Skip to main content

Al jaren klant bij KPN, nu is er een aanbieding die goedkoper is dan mijn huidige abonnement.  Moet ik mijn huidige abonnement opzeggen om vervolgens het abonnement met aanbieding nemen?

Ja, dat kan. Als u ook eerst nog ff 6 maanden wacht. Want u moet 6 maanden geen diensten van KPN afgenomen hebben voordat die welkomstkorting voor u van toepassing zal zijn.


Ben je al jaren klant van KPN internet/bellen en 2 abonnementen mobiel bellen en dan geldt de aanbieding niet voor vaste klanten. Bij de aanbieding onbeperkt internet/bellen en sms is voor geen klant KPN nu 25 euro en ik zou 32,50 euro moeten gaan betalen. Klopt toch niet. KPN zou zijn  vaste klanten juist moeten belonen. Wij zijn al zeker 20 jaar vaste klant. Ik vind dit erg jammer.


Nou dat vind ik helemaal niet jammer. Want wie gaan die kortingen betalen? Juist..de andere vaste klanten. We hebben één van de beste netwerken ter wereld en ja dat kost geld. 


Bij mobiele abonnement zijn de prijzen voor iedereen gelijk hoor. Op het moment dat je abonnement afgelopen is, dan kun je gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten met dezelfde voorwaarden en prijzen als een nieuwe klant. Er bestaat bij de mobiele abonnementen geen welkomstkorting of nieuwe klanten bonus ofzo. Dat is alleen bij de vast internet  abonnementen.


Sorry, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn abonnement al jaren. Eerst bij hi en toen bij KPN. Ik kan al jaren verlengen en als ik kijk bij mijn aanbieding staat er 32.50 euro ipv 25 euro. Trouwens op ons adres zitten 4 mobiele abonnementen van KPN. 


Sorry, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn abonnement al jaren. Eerst bij hi en toen bij KPN. Ik kan al jaren verlengen en als ik kijk bij mijn aanbieding staat er 32.50 euro ipv 25 euro. Trouwens op ons adres zitten 4 mobiele abonnementen van KPN. 

Hoeveel mobiele abonnementen u heeft maakt niet uit. Heeft u internet huis van KPN?


Ja en vaste telefonie 


Nou dat vind ik helemaal niet jammer. Want wie gaan die kortingen betalen? Juist..de andere vaste klanten. We hebben één van de beste netwerken ter wereld en ja dat kost geld. 

 

Bij mobiele abonnement zijn de prijzen voor iedereen gelijk hoor. Op het moment dat je abonnement afgelopen is, dan kun je gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten met dezelfde voorwaarden en prijzen als een nieuwe klant. Er bestaat bij de mobiele abonnementen geen welkomstkorting of nieuwe klanten bonus ofzo. Dat is alleen bij de vast internet  abonnementen.


En waarom zijn er dan wel verschillende maandtarieven bij simonly?

Looptijd van 2 jaar is maandelijks goedkoper dan maandelijks opzegbaar. Blijkbaar heeft KPN daar wel wat over voor klanten die zich langer verbinden.

 


Nou dat vind ik helemaal niet jammer. Want wie gaan die kortingen betalen? Juist..de andere vaste klanten. We hebben één van de beste netwerken ter wereld en ja dat kost geld. 

 

Bij mobiele abonnement zijn de prijzen voor iedereen gelijk hoor. Op het moment dat je abonnement afgelopen is, dan kun je gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten met dezelfde voorwaarden en prijzen als een nieuwe klant. Er bestaat bij de mobiele abonnementen geen welkomstkorting of nieuwe klanten bonus ofzo. Dat is alleen bij de vast internet  abonnementen.


En waarom zijn er dan wel verschillende maandtarieven bij simonly?

Welke verschillen bedoelt u? De prijs is afhankelijk van het moment waarop het abonnement in gegaan is en de opties die erbij gekozen zijn. Hoeveelheid data en onbeperkt bellen of niet. Of je nieuwe klant bent of niet telt bij een mobiel abonnement niet mee.

Looptijd van 2 jaar is maandelijks goedkoper dan maandelijks opzegbaar. Blijkbaar heeft KPN daar wel wat over voor klanten die zich langer verbinden.

Daar zit € 2,50 tussen dacht ik.


 

Welke verschillen bedoelt u?

Looptijd van 2 jaar is maandelijks goedkoper dan maandelijks opzegbaar. Blijkbaar heeft KPN daar wel wat over voor klanten die zich langer verbinden.

Daar zit € 2,50 tussen dacht ik.

Dat verschil.


Ik heb begin december 2020 verlengt naar een 2 jarig abonnement van 4 GB voor 14 euro.

Als ik nu onbeperkt wil, dan kan ik in MijnKPN het abonnement gewoon aanpassen naar onbeperkt voor 25 euro per maand. Kijk maar:

Daar staat € 32,50. Daar gaat dan nog € 7,50 husselkorting vanaf. Blijft 25 euro over.


Al jaren klant bij KPN, nu is er een aanbieding die goedkoper is dan mijn huidige abonnement.  Moet ik mijn huidige abonnement opzeggen om vervolgens het abonnement met aanbieding nemen?

Mijn advies is om even met KPN contact op te nemen via de telefoon of chat. Exact de aanbieding van nieuwe klanten ga je niet krijgen, dan moet je echt opzeggen en 6 maanden wegblijven. Maar als jij je contract verlengd met 12 maanden hebben ze altijd wel een leuke aanbieding.


@Nick83 

Looptijd van 2 jaar is maandelijks goedkoper dan maandelijks opzegbaar. Blijkbaar heeft KPN daar wel wat over voor klanten die zich langer verbinden.


Wat snap je hier niet aan? Het ondergraaft de hier vaak geponeerde stelling dat KPN geen belang heeft bij het binden van klanten voor een langere periode (vaste klanten korting), maar dat is nou net mijn punt.


Mijn advies is doe dat niet. Door gewoon de eerlijke prijs te betalen kan jij er mede voor zorgen dat straks iedereen glasvezel heeft en kunnen we straks het beste netwerk ter wereld hebben. Dat zou mooi zijn toch?!


@TVG0408 

De keuze is helemaal aan jou natuurlijk, maar laten we wel zijn dat als je korting krijgt je als nog gewoon een eerlijke prijs betaald. 


@Nick83

Looptijd van 2 jaar is maandelijks goedkoper dan maandelijks opzegbaar. Blijkbaar heeft KPN daar wel wat over voor klanten die zich langer verbinden.


Wat snap je hier niet aan? Het ondergraaft de hier vaak geponeerde stelling dat KPN geen belang heeft bij het binden van klanten voor een langere periode (vaste klanten korting), maar dat is nou net mijn punt.

Het gaat in dit topic helemaal niet over die stelling. Ik heb ook niet gezegd dat KPN geen belang heeft bij klanten die langere tijd blijven.


Sowieso worden er in dit topic verschillende abonnementen door elkaar gehaald. Dit topic staat in "Interactieve TV", maar @Van den Hoogen begon over een mobiel abonnement. Daar heb ik op gereageerd. 


Ja en vaste telefonie 

Dan krijg je € 7,50 husselkorting en kom je dus op 25 euro uit.


Duidelijk. Bedankt en nog een fijne zondag.