Skip to main content

Dag een ieder, dit is mijn laatste poging…

 

Al een jaar of 10/11 ben ik lid van KPN, sinds de invoering van glasvezel in onze wijk. Momenteel maak ik gebruik van het Alles-In-1 abonnement met gratis Pluspakket en €5,- Compleet korting. Kenners zien het al, dit is een oud abonnement. Klopt helemaal, sinds 2016 is deze al verlengbaar, of whatever.

In het begin kreeg ik weleens telefoon van de klantenservice dat ze een mooie aanbieding voor me hadden. 2x ben ik daarop in gegaan. 2x heeft me dat grote frustratie opgeleverd. Wat mij voorgesteld werd kon helemaal niet. Of ik ging ineens met internet van 100/100 terug naar 50/10. Heel veel prutswerk dus van KPN, fout op fout. KPN medewerkers kunnen ongetwijfeld in mijn historie kijken. Na veel heen en weer bellen werkt het nu al jaren naar behoren en weiger ik iedere wijziging, want veel medewerkers weten niet wat ze aan het doen zijn.

Dit heeft natuurlijk als resultaat dat ik sinds de invoering van Hussel mijn abonnement kon omzetten naar waardoor ik een € 13,- maandelijks kon besparen. Uit angst voor prutswerk en problemen doe ik het niet. Kortom ik betaal al een 2 jaar teveel.

 

Maar nu dan:

Afgelopen vrijdag heb ik een 4K tv aangeschaft en bedacht dat ik nu misschien toch maar mijn abonnement moet aanpassen naar Hussel met 100/100 en 4K en vaste lijn, Spotify Family en Pluspakket.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en in MijnKPN getracht de aanpassing te doen. Mij was niet duidelijk of ik dan ook 4K zou krijgen. Dus 0800-0402 gebeld, mijn vraag voorgelegd: “krijg ik dan 4K TV-ontvangers en 4K beeld op mijn nieuwe 4K TV?”, ik hoorde de twijfel en het meisje reageerde met “Dat zal toch wel?”. Ik heb haar vriendelijk bedankt en heb opgehaald.

Nogmaals gebeld, aan andere vriendelijke dame dezelfde vraag gesteld. Ook van haar een niet vertrouwenwekkend antwoord. Ik denk dan ga ik morgen maar naar de KPN winkel in Almere.

Een jongeman voerde mijn gegevens in, scrolde enorm door mijn vragen heen en over het scherm en kwam tot de conclusie dat ik €95,- maandelijks zou gaan betalen. Ik vroeg waar mijn € 5,- korting was gebleven (die bleef in MijnKPN namelijk wel staan) en dat ik zelf op €80,48 uitkwam, antwoordde hij: “Sja, dat zal wel vervallen…, en als het zo is, kan ik het beter zelf regelen”. Ook hem vriendelijk bedankt en verbijsterd huiswaarts gekeerd.

Ik denk ik geef niet op en bel weer 0800-0402… Ik zal het verhaal kort houden. De eerste aan de lijn kon mij ook niet antwoorden. Nóg eens gebeld, die wist het ook niet…

 

Conclusie.

Ik kan niet anders constateren dat er niets dan prutsers werken bij KPN, sorry dat ik generaliseer maar dit zijn gewoon mijn ervaringen. In al die jaren is er niets veranderd. Mijn gevoel is dat als je echt he-le-maal niets kunt, je altijd nog bij KPN aan de slag kunt. In al die jaren is er niets verbeterd.

 

Wat wil ik eigenlijk?:

Overgaan gaan Hussel met vaste telefoonlijn, 200/200 down-/upload, Spotify Family, 4K en het Pluspakket behouden. In mijn berekening kom ik dan op € 83,98 p/m uit. PRIMA!

Ik daag de KPN uit om deze handdoek op te (laten) pakken door iemand die verstand van zaken heeft. Die dit gewoon kan regelen voor mij. Zou die in dienst zijn bij KPN?

Als er iemand is, hoeven we het niet te hebben over die 2 jaar (eigenlijk) teveel betaalde abo-kosten. Maar een leuke geste is altijd welkom (die ronde wifi hotspots heb ik al).

 

P.S.: Gisteren ontving ik een mail dat ik gratis geüpgraded wordt naar 200/200 ivm de snelheid verhoging optie in mijn huidige abonnement. En mogelijk een nieuwe modem/router. Moet ik dat wel willen???

