Skip to main content

Goedenavond,

Onlangs heb ik een KPN pakket gekregen en vandaag een smart TV (Samsung) gekocht. Ik stuit op het probleem dat ik mijn abonnementsgegevens niet kan invoeren met het KPN afstandsbediening. 

Heb van alles geprobeerd zoals: 30 seconden stekker er uit, source knop 5 seconden inhouden tegelijk met het TV code, modem opgestart. Helaas wilt niks lukken en ben ten einde raad.

 

Wat doe ik verkeerd en wie o wie kan mij helpen ?.

Die wil je invoeren op de ontvanger neem ik aan?


@Joep1965 op de televisie ja via de ontvanger. Heb het ook met de samsung afstandsbediening geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.


Reageert de ontvanger helemaal niet op de afstandsbediening?


@Joep1965 

Moet mijzelf even corrigeren: het was 2x gelukt met de stappenplan van KPN daarmee bedoel ik: source knop vijf seconden inhouden. Maar de invoergegevens pakt ie niet.


@George31 Even helder denken,

Wil je nu de abonneegegevens invoeren in het kastje van KPN zodat je TV kunt kijken?

Of wil je op de Samsung TV de iTV app gebruiken en daar de gegevens invullen?

Bij het eerste, zorg dat de Samsung TV op de goede input staat zodat je ook de ontvanger in beeld hebt, dan zou je met de KPN AB de gegevens moeten kunnen invullen, let wel op, het TV nummer is een andere als je klantnummer, deze bestaat alleen uit cijfers (13 stuks beginnend met 2000) en een pincode.

Wil je de gegevens in de iTV app invoeren zul je de Samsung AB moeten gebruiken.

 

Of probeer je de AB van KPN te koppelen aan de TV zodat je die gedeeltelijk ook met de KPN AB kan bedienen, alleen aan/uit, geluid en source(input kanaal) werken dan op de TV, de rest werkt alleen op het KPN kastje.

 


@Doornekamp33 

Vergeef mij de laatste keer dat ik dit heb gedaan was in 2014  en dat was nog met scart kabels 🙂. Ik wil de abonneegegevens invoeren zodat ik TV kan kijken en de ontvanger komt tevens in beeld. Maar ik kan het niet invoeren.


Welke afstandbediening heb je en welke ontvanger?


@Doornekamp33

Vergeef mij de laatste keer dat ik dit heb gedaan was in 2014  en dat was nog met scart kabels 🙂. Ik wil de abonneegegevens invoeren zodat ik TV kan kijken en de ontvanger komt tevens in beeld. Maar ik kan het niet invoeren.

 

@George31 Wat moet ik je vergeven, je doet niks fout in mijn ogen dus is er niks te vergeven.:hugging:

Dan nog een (2) vraag van mijn kant, brand er een lampje op de afstandbediening als je op de knopjes drukt en krijg je het schermpje waar je de abonnee gegevens moet invullen.

Geen lampje, probeer eens andere batterijen, geen schermpje met abonnee gegevens die je moet invullen dan kan het zijn dat je een gebruikte hebt gekregen waar die gegevens van de vorige er nog in staan.

Of heb je gewoon al op de vorige TV dit kastje gebruikt? dan zou die gewoon behoren te werken als je de TV op het goede HDMI kanaal zet, maar dat zal die staan als je de ontvanger in beeld krijgt.


@Joep1965 @Doornekamp33 

Ik ben uit bed gesprongen en heb de tv en ontvanger weer in het stekkerdoos gezet. Uit het niets doet de afstandsbediening het en kan mijn gegevens invoeren. Moest wel een nieuwe pincode invoeren maar afijn.

Weet niet wat er is gebeurd maar wil jullie alsnog bedanken voor de hulp 😊.

Fijne avond.

 


@George31 , Goed nieuws, en nu weer snel terug naar bed, ik ga ook op 1 :ear_tone2: liggen, wekker gaat weer om half 6.:drooling_face:


Goedemorgen allen, ik hoop dat iedereen goed geslapen heeft :grin:

@George31 van harte welkom op ons forum! We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier, zoals Doornekamp en Joep hier in jouw topic. Fijn om te lezen dat je er met hun ondersteuning uit gekomen bent. Laat het gerust op het forum weten als we met je mee kunnen denken.