Skip to main content

Ik wil mijn TV abonnement aanpassen naar het nieuwe KPN TV+ abonnement. Nu is mij verteld dat dit niet kan, omdat ik in contract zit. Het nieuwe pakket is 2,50 duurder per maand en er kan dan toch vanaf nu een nieuw jaarcontract ingaan. 

Klopt het dat ik niet tussentijds van TV vorm kan wijzigen? Raar dat ik dan wel alle overige zaken tussentijds kan wijzigen zoals extra pakketten of internet snelheid. 

Hallo WXT, dat kan inderdaad niet, pas nà afloop van je contract kun je je abonnement aanpassen.

 


@WXT TV+ gaat samen met een nieuw abonnement dat een andere prijsopbouw heeft, waarbij ook de internetprijs veranderd is (lees: gedaald) Voor jou zou dat wellicht in totaal 2,50 duurder zijn maar voor anderen wellicht goedkoper. Bestaande klanten die vrij kunnen opzeggen kunnen wel overstappen maar gaan dan wel een nieuw jaarcontract aan. 

Ik lees in de persberichten van een week geleden dat het voor bestaande klanten binnenkort ook mogelijk wordt gemaakt. Mijn advies zou zijn om even te wachten. Wat misschien sowieso verstandig is zodat onvoorziene problemen, die wel eens ontstaan bij grootschalige uitrol, er eerst uit gehaald kunnen worden. 


U kunt het vergelijken met een mobiel abonnement met toestel. Dat kunt u ook niet halverwege open breken en opnieuw afsluiten met een nieuw toestel. Dat vinden ze niet goed bij KPN. 

U kunt echter wel elke maand het abonnement aanpassen. Bijvoorbeeld meer of minder data. En u kunt kiezen voor onbeperkt bellen wel of niet.


@Nick83 

Wat mobiel abonnement betreft, dat heb ik al een paar keer zonder problemen gedaan bij KPN.

Complementen voor KPN dat ze dat perfect deden.

Daarom verbaast mij de starre houding van KPN bij KPN tv+

Voor mij maakt het niets uit, ik kan overgaan wanneer ik wil, maar ik wacht eerst op HD glas en de kinderziektes (grotendeels) uit zijn. 😉


@Nick83

Wat mobiel abonnement betreft, dat heb ik al een paar keer zonder problemen gedaan bij KPN.

Vroeger kon dat. En nu kan dan dat ook nog bij een Sim-only abonnement. Maar bij een abonnement met toestel gaat dat niet.


@Nick83

Wat mobiel abonnement betreft, dat heb ik al een paar keer zonder problemen gedaan bij KPN.

Vroeger kon dat. En nu kan dan dat ook nog bij een Sim-only abonnement. Maar bij een abonnement met toestel gaat dat niet.

 

Mee eens en dat lijkt mij logisch. 😉

Ik had in 2022 (voor mijzelf) en in 2021 (voor mijn vrouw) een Sim-Only abonnement omgezet naar een abonnement met toestel. 😉


Op het forum heb ik gelezen dat het abonnement na wijziging van de algemene voorwaarden wel aangepast kan worden. Ik heb ook een mail ontvangen waarin staat dat ik ook kan opzeggen. Vandaag gebeld met de klantenservice. Er zou navraag gedaan worden hoe ik mijn abonnement kon aanpassen. Na 20 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. 

 

Graag hoor ik hoe ik mijn abonnement kan aanpassen?


Op het forum heb ik gelezen dat het abonnement na wijziging van de algemene voorwaarden wel aangepast kan worden. Ik heb ook een mail ontvangen waarin staat dat ik ook kan opzeggen. Vandaag gebeld met de klantenservice. Er zou navraag gedaan worden hoe ik mijn abonnement kon aanpassen. Na 20 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. 

 

Graag hoor ik hoe ik mijn abonnement kan aanpassen?

 

@WXT 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En een moderater (KPN medewerker) kan niet via het forum een abonnement omzetten.

 

Helaas momenteel is de enige manier bellen 0800-0402, gratis of naar de KPN winkel gaan.