@Hanna_  ik vind je opmerkingen terecht. Je kunt niet iedere klant korting blijven geven. Maar dan moet je ook niemand korting geven. 

Nieuwe klanten moeten overgehaald worden om klanten te worden. Daarom krijgen nieuwe klanten wel korting. Dat doet elke provider. En ook andere bedrijven doen dit soms. Als bedrijf ontkom je er vaak niet aan om iets te doen voor nieuwe klanten. Klantenwerving, dat is gewoon nodig. 


Dat snap ik zeker, bij nieuwe klanten. Ik werk zelf (als internationaal sales manager) ook voor een commercieel bedrijf. Ik doelde dat er soms “in sommige gevallen” toch de korting wordt doorgezet bij bestaande klanten. Maar ook commerciële beslissingen begrijp ik.


Gelukkig heeft die meneer alles in de computer gezet zodat het straks snel geregeld is…

Maar even… dit is wel weer een bevalling hoor… 😔🤔😊

Fijn dat alles is genoteerd! Het klopt dat wanneer er een wijziging in het systeem staat (in jouw geval dus de omzetting van 100 naar 200 m/bit) dat we daarnaast niks kunnen wijzigen. Wanneer deze wijziging is doorgevoerd is het dus wel weer mogelijk. Volgens mij zijn we momenteel wel bezig met een oplossing voor dit probleem in de toekomst, maar hoe wat en wanneer weet ik nog niet. 

 


Gelukkig heeft die meneer alles in de computer gezet zodat het straks snel geregeld is…

Maar even… dit is wel weer een bevalling hoor… 😔🤔😊

Fijn dat alles is genoteerd! Het klopt dat wanneer er een wijziging in het systeem staat (in jouw geval dus de omzetting van 100 naar 200 m/bit) dat we daarnaast niks kunnen wijzigen. Wanneer deze wijziging is doorgevoerd is het dus wel weer mogelijk. Volgens mij zijn we momenteel wel bezig met een oplossing voor dit probleem in de toekomst, maar hoe wat en wanneer weet ik nog niet. 

 

Dag @Hanna_ 

Zojuist gekeken of ik al kon wijzigen. Dat kan dus niet. En 4K kan ik nog niet toevoegen. Maar wat schetst mijn verbazing? Het Pluspakket is inderdaad gratis… “De eerste 3 maanden”. Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat KPN het tóch weer anders doet? Wat is het nou… gratis of niet??????

 

 


 

Als je een vast contract wilt verlengen, kan je geen gebruik maken van dezelfde acties als nieuwe klanten. Ook is het niet mogelijk om jaarlijks korting te krijgen. In sommige gevallen verlengen we een keer met een aantal maanden korting, maar dit is echt afhankelijk van klant tot klant. Elke klant heeft een keer welkomscadeau/aanbieding ontvangen. Deze vraagstelling is al een aantal keer vaker gesteld op het forum, het is niet rendabel om elke klant ieder jaar opnieuw hoge kortingen aan te bieden. Dan moeten de abonnementsprijzen ontzettend omhoog. Wel kan je als vaste klant gebruik maken van het Hussel/KPN compleet voordeel. 

@Hanna_ 

Het wordt steeds warriger voor mij. Jij schrijft over een vast contract verlengen. Wat is dat, na een jaar wordt de opzegtermijn van elke I-TV overeenkomst bij KPN automatisch 1 maand en is mij altijd voorgehouden dat er niets te verlengen is. Zolang je niet opzegt loopt het contract door.  Ik begrijp er echt niets meer van. 

 


 

Als je een vast contract wilt verlengen, kan je geen gebruik maken van dezelfde acties als nieuwe klanten. Ook is het niet mogelijk om jaarlijks korting te krijgen. In sommige gevallen verlengen we een keer met een aantal maanden korting, maar dit is echt afhankelijk van klant tot klant. Elke klant heeft een keer welkomscadeau/aanbieding ontvangen. Deze vraagstelling is al een aantal keer vaker gesteld op het forum, het is niet rendabel om elke klant ieder jaar opnieuw hoge kortingen aan te bieden. Dan moeten de abonnementsprijzen ontzettend omhoog. Wel kan je als vaste klant gebruik maken van het Hussel/KPN compleet voordeel. 

