heb je geen andere nodig. 😉

 

Zoals ik al vermelde, betaal je geen huur bij KPN.

 

TV kost € 10,-- per maand en daar krijg je 1 KPN tv decoder in bruikleen bij.

2de KPN tv decoder is € 5,-- per maand en daar krijg je het opname pakket bij.

Plus uiteraard de internetkosten.😉


Joop heb geen andere nodig maar betaal nog steeds voor eigendom van mijzelf en ik wil mijn eigendommen afschakelen en de kpn bruikleenboxen gebruiken maar dan moet ik die wel krijgen 
nu beschouwd KPN mijn boxen weer als hun eigendom wat dus niet correct is;

Dus of ik krijg 2 nieuwe van KPN in bruikleen of ik betaal 5 euro minder voor gebruik setopboxen van mijzelf 

 

Hoe moeilijk kan het zijn 

Ik kan natuurlijk ook alles opzeggen en opnieuw aanvragen dan krijg ik wel alles nieuw en zelfs 2 superwifi gratis erbij !

aanvragen dan op naam van mijn vrouw 
ik snap niet dat KPN zo moeilijk doet 


Joop heb geen andere nodig maar betaal nog steeds voor eigendom van mijzelf en ik wil mijn eigendommen afschakelen en de kpn bruikleenboxen gebruiken maar dan moet ik die wel krijgen 
nu beschouwd KPN mijn boxen weer als hun eigendom wat dus niet correct is;

Dus of ik krijg 2 nieuwe van KPN in bruikleen of ik betaal 5 euro minder voor gebruik setopboxen van mijzelf 

 

Hoe moeilijk kan het zijn 

Ik kan natuurlijk ook alles opzeggen en opnieuw aanvragen dan krijg ik wel alles nieuw en zelfs 2 superwifi gratis erbij !

aanvragen dan op naam van mijn vrouw 
ik snap niet dat KPN zo moeilijk doet 

 

Je betaalt bij KPN helemaal niet voor de KPN decoders.

Zie mijn reactie boven. 😉

Je betaald voor het tv pakket en € 5,-- per maand voor elke extra KPN tv decoder. 

 

Wat staat er op je factuur? (maar je hebt net Hussel, dus wacht zo wie zo de volgende factuur af).

Ik ben benieuwd.

 

Of bel gratis 0800-0402

 

Of wacht op een moderater (KPN medewerker).

Vul in dat geval, als je het nog niet gedaan hebt, je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Alleen de moderater kan die gegevens zien.

Kan wel een paar dagen duren, ze hebben het heel erg druk.😉


Ah ja, zo.

Tegenwoordig moet test apparatuur weer terug na de testperiode.

Bij wijziging van een abonnement vervallen inderdaad voordelen.

Maar ik vraag me af of je ze als eigendom mag beschouwen. De zxv8001 mocht ook blijven bij de testers, maar valt wel onder het abonnement heb ik begrepen. De huur is dan € 0,00, maar ze zijn geen eigendom van de gebruiker. Eigendom wordt ex test apparatuur zeker niet.

Er zijn ongetwijfeld nog facturen (kpn bewaart ze 7 jaar) waarin staat hoe of wat. Als je ze echt gratis kon huren dan zal een kpn moderator dat mogelijk weer kunnen invoeren. Maar mogelijk ook niet. Want bij een wijziging vervallen voordelen.

Als ze op die facturen staan met 5 euro en vervolgens weer 5 euro korting (per stuk) dan is het dus gratis huur. Dat is wat anders dan '’eigendom'’.


is gewoon eigendom geworden;
ik heb thuis nog alle andere setupboxen liggen alswel alle modems vanaf versie7 

en KPN heeft echt wel op orde welke apparatuur een medewerker moet inleveren bij vertrek 
dat gaat van laptop tot telefoon en alle andere verstrekte hardware welke geen eigendom wordt 

 

Maar goed zal wachten op een moderator en daarna bepalen hoe en wat de volgende actie zal zijn 

 

ps mijn profiel is als het goed is compleet maar kijk dat even na 

goede tip


Ps ik ga betalen voor ;

Interactieve TV met 1 tv ontvanger 

extra tv ontvanger 

dus dit staat gewoon op de rekening 


Dit zal wel een gevalletje " de computer zegt nee" zijn. Het systeem is daar natuurlijk helemaal niet op ingericht.  Logisch met 2.5 miljoen klanten. 


Hallo @joop2011 

Je betaalt bij KPN helemaal niet voor de KPN decoders.

Dat is wel een beetje naïef om zo te denken.

KPN moet bruikleen apparatuur inkopen, onderhouden en vervangen.

Die kosten daarvoor zijn gewoon in de abo-prijs verdisconteerd.

Vroeger kon je  bij de PTT kiezen voor een eigen modem of voor een bruikleenmodem, als je dan voor een eigen modem koos was je een paar gulden goedkoper uit per maand, dat geldt nu ook weer bij Freedom internet,

Korting bij gebruik eigen modem, dus je betaalt wel degelijk voor bruikleenapparatuur

 


Hallo @joop2011 

Je betaalt bij KPN helemaal niet voor de KPN decoders.

Dat is wel een beetje naïef om zo te denken.

KPN moet bruikleen apparatuur inkopen, onderhouden en vervangen.

Die kosten daarvoor zijn gewoon in de abo-prijs verdisconteerd.

Vroeger kon je  bij de PTT kiezen voor een eigen modem of voor een bruikleenmodem, als je dan voor een eigen modem koos was je een paar gulden goedkoper uit per maand, dat geldt nu ook weer bij Freedom internet,

Korting bij gebruik eigen modem, dus je betaalt wel degelijk voor bruikleenapparatuur

 

 

Dat begrijp ik. 😉

Indirect betaal je er natuurlijk voor.

Maar zo duur is zo'n decoder volgens mij niet en als hij 10 jaar meegaat is dat maar een heel klein bedrag per maand. Bij wijze van spreken. 😉

 

Ik god dat het minder dan € 50,-- per stuk voor KPN kost.

Stel 5 jaar, dan is dat € 0,83 per maand.

Stel 8 jaar, dan is dat € 0,52 per maand.

En ik denk dat het in werkelijkheid zelf minder per maand is. 

Via Google vind ik een prijs voor de 5202 van iets minder dan € 30,--


ik vertel hier m.i. geen geheimen dus voel mij niet bezwaard en al die modems ook die zijn via test gekregen dus nee ook daar geen gerne 
en KPN is groen klopt en als ze bij mij leggen is dat nog steeds groen want komen niet in het millieu terecht en tzt zal dat waarschijnlijk ook wel retour gaan maar experimenteer soms wel eens met hardware dus makkelijk die voorraad 
 


Die 30 euro is 2de hands Joop. En verkocht door mensen die hem waarschijnlijk helemaal niet mogen/horen te verkopen omdat die eigendom is van de provider. Gekocht door mensen die er niets aan hebben als de provider hem niet activeert. 


Hoi @websurfer, je geeft aan eigen ontvangers te hebben. Want ook testapparatuur moet eigenlijk altijd weer terug. Ook dat is bruikleen. Zelden mag je iets houden. 

En verder heb ik even meegekeken. Ik zie dat je ook voor de omzetting naar Hussel al 2 tv-ontvangers had. Ooit heb je er 2 in bruikleen gekregen. Deze 2 voldoen nog aan de eisen, daarom worden deze niet omgewisseld voor nieuwe ontvangers.