Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben een abonnement op KPN alles in een. Wij wonen in het buitengebied en daardoor is de bandbreedte ca, 4Mb. Voorheen functioneerde alles naar wens; echter sinds de Corona periode gaat de TV-ontvangst met haperingen en is zowat onbruikbaar. We gebruiken de TV-app op een iPad en dat levert wat verbetering op, maar nog steeds moet vaak gebufferd worden wat het TV-kijken minder plezierig maakt.

Wij zijn aangesloten op een glasvezelnetwerk waarmee KPN helaas niet samenwerkt. De beschikbare providers leveren onvoldoende de TV-programma's die wij wensen en we zouden dus graag ons abonnement bij KPN willen voortzetten.

Mijn idee is om een internet abonnement via glasvezel te nemen en vervolgens naar KPN blijven kijken via de app en Chromecast.

Mijn vraag is of KPN het mogelijk zou willen maken om een abonnement op de KPN-app beschikbaar te stellen. Dat zou een geweldige oplossing zijn voor de moeizame ontvangst die we nu hebben.

Hallo @JVK951 

Dat gaat kpn nooit doen. Misschien iemand van familie of vrienden die kpn heeft? Zo ja dan zou je kunnen vragen of je via hun account tv mag kijken zodat je kunt overstappen op glasvezel van de concurrent.


Ik ga ervan uit dat je een Ziggo kabel binnenkrijgt, Ziggo doet het wel (dacht ik).

4MB is wel heel erg laag voor TV. Dan heb je zo wie zo alleen SD.


#Joop; nee geen Ziggo. Het signaal komt met de vertrouwde KPN koperleiding binnen…..


#Joop; nee geen Ziggo. Het signaal komt met de vertrouwde KPN koperleiding binnen…..

 

Dat begrijp ik.

Alleen is het signaal van KPN maar 4MB begrijp ik.

En KPN levert niet alleen tv, maar internet/tv.

 

Ik bedoelde, dat er zo wie zo een coax kabel van Ziggo bij jou binnenkomt.

Ziggo levert, dacht ik, wel alleen tv.

 

Of Digitenne van KPN 

Of een scholtelantenne via Canal Digital.

Of, zoals nu KPN met 4MB 


Hoi @JVK951, welkom hier. 

Ik zie dat de andere leden je al op weg hebben geholpen. Het klopt inderdaad dat wij de app niet als losse dienst aanbieden. 

Wat ik nog wel eerder voorbij heb zien komen is de dienst van Canaal Digitaal, zij bieden dit wel aan zonder een vast internet abonnement. Lees hier meer over dit product. Ik heb het zelf niet getest maar misschien heb je hier iets aan.  


Hoi @JVK951, welkom hier. 

Ik zie dat de andere leden je al op weg hebben geholpen. Het klopt inderdaad dat wij de app niet als losse dienst aanbieden. 

Wat ik nog wel eerder voorbij heb zien in komen is de dienst van Canaal Digitaal, zij bieden dit wel aan zonder een vast internet abonnement. Lees hier meer over dit product. Ik heb het zelf niet getest maar misschien heb je hier iets aan.  

Let hierbij wel op dat je de Discovery zenders niet meer hebt

Dat was voor mij de rede om bij CanalDigitaal (schotel) weg te gaan en naar itv kpn glasvezel

 


Hoi @JVK951, welkom hier. 

Ik zie dat de andere leden je al op weg hebben geholpen. Het klopt inderdaad dat wij de app niet als losse dienst aanbieden. 

Wat ik nog wel eerder voorbij heb zien in komen is de dienst van Canaal Digitaal, zij bieden dit wel aan zonder een vast internet abonnement. Lees hier meer over dit product. Ik heb het zelf niet getest maar misschien heb je hier iets aan.  

Let hierbij wel op dat je de Discovery zenders niet meer hebt

Dat was voor mij de rede om bij CanalDigitaal (schotel) weg te gaan en naar itv kpn glasvezel

Ja, uiteraard wel even goed kijken naar het aanbod en of dat bij je wensen past. 


Beste Alex_P: Het klopt inderdaad dat wij de app niet als losse dienst aanbieden. 

De vraag is: waarom kan/wil KPN deze dienst niet aanbieden:

In toenemende mate worden er glasvezelnetwerken uitgerold door andere partijen, waarmee KPN niet samenwerkt, waardoor KPN iTV niet tot het aanbod bij deze partijen behoort. Hierdoor worden de aangesloten huishoudens dus buitengesloten van het KPN-aanbod.

Dat is bij ons het geval en ik vraag mij af hoe groot deze markt nu al is met welke KPN dus besloten heeft niet te willen meespelen. Een simpel aanbieden van de App (zoals Canaldigital dat dus doet) geeft KPN toegang tot die markt. Wij zouden zonder meer hiervoor kiezen en zijn bereid een vergelijkbaar maandelijkse bedrag hiervoor te betalen zoals die geldt voor iTV als aangeboden in de alles in één pakketten. 

 


Beste Alex_P: Het klopt inderdaad dat wij de app niet als losse dienst aanbieden. 

De vraag is: waarom kan/wil KPN deze dienst niet aanbieden:

In toenemende mate worden er glasvezelnetwerken uitgerold door andere partijen, waarmee KPN niet samenwerkt, waardoor KPN iTV niet tot het aanbod bij deze partijen behoort. Hierdoor worden de aangesloten huishoudens dus buitengesloten van het KPN-aanbod.

Dat is bij ons het geval en ik vraag mij af hoe groot deze markt nu al is met welke KPN dus besloten heeft niet te willen meespelen. Een simpel aanbieden van de App (zoals Canaldigital dat dus doet) geeft KPN toegang tot die markt. Wij zouden zonder meer hiervoor kiezen en zijn bereid een vergelijkbaar maandelijkse bedrag hiervoor te betalen zoals die geldt voor iTV als aangeboden in de alles in één pakketten. 

KPN wil denk ik helemaal niet dat je een internet abonnement afsluit bij een andere partij en TV bij hun. TV word gebruikt om mensen ook een internet abonnement af te laten nemen. Het is soort van koppel verkoop.

KPN weet heel goed dat hun TV dienst kwalitatief behoorlijk goed is, en ze gebruiken dat gewoon om je zo het hele pakket te verkopen. Dus ook internet. En dan ook mobiel. Want daar krijg je dan zo ook weer voordeel op.

TV als losse dienst aanbieden voor 10 euro per maand zou denk ik ook totaal niet rendabel zijn voor KPN. KPN verdient er alleen aan als je er ook internet van ruim 40 euro, liefst meer, bij neemt. En wellicht ook nog wat extra diensten. Netflix of Spotify via hun ofzo.

En ja ... er zijn adressen waar KPN geen fatsoenlijk internet kan leveren. Dat is jammer dan. Dat is "collateral damage".