@Hanna_

Het wordt steeds warriger voor mij. Jij schrijft over een vast contract verlengen. Wat is dat, na een jaar wordt de opzegtermijn van elke I-TV overeenkomst bij KPN automatisch 1 maand en is mij altijd voorgehouden dat er niets te verlengen is. Zolang je niet opzegt loopt het contract door.  Ik begrijp er echt niets meer van. 

 

Als een klant dreigt op te zeggen wordt er soms voor een bepaalde periode korting o.i.d. gegeven om te klant binnen te houden. Wel wordt er dan een nieuwe periode van 1 jaar afgesproken. Spreek je echter niets af dan loopt het contract stilzwijgend door met een opzegtermijn van een maand. 


En dat allemaal voor 3 zenders in 4k kwaliteit en 1 in UHD-HDR kwaliteit.

691 Xite 4K DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
692 Insight 4K (HDR, HLG) DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
693 LoveNature 4K (HDR, HLG) PCM (ondertiteling via TT 888) (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
694 ESPN Ultra HD (1080p 50 met HDR, HLG en WCG2020; HEVC met 15,5 Mb/s)

Verder nog een 30-tal 4k flims die je kunt huren voor 7,99 per keer.

De Netflix, Amazon Prime en Youtube app in 4k. Maar die zitten als dusdanig ook al in je mooie nieuwe 4k/uhd-televisie.


En dat allemaal voor 3 zenders in 4k kwaliteit en 1 in UHD-HDR kwaliteit.

691 Xite 4K DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
692 Insight 4K (HDR, HLG) DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
693 LoveNature 4K (HDR, HLG) PCM (ondertiteling via TT 888) (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
694 ESPN Ultra HD (1080p 50 met HDR, HLG en WCG2020; HEVC met 15,5 Mb/s)

Verder nog een 30-tal 4k flims die je kunt huren voor 7,99 per keer.

De Netflix, Amazon Prime en Youtube app in 4k. Maar die zitten als dusdanig ook al in je mooie nieuwe 4k/uhd-televisie.

@PeterG 

Vind je het heel erg als ik je aangeef dat ik niet echt op dit soort commentaar zit te wachten? Ik begrijp natuurlijk dat je klachten als tevreden klant vanaf PTT moeilijk vind om te lezen. Laat mij gewoon even lekker zelf bepalen wat ik belangrijk vind.

Ik weet ook wel dat die apps op mijn tv zitten en ik daar KPN niet voor nodig heb.

Het gaat mij erom dat ik nu van verschillende mensen van KPN verschillende info krijg. En daar baal ik van.

Ben alleen benieuwd of @Hanna_ nog gaat reageren.


Hoi @elverding1963

Het pluspakket wordt gratis! (voor klanten met Hussel en een mobiel abonnement). Door enkele technische gebreken was dit tot voorkort nog niet zichtbaar. Als het niet lukt om jouw abonnement om te zetten via MijnKPN, dan zou ik je toch willen aanraden om contact op te nemen met onze sales desk. (via ons service nummer 0800-0402) Ik mag namelijk deze wijzigingen niet doorvoeren vanwege privacy checks die niet mogelijk zijn via het forum. 


Hoi @elverding1963

Het pluspakket wordt gratis! (voor klanten met Hussel en een mobiel abonnement). Door enkele technische gebreken was dit tot voorkort nog niet zichtbaar. Als het niet lukt om jouw abonnement om te zetten via MijnKPN, dan zou ik je toch willen aanraden om contact op te nemen met onze sales desk. (via ons service nummer 0800-0402) Ik mag namelijk deze wijzigingen niet doorvoeren vanwege privacy checks die niet mogelijk zijn via het forum. 


@Hanna_ 
Vandaag de wijziging doorgevoerd in de XL winkel in Duivendrecht. De entertainment korting en gratis pluspakket is nog niet zichtbaar. Je collega E de R zei dat het door de administratie goed gezet zal worden… ik ben benieuwd. Ik heb gezegd dat ik bij hem terug kom als het niet goed gaat.

 

Ik krijg alleen 2 4K tv-ontvangers opgestuurd. Ik wil er maar 1 gebruiken. In de slaapkamer wil ik gewoon de oude houden, heb geen 4K tv daar. Dus kan ik er 1 terugsturen toch?


De 4K ontvanger doet het ook gewoon prima op een niet 4K tv hoor.


De 4K ontvanger doet het ook gewoon prima op een niet 4K tv hoor.

Ja dat weet ik wel. Maar er zit geen klokje op. Vind ik niet handig. 



@Hanna_ 
Vandaag de wijziging doorgevoerd in de XL winkel in Duivendrecht. De entertainment korting en gratis pluspakket is nog niet zichtbaar. Je collega E de R zei dat het door de administratie goed gezet zal worden… ik ben benieuwd. Ik heb gezegd dat ik bij hem terug kom als het niet goed gaat.

 

Ik krijg alleen 2 4K tv-ontvangers opgestuurd. Ik wil er maar 1 gebruiken. In de slaapkamer wil ik gewoon de oude houden, heb geen 4K tv daar. Dus kan ik er 1 terugsturen toch?

Fijn dat het is omgezet! De korting wordt inderdaad nog verwerkt in de administratie, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Je hoeft de tweede 4K ontvanger natuurlijk niet aan te sluiten, je mag gewoon je oude ontvanger behouden natuurlijk. Echter ik wil het je wel aanraden, de nieuwe decoders zijn natuurlijk wel wat meer toekomst bestendig. 


@Hanna_ 

Inmiddels is (bijna) alles geregeld. Technisch gezien werkt alles thuis, dus tot zover ben ik blij.

Financieel blijkt het toch een heel moeilijke situatie voor KPN. Mijn laatste factuur klopt niet. KPN heeft de € 5,00 entertainmentkorting wel benoemd maar niet toegekend. Ook het +Pakket is maar 3 maanden gratis. In mijn optiek betaal ik nu € 5,00 teveel.

Ik heb hierover met de "helpdesk” gebeld op 22-11-21 en de dame ging het uitzoeken en mij terug bellen. Het is nu 8-12-21, je raad het al, nog altijd geen reactie…

 

Kun jij nu regelen dat alles goed komt te staan, zoals het beloofd is door zowel jou als de meneer bij KPN XL in Duivendrecht? Zie ook onderstaande foto hoe mijn abbo er nu uitziet. Je ziet hierin dat de € 5,- niet verrekend wordt.

 


Hallo @elverding1963

De reden dat het gratis pluspakket en de 5 euro entertainment korting niet op de bevestiging staat is omdat dit voorwaardelijke kortingen zijn. Je maakt alleen aanspraak op de korting wanneer je gebruik maakt van het hussel combi-voordeel. Het lijkt er op dat enkel jouw hussel combi-voordeel nog niet is geactiveerd. Dit kan je zelf activeren via het aanmeldformulier op onze website. Daarna zou alles moeten kloppen :blush:. Mocht dat niet lukken, dan hoor ik het graag. 


@Hanna_

ik heb het gecontroleerd. De €5,00 staat niet in het lijstje van mijn thuis abonnement en ik krijg het niet toegevoegd. Graag hulp hierbij. Graag ook nog de korting toepassen op de laatste factuur!

Dan het Pluspakket. Dit staat nog altijd als “eerste 3 maanden gratis”.

En ja. Het mobiele nummer staat wel in “mijn voordelen” incl de €5,00 korting.

Zowel jij (@hanna) als anderen hebben hier aangegeven dat dit standaard gratis zou zijn en ik recht zou hebben op de €5,00 korting. De verkoper in Duivendrecht heeft het ook bevestigd.

Waarom zie ik dat dan gewoon niet terug??? Een nieuw abbo afsluiten is zo gebeurd, maar de beloofde korting toekennen is toch wel erg lastig 😥 


@Hanna_

ik heb het gecontroleerd. De €5,00 staat niet in het lijstje van mijn thuis abonnement en ik krijg het niet toegevoegd. Graag hulp hierbij. Graag ook nog de korting toepassen op de laatste factuur!

Dan het Pluspakket. Dit staat nog altijd als “eerste 3 maanden gratis”.

En ja. Het mobiele nummer staat wel in “mijn voordelen” incl de €5,00 korting.

Zowel jij (@hanna) als anderen hebben hier aangegeven dat dit standaard gratis zou zijn en ik recht zou hebben op de €5,00 korting. De verkoper in Duivendrecht heeft het ook bevestigd.

Waarom zie ik dat dan gewoon niet terug??? Een nieuw abbo afsluiten is zo gebeurd, maar de beloofde korting toekennen is toch wel erg lastig 😥 

@Hanna_ 

Kan ik nog een antwoord van je verwachten Hanna?